Gå til innhold

Hvorfor appellerer vampyrer/vampyrisme mest til jenter?

Kyaserin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle det gjøre det? Jeg er mann og elsket seriene Buffy og Angel når de gikk (og gjør det fortsatt). Underworld, Blade, Dracula og Interview with a Vampire er vel heller ikke direkte myntet mot jenter. Twilight-sagaen har jeg verken lest eller sett, men her er det vel mer opplagt at de har tatt et underliggende tema og blandet inn en vampyrhistorie i det.Jeg er overbevist om at dette kan gjøres like effektivt fra begge kjønns perspektiv.

Lenke til kommentar
Jenter liker ikke vampyrer (Nosferatu, Bram Stoker's Dracula, Låt den rätte komma in). De liker blankpolerte gutter som tilfeldigvis har hoggtenner. Gode vampyrfilmer har de ikke hørt om.

THIS

Jeg er mann, å vampyrer må være noe av det tøffeste jeg vet om, men jenter liker ikke ordentlige vampyrer(da tenker jeg på vampyrer fra gammel øst-europeisk tro, fram til de første romantiserte vampyrene til Bram Stoker og John William Polidori), men heller fjottete gutter som tøver i Twillight osv.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg jobber fordypningsemne i norsken og lurer på deres meninger om:

Takk for svar :-)

Kyaserin

Morsomt at du tar opp dette. Tror det kan noe å gjøre med at jenter av natur liker å leve på andre (bokstavelig talt). Som vi vet av erfaring så er jenter pengesugere. Derfor liker de også filmer der karakterene er parasitter!

Lenke til kommentar
Hei

Jeg jobber fordypningsemne i norsken og lurer på deres meninger om:

Takk for svar :-)

Kyaserin

Det er vel feil å si... det er vel hvordan vampyrseriene er laget som gjør at de appellerer mer til jenter enn til gutter.

De er jo laget i samme sjenger som Dawsons Creek, The O.C. etc. altså mye romantikk.

Vil ikke kalle det vampyrserier men heller jenteserier i vampyrsjanger :)

Hadde man laget en skikkelig vampyrfilm/serie hadde jentene gjemt seg i skapet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...