Kyaserin Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hei Jeg jobber fordypningsemne i norsken og lurer på deres meninger om: Hvorfor appellerer vampyrer/vampyrisme mest til jenter? Takk for svar :-) Kyaserin Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hvorfor skulle det gjøre det? Jeg er mann og elsket seriene Buffy og Angel når de gikk (og gjør det fortsatt). Underworld, Blade, Dracula og Interview with a Vampire er vel heller ikke direkte myntet mot jenter. Twilight-sagaen har jeg verken lest eller sett, men her er det vel mer opplagt at de har tatt et underliggende tema og blandet inn en vampyrhistorie i det.Jeg er overbevist om at dette kan gjøres like effektivt fra begge kjønns perspektiv. Lenke til kommentar
1949 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Interview with a Vampire er myntet på jenter jo. Makan til homoerotisk film skal du se lenge etter. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Fordi de er bad boys til tusen. Endret 17. desember 2009 av Coa Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jenter og gutter like hver sin type vampyrer. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 En god latter forlenger livet. Takk, cyph. Der kostet du pensjonskassa noen kroner. Lenke til kommentar
Bluto Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jenter liker ikke vampyrer (Nosferatu, Bram Stoker's Dracula, Låt den rätte komma in). De liker blankpolerte gutter som tilfeldigvis har hoggtenner. Gode vampyrfilmer har de ikke hørt om. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 En god latter forlenger livet. Takk, cyph. Der kostet du pensjonskassa noen kroner. Alltid hyggelig, Lars. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 http://www.tv2.no/gmn/film/vampyren-som-hu...no-3018358.html Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Er en artikkel om akkurat dette i Desember-utgaven av Psychology Today. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Kvinnfolk foretrekker femi-menn nå mer enn før. Tror jeg leste at det har noe med p-pillene de tar. Irriterende... Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Det er ihvertfall elementer av "forføring" og penetrering. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jenter liker ikke vampyrer (Nosferatu, Bram Stoker's Dracula, Låt den rätte komma in). De liker blankpolerte gutter som tilfeldigvis har hoggtenner. Gode vampyrfilmer har de ikke hørt om. THIS Jeg er mann, å vampyrer må være noe av det tøffeste jeg vet om, men jenter liker ikke ordentlige vampyrer(da tenker jeg på vampyrer fra gammel øst-europeisk tro, fram til de første romantiserte vampyrene til Bram Stoker og John William Polidori), men heller fjottete gutter som tøver i Twillight osv. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Misjonen kommenterte vampyrfenomenet (Twilight, True Blood) for noen uker side. Vinklingen (menstruasjon) var både interessant og festlig. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Fordi Twilight-sagaen nå har definert moderne vampyrer som pappagutter med åttepakning på magen. Som sagt, EKTE vampyrer appellerer i utgangspunktet like mye til begge kjønn. Lenke til kommentar
freddynator Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 HeiJeg jobber fordypningsemne i norsken og lurer på deres meninger om: Hvorfor appellerer vampyrer/vampyrisme mest til jenter? Takk for svar :-) Kyaserin Morsomt at du tar opp dette. Tror det kan noe å gjøre med at jenter av natur liker å leve på andre (bokstavelig talt). Som vi vet av erfaring så er jenter pengesugere. Derfor liker de også filmer der karakterene er parasitter! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Gå til /b/ og spør om det samme spørsmålet der. Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 HeiJeg jobber fordypningsemne i norsken og lurer på deres meninger om: Hvorfor appellerer vampyrer/vampyrisme mest til jenter? Takk for svar :-) Kyaserin Det er vel feil å si... det er vel hvordan vampyrseriene er laget som gjør at de appellerer mer til jenter enn til gutter. De er jo laget i samme sjenger som Dawsons Creek, The O.C. etc. altså mye romantikk. Vil ikke kalle det vampyrserier men heller jenteserier i vampyrsjanger Hadde man laget en skikkelig vampyrfilm/serie hadde jentene gjemt seg i skapet... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Buffy og Angel hadde jo masse mannlige fans, selv om buffy var ekstremt girlpower. Seriene hadde til og med mye romantikk og fremdeles mange menn og gutter som så på de. Lenke til kommentar
Exclusive Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg er mann og både Buffy og Angel er blant favoritt seriene mine. Jeg er også stor fan av vampyrfilmer (The Lost Boys er favoritten). Twilight har jeg selv aldri sett og har ingen planer om og se. Vampyrer skal ikke glinse i sola, men det er vell sånne menn 14 år gamle jenter liker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå