jamez Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Heisann... har et lite spørsmål. Helt sikkert svart på dette før, men jeg klarte ikke finne et bra svar. Har en stasjonær pc, med avidi kabelinternett. Det står to nettverkskort i denne. Ene er koblet til kabelmodemet. den andre går til en bærbar... Hvordan får jeg internett til å virke også på den bærbare... (bruker winxp på begge maskiner) takker... Jamez. Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 søk litt etter sharing internet connection i hjelp til windows. Der finner du en bra guide Lenke til kommentar
perroga Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Husk at du må bruke en krysset Tp- kabel mellom pc-ene, fordi du ikke bruker hub/switch. For at du da skal dele internett-tilgangen; må du velge riktige innstillinger i Internet Explorer. Verktøy Alternativer Tilkoblinger Velg LAN Automatisk konfigurasjon Dette er så enkelt; at min sønn på 12 år hjalp en nabo med dette; med stort hell. Maskin 2 vil kun være tilkoblett internett; når maskin 1 er aktiv. Kanskje du likevel burde kjøpe en switch (5 - 8 porter koster ca 400 kr) De er billige; og begge maskinene dine har internett-tilgang uavhengig av hverandre. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 når du har xp kan du jo kjøre veiviser for hjemmenettverk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå