exmx Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Jeg holder på å lage en dropdown meny basert på Son of Suckerfish Jeg prøver å aligne den første submenyen etter slutten på topnivået. Slik den ser ut nå: Slik jeg vil ha den: CSS-filen finner du HER. JS-filen finner du HER. Menyen består av en generert liste: <ul id="nav"> ... <li class="top">OM OSS <ul> <li class="sub">Diverse_sub1</li> <li class="sub">Diverse_sub2</li> <li class="has_sub">Diverse_sub3 <ul> <li>Diverse_sub3_sub1</li> ... </ul> </li> </ul> </li> ... </ul> Er evig takknemlig hvis noen greier å hjelpe meg. Har sittet i flere dager med dette problemet :\ Endret 17. desember 2009 av exmx Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Heisann! Her er du nok nødt til å bruke position: relative og absolute. Husk at der du benytter position absolute, må parent- elementet ha position: relative for at ting skal kunne vises riktig. Altså kan du gjøre omtrent slik; ul#hovedmeny li { position: relative; } /* Relativ posisjonering uten å angi verdier for top, right, bottom eller left, forandrer i dette tilfellet ikke annet enn at det blir mulig å bruke position: absolute cross- browser- kompatibelt i child- elementer. */ ul#hovedmeny li ul { position: absolute; right: 0; width: 30em; z-index: 1; } /* Z-index på denne bør være høyere enn z-index på parent- element. Parent har 0 som default dersom ikke angitt. Plasseres (0px) fra høyre. */ Lenke til kommentar
exmx Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Med litt modifisering fikk jeg det til. TUSEN TUSEN TAKK! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå