Gå til innhold

Ati jukset i 3D mark 2003 !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare lurer på en ting:

Hvis en person har høyere 3D-mark score enn deg, blir du lei deg da ?

asso.. det er bare et program som sier noe om hvor mye pc`n yter i akkurat det programmet der. ikke noe annet.. det har ingenting å si om hvor bra pc`n din egentlig er.

ps: hadde vært moro å testa en SGI pc i 3D-mark egentlig.

uGn

Lenke til kommentar

det er jo kulere for nvidia og ati, å nå høye benchmark resultater hvos det IKKE er tuklet med driverne, men det tenker vel ikke de på, det å lage drivere til et skjermkort må jo gå på at de skal yte bedre i SPILL ikke på benchmark resultater........ jeg er selv litt forelska i nvidia sine geforce kort, så jeg holder meg til dem, men akkurat på DET området stiller de ikke hakket bedre.....

Lenke til kommentar
det er jo kulere for nvidia og ati, å nå høye benchmark resultater hvos det IKKE er tuklet med driverne, men det tenker vel ikke de på, det å lage drivere til et skjermkort må jo gå på at de skal yte bedre i SPILL ikke på benchmark resultater........

Du tenker ikke på hvor stor reklameeffekt en "ledelse" i 3dmark betyr for selskapene? Med tanke på at alle hardware-test-sider bruker dette programmet, og tusener på tuser leser disse testene, så kan det faktisk "lønne seg" å jukse litt slik at akkurat ditt kort kommer et par poeng forran. Hvor mange poeng er uinteressant. Det folk legger merke til er hvem som ligger først.

Selvfølgelig, en viktig ting å tenke på når man har bestemt seg for å jukse er jo å ikke bli oppdaget. Å bli oppdaget fører jo bare til at man blir satt i et dårlig lys som kanskje fører til at man sitter dårligere stilt enn før man fikset på driverne.

At nvidia trodde de kunne slippe unna med ca 50% ytelsesøkning, som kun viste seg i 3dmark, er for meg en gåte. Det er to ting som har ført til at nvidia er den som kom dårligst ut av "jukse med 3dmark idèen".

1. De ble "oppdaget" først.

2. De hadde mest "ytelsesøkning" (jukset best?)

DrErling

Lenke til kommentar

ATI hadde optimalisert driverene sine,men beholdt samme kvaliteten.Og det var snakk om noen fattige prosent...Mens Nvidia kuttet ned på kvaliteten,og det var snakk om en stor økning,mye mer enn det ATI hadde.

Og ikke kom og kall meg for fanATIker eller hva annet fjortisser her på forum skulle synes det er så gøy å rope ut,jeg har bare hatt Nvidia kort,og mitt neste blir nok et fra Nvidia det også hvis NV35 lever opp til forventningene når nye benchmarks kommer.Ikke fra 3DMark,fordi man kan rett og slett ikke stole på resultatet.3DMarks tid som benchmark program burde være over for lengst...HW sidene burde begynne å bruke mer ekte tester,og drite opp i alt som heter syntetiske tester.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...