Howard Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Belkin er klar med en Bluetooth-mottager som lar deg streame lyd fra datamaskinen eller andre Bluetooth-enheter til anlegget i stua. Les mer Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Dette er på tide.Selv bruker jeg ofte mitt Jabra BT3030 Headset for å spille lyd på stereoanlegget men det er jo litt irriterende når noen ringer og stereoen "tar telefonen".... Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Finnes det en enhet som sender lyd også via blåtann? Altså fra RCA/Stereoplugg til blåtann AD2P hvor man kan koble til flere enn 1 hodesett samtidig? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Kjekt for de som har dårlige muligheter for kablet overføring. Men jeg regner med man ofrer ganske mye kvalitet for å bruke denne metoden fremfor kabel, så man bør nok tenke seg om det er en brukbar løsning. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Er det analog ut fra denne saken? Det er vel isåfall der kvalitetstapet ligger? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Analog ut ja. Bluetooth-standarden kutter vel også vekk alt av frekvenser over 20 000 Hz, uten at det trenger å ha så voldsomt mye å si. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Et analogt signal trenger ikke stå noe tilbake for et digitalt. Det er nok DACen i denne som skorter (evt komprimeringer). Går den på batteri? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Med et andre blikk på overskriften finner jeg den litt humoristisk. "Overfører lyd trådløst" som om det var noe spesielt. Lyd har jo blitt overført trådløst siden tidenes morgen, svært lenge før elektronikkens og menneskehetens tidsalder. Fra lydkilden, gjennom luft, til øret. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Haha, godt poeng Simen1. Overskriften var nok ikke så alt for godt gjennomarbeidet. Tar gjerne imot andre forslag Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Bare la den være. Pinlig nøyaktighet tar for mye plass. Så får heller noen trekke på smilebåndet dersom de ser det samme som meg. Tankene mine spinner videre og stadig mer OT. Før Internettets tid var denne formen for trådløs overføring av data svært mye brukt. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Dette er vel ikke noen nyhet? Amobil testet selv Sony Ericsson MBR-100 for 2,5 år siden. Denne har det samme bruksområdet og prisklasse som den fra Belkin. Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Noen som har testet den? blir lyden like slapp som i ad2p headsett? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Antar at den resampler lyden før den sender den, og så går igjennom en crappy dac? Dette hørtes ut som en ganske dårlig løsning, må jo få mudderlyd? Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Har en slik en jeg - RX101. Fulgte med Marantz SR6004, kobles via en M-XPort bak (Marantz eXpansion Port). Testa litt, virker fint den, men blir lite brukt da Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Er det analog ut fra denne saken? Det er vel isåfall der kvalitetstapet ligger? Jeg kjenner ikke til det tekniske med Bluetooth-overføring, men såvidt jeg kan se så er båndbredden for lav til å overføre CD-kvalitet tapsfritt. AtW Lenke til kommentar
Howard Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Finnes det en enhet som sender lyd også via blåtann? Altså fra RCA/Stereoplugg til blåtann AD2P hvor man kan koble til flere enn 1 hodesett samtidig? Nokia AD-42W er iallfall en boks som også kan sende lyd via Bluetooth, men om den støtter flere hodesett samtidig er jeg usikker på. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Antar at den resampler lyden før den sender den, og så går igjennom en crappy dac?Dette hørtes ut som en ganske dårlig løsning, må jo få mudderlyd? Så vi trenger altså en slik boks med s/pdif ut? Så vidt jeg husker baserer a2dp seg på 224kbit/s datastrøm, i et ikke veldig effektivt format for å fungere med alle enheter. Type dårligere kvalitet enn mp3 128kbit/s. Endret 18. desember 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg