-Perry- Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Jeg har en WD Elements 1 tb som jeg skulle formatere da den var FAT32 og da frøs pcen, lot den sto en times tid, men den ville ikke fungere igjen. Da restartet jeg pcen, og da ville ikke disken dukke opp. Jeg finner den i bios og computer management. Hadde vært fint om noen kunne si meg hva jeg kan gjøre, har fortsatt garanti da en er et par dager gammel. Takk på forhånd:) Endret 17. desember 2009 av -Perry- Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hei, Det burde ikkje vere noko problem om du ikkje hadde noko på disken. Det same skjedde med min LaCie når eg skulle formatere med LaCie programvaren. På Mac var det berre å bruke diskverktøy og formatere til det formatet eg ville ha - men harddisken kom jo ikkje om som vanleg før dette var gjort. Kva operativsystem har du? Windows? Kva versjon i tilfelle? Vista? Du har då fleire alternativer - eg brukte mykje Partition Magic i mi tid. Ein kan óg laste ned GParted på ein live cd, og starte maskinen frå denne (men dette krev jo litt meir arbeid). På Windows 7 trur eg du kan gjere dette uten noko ekstra programvare. Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg skal prøve Partitions Magic nå, så får jeg si ifra når jeg er ferdig hvordan det gikk. Takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Du kan formatere i Windows XP og oppover. Start -> Kjør og skriv inn: "diskmgmt.msc" og inn i diskbehandling. Der finner du disken og kan formatere. Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Det fungerte med GParted. Partition Magic fungerte ikke fordi pcen ikke reagerte når jeg kobla til harddisken, alt bare stoppet, og når jeg tok ut strømmen fra hdd'n så funket det. Da får jeg bare takke for hjelpen jeg fikk. Nå er det nedlastnings tid:) Mvh. Andreas Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Berre hyggeleg å vere til hjelp! Var då herleg at du var kyndig nok til å bruke det sjølve, var ikkje klar for å skrive ein heil guide på det (då det er lenge siden eg har nytta det sjølve). Så takk sjølve! Skjer ofte dette her, som eg nemte skjedde akkurat det same med meg óg. Ergeleg at dei ikkje kan lage noko betre og enklare for folk flest. Kven som helst er ikkje klar for å formatere å styre på eige iniativ. Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Hehe, måtte prøve og feile litt. Først formaterte jeg feil (ikke NTFS), men det er jo gøy og kunne lære litt på egenhånd også da Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jada, så lenge det ikkje går noko data tapt er det jo berre å kose seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå