fsx Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) hei jeg har en mobil som er veldig gammel med batteriet er en LI-Plymer 3.4 volt det batteriet er åpent på den ene siden så lurte på om batteriet kan begyne og brenne? Endret 7. januar 2010 av fsx Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Om kun embalasjen/det ytre er ødelagt så er det ingen fare med akkurat det, men at batteriet er "skadet" og cellene er åpne så kan det føre til økt risiko for at selve cellene blir skadet eller/og ødelagt. Ødelagte/skadede celler i et LiPolymer batteri kan føre til en kjemisk reaksjon som utvikler MYE varme(= brann). Anbefaler deg å få byttet batteriet ut med et nytt uskadet og kvitte deg med det gamle på en forsvarlig måte. Lenke til kommentar
fsx Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Om kun embalasjen/det ytre er ødelagt så er det ingen fare med akkurat det, men at batteriet er "skadet" og cellene er åpne så kan det føre til økt risiko for at selve cellene blir skadet eller/og ødelagt. Ødelagte/skadede celler i et LiPolymer batteri kan føre til en kjemisk reaksjon som utvikler MYE varme(= brann). Anbefaler deg å få byttet batteriet ut med et nytt uskadet og kvitte deg med det gamle på en forsvarlig måte. ja lipo går i 2 000 grader så jeg veit det for på rc fly så er det lipo batteri Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Den siste setningen der er(for meg) uforståelig. Men ja, LiPolymer batterier(kalles ofte LiPo) blir mye brukt innen RC hobbyen pga batteriets evne til å holde et konstant spenningsnivå selv under høy last og når batteriet begynner å bli tomt. Dette er viktig i de fleste produkter, men spesielt i modeller som flyr da elektronikken kan kutte om spenningen blir for lav(og da mister man kontrollen). LiPo i seg selv har fått et dårlig rykte på seg for å være mer skadelige/farligere enn andre batterier, og det er ikke nødvendigvis sant. Batteriene i seg selv har en kjemi som gjør at det utvikler høy varme dersom batteriet blir skadet/ødelagt, men under normale omstendigheter så skjer som regel ikke dette. Årsaken til ryktet er(innen RC hobby) feil lading og/eller dårlig ladeelektronikk som i sin tur skader batteriet(med for høy ladespenning, for mye utlading, for rask opplading osv). For å ikke nevne at et LiPo batteri som treffer bakken fort kan bli skadet Endret 17. desember 2009 av nomore Lenke til kommentar
fsx Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) ehh, Når du snakker om mobilen så hadde jeg et lite crash med det så batteriet har jeg ikke funnet!, jeg fløy radiostyrt fly setet mobilen på flyet for og filmet så bestemte jeg meg for og lande pluslig pang i en stolpe så har ikke set batteriet har bare funnet mobilen helt herpa Endret 7. januar 2010 av fsx Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Rått, last opp videoen Lenke til kommentar
fsx Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 ja men du hadde et lite uhell hele jævla flyet med mobilen knuste inni en stang men skal få kjøpt ny batteri til det må bare føsrt bestile nye deler til flyet Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hva slags mobil er det? Lenke til kommentar
skankyass Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Denne tråden her er rett og slett, CLASSIC!!! :!: Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Nei, det er den ikke. Dette er faktisk en av de mer seriøse trådene hans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå