Bandidos-Pelle Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Heisann, Det har seg slik at jeg har aldri vært noen spesiell kløpper i matte, og tar derfor opp P-matte (enkleste matten i kunnskapsløftet) for å bli kvitt en dårlig 2MX-karakter. Det jeg lurer på er hva "minstekravet" til hvilken matte man kan ha for å komme inn på NHH er? Har stort sett seksere i de fleste andre fag så rent poengmessig tror jeg det ikke skulle være noe problem ellers, men er redd for at P-matten gjør at sivøk. på NHH er utelukket - kan noen bekrefte? Evt. hvilken matte må jeg ha for å komme inn. På forhånd takk =) Endret 17. desember 2009 av Bandidos-Pelle Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 2mx er kravet. eller den nye matten Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 den nye? det finnes mange nye Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Den tilsvarende nye, du kan ikke ta 2mx lenger. har ikke peil på ka den heter men du kommer nok inn. Lenke til kommentar
bonaquasilver Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Opptakskrav : For å kvalifisere til opptak ved Norges handelshøyskole kreves følgende: Generell studiekompetanse (Mer informasjon om dette finnes hos Samordna opptak) Forkunnskaper i matematikk tilsvarende Matematikk R1 eller Matematikk (S1+S2). Eventuelt kan kravet dekkes med 2MX, 2MY eller 3MZ fra Reform 94, eller 2MN og 2MS fra eldre studiestrukturer. Alternativt kan kravet dekkes ved avlagte eksamener i høyere utdanning. Det kreves da minimum 6 studiepoeng (2 vekttall) matematikk fra høyskole eller universitet. Står på nhh.no... trenger ikke å være et geni for å finne det fram. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Altså, Bandidos-Pelle, du er klar over at siv.øk. er veldig matte tungt? Jeg ser ikke noe poeng at du tar en utdannelse innen økonomi hvis du ikke har en viss interesse for tall, bare for å være helt ærlig. Ellers kommer du vel ikke inn med P-matte, fra det jeg har forstått. I den gamle reformen trenger du enten 2MX eller 2MZ/3MZ. Og fra den nye reformen trenger du enten R1 eller S1/S2. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Herregud. jeg går siving og er egenlig ikke noe serlig glad i matte. Vil man kan man. Who cares om han har p matte eller ei han har 2mx. Du (trådstarter) kan kanskje ta matte som privatist for å friske opp litt. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hvis du har 6-er i de fleste andre fag, bør du greie å få en toppkarakter i R1 (som er den "nye" 2MX). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hvis du erstatter 2p med 2mx kommer du ikke inn på NHH. Du må ha R1 eller S2. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Hmm, problemet er bare det jeg vurderer både juss og sivøk, hvis jeg fortsetter med P-matten og får en bra karakter der vil det heller "styrke" meg for en evt. jussøknad enn en dårlig R- eller S-matte. Takker for svar uansett, jeg fikk vite det jeg trengte =) Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Altså, Bandidos-Pelle, du er klar over at siv.øk. er veldig matte tungt? Sivøk-matten trenger ikke være så voldsomt tung. Du kommer deg unna med 3MX pluss et par småting, om jeg ikke husker helt feil (vet hva som trengs på NHH, men har aldri hatt matte på norsk videregående, derav forbeholdet). Men, om du vil kan du gjøre sivøk-studiet mattetungt så det holder. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg får vel nesten prøve å bytte til S-matte hvis det er det som skal til :s Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hvis du tar S-matte må du tra tredjeklassematte. Jeg ville bytta til R1. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Tror jeg sender deg en PM jeg. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Altså, Bandidos-Pelle, du er klar over at siv.øk. er veldig matte tungt? Jeg ser ikke noe poeng at du tar en utdannelse innen økonomi hvis du ikke har en viss interesse for tall, bare for å være helt ærlig. Ellers kommer du vel ikke inn med P-matte, fra det jeg har forstått. I den gamle reformen trenger du enten 2MX eller 2MZ/3MZ. Og fra den nye reformen trenger du enten R1 eller S1/S2. Det finnes selvsagt unntak. MEN, jeg har mistet oversikten over hvor mange som slutter i økonomistudiene fordi det blir for mye matte. Da er det enklere å heller finne andre alternativ før man begynner. Lenke til kommentar
Gutt19år Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hvis du tar S-matte må du tra tredjeklassematte. Jeg ville bytta til R1. S1 og S2 matte er det samme som R1 matte ... De to S matte fagene er R1 matte.... Lenke til kommentar
Gutt19år Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Trenger man å ha 6 i alle fag for å komme inn på økonomi linje i Bergens Handelshøyskolen? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Trenger man å ha 6 i alle fag for å komme inn på økonomi linje i Bergens Handelshøyskolen? Nei. 6 og 5 i halvparten av fagene hver holder. Var 53 skolepoeng for å komme inn på førstegangsvitnemål i år. Søker du etter dette trengs det nærmere 56 tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå