Robanjo Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 On-topic ;p: Normal: 1.53.396 med G25. Vil nok tro at fullversjonen vil bli en deel bedre. Dette er KUN til å kvalifisere seg til ordentlig banekjøring. Selv om det er skademodellering er utelatt, synes jeg ikke det trekker ned noe særlig. Man pleier jo å se innenfra, så da ser man det ikke likevel (hvis ikke dere ser mye på replayen da) Sitter folk med håndkontroll og ser hele bilen mens de kjører, har de ikke opplevd slike simulatorer på nært hold -Robert Lenke til kommentar
praystation Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Må si jeg liker den nye fysikkmotoren. Nå må folk huske på at demoen er satt i Professional, så den kan virke en del vanskeligere å kjøre enn dere som kun bruker å kjøre i "normal". Grafisk er det vel ikke de helt store endringene i forhold til Prologen, men den er mer enn bra nok til å kjøre fort. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Godt å se at de endelig har løst problemet med at AI-en kjører på deg. Lenke til kommentar
freke Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Selv om det er skademodellering er utelatt, synes jeg ikke det trekker ned noe særlig. Man pleier jo å se innenfra, så da ser man det ikke likevel (hvis ikke dere ser mye på replayen da) Nå er det vel heller ikke den visuelle delen av skadene som er det springende punktet, men heller det at man kan skade drivverk og fjæring og slikt. Altså det mekaniske, som er det som har betydning. Om støtfangerene bulkes på riktig måte er relativt underordnet. Men man skal vel ikke se bort fra at om GT5 får skademodell, blir den kun rent kosmetisk... Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Trenger ikke være en kræsjesimulator, men en viss tilnærming til hva som skjer om du moser inn i en vegg kan det jo være. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Ai, synes ikke dette lover bra med så kort tid igjen til lansering. Lov å håpe på betydelige forbedringer i fullversjonen, men særlig realistisk er det ikke. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Selv om det er skademodellering er utelatt, synes jeg ikke det trekker ned noe særlig. Man pleier jo å se innenfra, så da ser man det ikke likevel (hvis ikke dere ser mye på replayen da) -Robert Med en fungerende skademodell snakker vi selvfølgelig om mer enn kosmetiske skader EDIT: For sein ^^ Endret 18. desember 2009 av Mala Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg syns det var veldig vanskelig og kjøre i GT5,nå har ikke jeg spilt gt5p enna da. men har spilt GT 2-4. Men jeg synes fortsatt at GT2 er det beste i serien,det er vanskelig og mye bra valgmuligheter og tuning av biler. Men skal uansett kjøpe meg GT5. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Har ingen sett videoen med skademodellering av en Subaru? Det jeg er mer bekymret for, derimot, er røyk/støv og lyd. Jeg har spilt en del NFS Shift, og her er lyden fenomenal og røyk og støv dekker nesten hele skjermen i enkelte situasjoner. I både prologue og demoen av GT5 er røyk og lyd fatalt dårlig. Har nesten kun kjørt standard-bilen i demoen, og tror tiden min var 1:53-et-eller-annet. Kommer til å teste mer i dag, så skal prøve å huske tiden min til senere Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Har ingen sett videoen med skademodellering av en Subaru? Uansett er selve krasjene latterlig. Føles som om man spretter av veggen når man kjører inn i den, samme om man kjører inn i motstanderen sin bil. Se for eksempel i videoen når Audien blir påkjørt bakfra. Bilen som krasjer ser nærmest ut til å sprette litt tilbake, mens Audien bare så vidt blir dyttet på. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Tviler sterkt på at GT5 kommer med annen lyd og røykeffekter. Har hele tiden vært en del av profilen å være stilrent uten masse ekstra stæsh som ville ha vært med å forbedret kjørefølelsen. Her er det først og fremst kjørefysikken som teller. Blir spennende å se hvordan den ferdige pakken blir. Endret 18. desember 2009 av praystation Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Selv om det er skademodellering er utelatt, synes jeg ikke det trekker ned noe særlig. Man pleier jo å se innenfra, så da ser man det ikke likevel (hvis ikke dere ser mye på replayen da) Nå er det vel heller ikke den visuelle delen av skadene som er det springende punktet, men heller det at man kan skade drivverk og fjæring og slikt. Altså det mekaniske, som er det som har betydning. Om støtfangerene bulkes på riktig måte er relativt underordnet. Men man skal vel ikke se bort fra at om GT5 får skademodell, blir den kun rent kosmetisk... Hva baserer du dette på? Bortsett fra det du trekker ut av ræva selvfølgelig. Skade er jo bekreftet, både intern og ekstern. Kilde, google.com søk på interviews with kaz gran turismo 5. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Angående "demoen", synes den nye fysikk motoren virker som en klar forbedring fra Prologuen. Og det er jo faktisk kun det som er nytt i denne "demoen". Visuelt er det akkurat like bra som på prologuen, selv om omgivelsene rundt denne banen er kjedelig. Ikke så mye PD kan gjøre med det. Lyden er også blitt bedre, det rister skikkelig i rommet når motoren er på lave turtall. Samtidig er skrensingen ikke like skrikende som før. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Tviler sterkt på at GT5 kommer med annen lyd og røykeffekter. Har hele tiden vært en del av profilen å være stilrent uten masse ekstra stæsh som ville ha vært med å forbedret kjørefølelsen. Her er det først og fremst kjørefysikken som teller. Blir spennende å se hvordan den ferdige pakken blir. Det er det jeg er redd... Spesielt lyd har mye med fartsfølelsen å gjøre. Hvis du skrur av lyden vil du merke det. Og en GT-bil bråker noe forjævlig fantastisk (lydisolering veier for mye), som bør være en del av kjøreopplevelsen i "The real driving simulator". Her synes jeg Shift gjør det bra (jeg mener ikke Shift er perfekt, men det eneste noenlunde moderne bilspillet jeg har som jeg kan bruke som sammenligning), og føler denne videoen viser litt av hva jeg snakker om: (Fin forbykjøring rundt 1:26 ) En annen ting... Er det noen som får til slikt som dette i GT5? Som de sier i videoen er det en stock 370z (som i demoen), men selv om jeg lirker den ut i sladd vil bilen bare helt rundt nesten med en gang, og det er umulig å holde den uten over lengre tid. Er ikke akkurat rakettforskning i det virkelige liv så lenge ikke du skal drifte langs en bestemt bane, men alt for vanskelig i GT5. Endret 18. desember 2009 av Aurvan Lenke til kommentar
daruu Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Er det mulig å justere dødsone på rattet? Prøvde med fanatec rattet nå å var sågodt som umulig siden det var ca null dødsone... Bortsett fra det virket det bedre Endret 18. desember 2009 av daruu Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 3.30.961 sammenlagt nå, men har en god del mer inne helldigvis Enig i at bilene vil veldig fort skli rundt, og når clutch ikke er mulig her (håper det kommer i ferdig versjonen) så blir det vanskelig. Men om man er kjapp til å styre kontra, og balansere gassen så går det a. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Noen andre som opplever at spillet hakker?, er ikke mye, men nok til å være utrolig irriterende. Prologuen kjører forøverig glatt uten noen form for hakking. Sammenlignet med Forza 3 så må jeg si at fysikken er skuffende, ihvertfall klarer ikke spillet å gi meg nok fornuftig feedback, å bruke håndkontrolleren er jo en umulighet. Forza 3 fungere like utmerket med ratt som med kontroller. Jeg tok fram G25 rattet, men selv med dette er kjørefølelsen utrolig dårlig, har ingen anelse når bilene skal slippe veigrepet. Lenke til kommentar
Dodgethis- Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 skademoduleringen blir spart te fullversjon.. Slapp av æ folkens! Kommer til å bli rått! Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) 3.30.961 sammenlagt nå, men har en god del mer inne helldigvis Enig i at bilene vil veldig fort skli rundt, og når clutch ikke er mulig her (håper det kommer i ferdig versjonen) så blir det vanskelig. Men om man er kjapp til å styre kontra, og balansere gassen så går det a. Ja, skulle vært mulig å velge at å slippe gassen er det samme som clutch. Med en bakhjulsdreven bil vil jo å slippe gassen være det samme som å dra i håndbrekket... Og tiden min på standard bilen var visst 1:52-et-eller-annet, som plasserte meg på 416. plass eller noe i den dur. Endret 19. desember 2009 av Aurvan Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Ja, skulle vært mulig å velge at å slippe gassen er det samme som clutch. Med en bakhjulsdreven bil vil jo å slippe gassen være det samme som å dra i håndbrekket... Og tiden min på standard bilen var visst 1:52-et-eller-annet, som plasserte meg på 416. plass eller noe i den dur. Burde iallefall vært mulig å bruke cluchpedalen på G25/27. Er ikke helt enig i at det er dårlig forcefeedback, synst den er ganske så presis og god. Nå har jeg ikke prøvd Forza, da jeg ikke kjøper et middelmådig ratt kunn for det spillet, så mulig det er enda bedre der. Men synst ikke det er noe spesiellt dårliger enn Rfactor, LFS iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå