Gå til innhold

Gran Turismo 5 Time Trial demo tråden (Last ned nå)


praystation

Anbefalte innlegg

On-topic ;p: Normal: 1.53.396 med G25.

Vil nok tro at fullversjonen vil bli en deel bedre. Dette er KUN til å kvalifisere seg til ordentlig banekjøring.

Selv om det er skademodellering er utelatt, synes jeg ikke det trekker ned noe særlig.

Man pleier jo å se innenfra, så da ser man det ikke likevel (hvis ikke dere ser mye på replayen da)

Sitter folk med håndkontroll og ser hele bilen mens de kjører, har de ikke opplevd slike simulatorer på nært hold :)

 

-Robert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv om det er skademodellering er utelatt, synes jeg ikke det trekker ned noe særlig.

Man pleier jo å se innenfra, så da ser man det ikke likevel (hvis ikke dere ser mye på replayen da)

Nå er det vel heller ikke den visuelle delen av skadene som er det springende punktet, men heller det at man kan skade drivverk og fjæring og slikt. Altså det mekaniske, som er det som har betydning. Om støtfangerene bulkes på riktig måte er relativt underordnet. Men man skal vel ikke se bort fra at om GT5 får skademodell, blir den kun rent kosmetisk...

Lenke til kommentar
Selv om det er skademodellering er utelatt, synes jeg ikke det trekker ned noe særlig.

Man pleier jo å se innenfra, så da ser man det ikke likevel (hvis ikke dere ser mye på replayen da)

-Robert

 

Med en fungerende skademodell snakker vi selvfølgelig om mer enn kosmetiske skader :)

 

EDIT: For sein ^^

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har ingen sett videoen med skademodellering av en Subaru?

 

 

Det jeg er mer bekymret for, derimot, er røyk/støv og lyd. Jeg har spilt en del NFS Shift, og her er lyden fenomenal og røyk og støv dekker nesten hele skjermen i enkelte situasjoner. I både prologue og demoen av GT5 er røyk og lyd fatalt dårlig.

 

Har nesten kun kjørt standard-bilen i demoen, og tror tiden min var 1:53-et-eller-annet. Kommer til å teste mer i dag, så skal prøve å huske tiden min til senere ;)

Lenke til kommentar
Har ingen sett videoen med skademodellering av en Subaru?

 

 

 

Uansett er selve krasjene latterlig. Føles som om man spretter av veggen når man kjører inn i den, samme om man kjører inn i motstanderen sin bil. Se for eksempel i videoen når Audien blir påkjørt bakfra. Bilen som krasjer ser nærmest ut til å sprette litt tilbake, mens Audien bare så vidt blir dyttet på.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at GT5 kommer med annen lyd og røykeffekter. Har hele tiden vært en del av profilen å være stilrent uten masse ekstra stæsh som ville ha vært med å forbedret kjørefølelsen. Her er det først og fremst kjørefysikken som teller. Blir spennende å se hvordan den ferdige pakken blir.

Endret av praystation
Lenke til kommentar
Selv om det er skademodellering er utelatt, synes jeg ikke det trekker ned noe særlig.

Man pleier jo å se innenfra, så da ser man det ikke likevel (hvis ikke dere ser mye på replayen da)

Nå er det vel heller ikke den visuelle delen av skadene som er det springende punktet, men heller det at man kan skade drivverk og fjæring og slikt. Altså det mekaniske, som er det som har betydning. Om støtfangerene bulkes på riktig måte er relativt underordnet. Men man skal vel ikke se bort fra at om GT5 får skademodell, blir den kun rent kosmetisk...

 

Hva baserer du dette på? Bortsett fra det du trekker ut av ræva selvfølgelig. Skade er jo bekreftet, både intern og ekstern. Kilde, google.com søk på interviews with kaz gran turismo 5.

Lenke til kommentar

Angående "demoen", synes den nye fysikk motoren virker som en klar forbedring fra Prologuen. Og det er jo faktisk kun det som er nytt i denne "demoen". Visuelt er det akkurat like bra som på prologuen, selv om omgivelsene rundt denne banen er kjedelig. Ikke så mye PD kan gjøre med det. Lyden er også blitt bedre, det rister skikkelig i rommet når motoren er på lave turtall. Samtidig er skrensingen ikke like skrikende som før.

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at GT5 kommer med annen lyd og røykeffekter. Har hele tiden vært en del av profilen å være stilrent uten masse ekstra stæsh som ville ha vært med å forbedret kjørefølelsen. Her er det først og fremst kjørefysikken som teller. Blir spennende å se hvordan den ferdige pakken blir.

 

Det er det jeg er redd...

 

Spesielt lyd har mye med fartsfølelsen å gjøre. Hvis du skrur av lyden vil du merke det. Og en GT-bil bråker noe forjævlig fantastisk (lydisolering veier for mye), som bør være en del av kjøreopplevelsen i "The real driving simulator". Her synes jeg Shift gjør det bra (jeg mener ikke Shift er perfekt, men det eneste noenlunde moderne bilspillet jeg har som jeg kan bruke som sammenligning), og føler denne videoen viser litt av hva jeg snakker om:

 

(Fin forbykjøring rundt 1:26 :) )

 

En annen ting... Er det noen som får til slikt som dette i GT5?

 

 

Som de sier i videoen er det en stock 370z (som i demoen), men selv om jeg lirker den ut i sladd vil bilen bare helt rundt nesten med en gang, og det er umulig å holde den uten over lengre tid. Er ikke akkurat rakettforskning i det virkelige liv så lenge ikke du skal drifte langs en bestemt bane, men alt for vanskelig i GT5.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Noen andre som opplever at spillet hakker?, er ikke mye, men nok til å være utrolig irriterende. Prologuen kjører forøverig glatt uten noen form for hakking.

Sammenlignet med Forza 3 så må jeg si at fysikken er skuffende, ihvertfall klarer ikke spillet å gi meg nok fornuftig feedback, å bruke håndkontrolleren er jo en umulighet.

Forza 3 fungere like utmerket med ratt som med kontroller.

Jeg tok fram G25 rattet, men selv med dette er kjørefølelsen utrolig dårlig, har ingen anelse når bilene skal slippe veigrepet.

Lenke til kommentar
3.30.961 sammenlagt nå, men har en god del mer inne helldigvis :p

 

Enig i at bilene vil veldig fort skli rundt, og når clutch ikke er mulig her (håper det kommer i ferdig versjonen) så blir det vanskelig. Men om man er kjapp til å styre kontra, og balansere gassen så går det a.

 

Ja, skulle vært mulig å velge at å slippe gassen er det samme som clutch. Med en bakhjulsdreven bil vil jo å slippe gassen være det samme som å dra i håndbrekket...

 

Og tiden min på standard bilen var visst 1:52-et-eller-annet, som plasserte meg på 416. plass eller noe i den dur.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Ja, skulle vært mulig å velge at å slippe gassen er det samme som clutch. Med en bakhjulsdreven bil vil jo å slippe gassen være det samme som å dra i håndbrekket...

 

Og tiden min på standard bilen var visst 1:52-et-eller-annet, som plasserte meg på 416. plass eller noe i den dur.

 

Burde iallefall vært mulig å bruke cluchpedalen på G25/27.

 

Er ikke helt enig i at det er dårlig forcefeedback, synst den er ganske så presis og god. Nå har jeg ikke prøvd Forza, da jeg ikke kjøper et middelmådig ratt kunn for det spillet, så mulig det er enda bedre der. Men synst ikke det er noe spesiellt dårliger enn Rfactor, LFS iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...