TuRb0 Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Link http://www.itavisen.no/art/1301255.html Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 gjesp! http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=118157 Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 gjesp!http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=118157 les artikkelen da! ingen har sagt at nvidia ikkje har juksa, pointen er at ati stiller ikkje en millimeter bedre. har lagt merke til at ati9700/9800 har ytt veldi bra i 3dmarks kontra vanlige spel i forhold til fx5900 ultra Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 ooog, så va de eg som ikkje las de andre innlegget.. hehe, I'm smart trudde du skulle påstå "nvidia har gjort det samme, så det gjer ingenting" my mistake Lenke til kommentar
uGn Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Bare lurer på en ting: Hvis en person har høyere 3D-mark score enn deg, blir du lei deg da ? asso.. det er bare et program som sier noe om hvor mye pc`n yter i akkurat det programmet der. ikke noe annet.. det har ingenting å si om hvor bra pc`n din egentlig er. ps: hadde vært moro å testa en SGI pc i 3D-mark egentlig. uGn Lenke til kommentar
x-convict Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 det er jo kulere for nvidia og ati, å nå høye benchmark resultater hvos det IKKE er tuklet med driverne, men det tenker vel ikke de på, det å lage drivere til et skjermkort må jo gå på at de skal yte bedre i SPILL ikke på benchmark resultater........ jeg er selv litt forelska i nvidia sine geforce kort, så jeg holder meg til dem, men akkurat på DET området stiller de ikke hakket bedre..... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 det er jo kulere for nvidia og ati, å nå høye benchmark resultater hvos det IKKE er tuklet med driverne, men det tenker vel ikke de på, det å lage drivere til et skjermkort må jo gå på at de skal yte bedre i SPILL ikke på benchmark resultater........ Du tenker ikke på hvor stor reklameeffekt en "ledelse" i 3dmark betyr for selskapene? Med tanke på at alle hardware-test-sider bruker dette programmet, og tusener på tuser leser disse testene, så kan det faktisk "lønne seg" å jukse litt slik at akkurat ditt kort kommer et par poeng forran. Hvor mange poeng er uinteressant. Det folk legger merke til er hvem som ligger først. Selvfølgelig, en viktig ting å tenke på når man har bestemt seg for å jukse er jo å ikke bli oppdaget. Å bli oppdaget fører jo bare til at man blir satt i et dårlig lys som kanskje fører til at man sitter dårligere stilt enn før man fikset på driverne. At nvidia trodde de kunne slippe unna med ca 50% ytelsesøkning, som kun viste seg i 3dmark, er for meg en gåte. Det er to ting som har ført til at nvidia er den som kom dårligst ut av "jukse med 3dmark idèen". 1. De ble "oppdaget" først. 2. De hadde mest "ytelsesøkning" (jukset best?) DrErling Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 ATI hadde optimalisert driverene sine,men beholdt samme kvaliteten.Og det var snakk om noen fattige prosent...Mens Nvidia kuttet ned på kvaliteten,og det var snakk om en stor økning,mye mer enn det ATI hadde. Og ikke kom og kall meg for fanATIker eller hva annet fjortisser her på forum skulle synes det er så gøy å rope ut,jeg har bare hatt Nvidia kort,og mitt neste blir nok et fra Nvidia det også hvis NV35 lever opp til forventningene når nye benchmarks kommer.Ikke fra 3DMark,fordi man kan rett og slett ikke stole på resultatet.3DMarks tid som benchmark program burde være over for lengst...HW sidene burde begynne å bruke mer ekte tester,og drite opp i alt som heter syntetiske tester. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Sant som Joddze skrev. En talsman for Futuremark (tror jeg) sa noe sAnt som: ATi gir deg en femmer i stede for fem kronestykker, mens nVidia gir deg en sjokolade mynt (jeg prOvde A finne igjenn kilden men fant den desverre ikke) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 ps: hadde vært moro å testa en SGI pc i 3D-mark egentlig. egentlig ikke, med tanke på mangelen på Direct3D støtte på sgi-plattformen : Lenke til kommentar
maiser Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Går vel ann å bruke dx emulator av noe slag(ala winex elns) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå