NeEeO Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Det er bare å legge ut loggene og få noen til å se på de. Vist det er hardware relatert er dette helt nytt for meg og jeg må lete rundt andre steder enn mitt egent hode for å finne ut hva som er galt. Ok, jeg er ikke no expert akkruat, så hvor finner jeg de, så skal jeg prøve det du sier. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Ok, ingen flere forslag? en administrator kan nå låse dette emnet. Hakke klart å fikse. Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hvorfor skal en administrator låse innlegget ?? Anyway, gjør noe så enkelt som og resette bios. ta ut batteriet fra hovedkortet i ca 2 min og sett det inn igjen. prøv og start maskinen. Jeg tror det er bios relatert. Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Batteriet i hovedkortet, også kalt CMOS. Bare sånn at TS vet dette Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Batteriet i hovedkortet, også kalt CMOS. Bare sånn at TS vet dette Batteriet er kalt batteriet.. CMOS birkken er kalt CMOS Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Kan være strømforsyningen. Opplevde mye tull med fattern sin gammelpc. Om det var strømbrudd, eller om man dro ut kontakten til psu, så oppførte den seg likens. startet absolutt ikke. Psu'en startet heller ikke om man prøvde å jumpstarte den. Eneste som hjalp, var å la maskinen stå i noen timer å prøve igjenn, eller å slå av å på hovedbryteren på PSU ett par ganger. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Det som gjør at dette er veldig, veldig rart er at den fungerer kun til en bestemt tid... Har ikke støtt på hva problemer som oppfører seg slik. Da "må" det i så fall være noe med software, bios/den interne klokken. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Ja da er det jo mulig at det er noe feil med strømnettet. Mulig at nettspenningen er for lav tidlig på dagen, og at psu merker dette, og ikke vil slå seg på? Har dere ett mulitimeter i huset dere kan måle med? Lenke til kommentar
fsx Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 den forige pc min bærbar den slo seg på hele tiden så jeg måte ta ut størforyningen på pc!! selv om jeg sletta alt på hardisken så fik jeg det endå så jeg veit ikke helt! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 uhm.. hæ? Du sier at du måtte ta ut strømforsyningen på laptoppen din, så den ikke skulle slå seg på av seg selv? Bærbare har strømforsyningen på utsiden av datan, så litt enklere å bytte.. Lenke til kommentar
fsx Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 uhm.. hæ? Du sier at du måtte ta ut strømforsyningen på laptoppen din, så den ikke skulle slå seg på av seg selv? Bærbare har strømforsyningen på utsiden av datan, så litt enklere å bytte.. ja Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 uhm.. hæ? Du sier at du måtte ta ut strømforsyningen på laptoppen din, så den ikke skulle slå seg på av seg selv? Bærbare har strømforsyningen på utsiden av datan, så litt enklere å bytte.. ja Hei! Tilfellet ditt kan være at du har brukt hvilemodus på pcen? I så fall har en motstand røket i pwret og da er å prøve en annen strømforsyning. Noen strømforsyninger har for liten motstand som holder "liv" i dvalemodus. Derfor er det ikke lurt å la de stå i mange uker i dvalemodus, fordi de starter raskere. Men dette problemet er det flere strømforsyninger under 500 w som har problemer med. Test med et annet pwr. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 uhm.. hæ? Du sier at du måtte ta ut strømforsyningen på laptoppen din, så den ikke skulle slå seg på av seg selv? Bærbare har strømforsyningen på utsiden av datan, så litt enklere å bytte.. ja Hei! Tilfellet ditt kan være at du har brukt hvilemodus på pcen? I så fall har en motstand røket i pwret og da er å prøve en annen strømforsyning. Noen strømforsyninger har for liten motstand som holder "liv" i dvalemodus. Derfor er det ikke lurt å la de stå i mange uker i dvalemodus, fordi de starter raskere. Men dette problemet er det flere strømforsyninger under 500 w som har problemer med. Test med et annet pwr. Vennligst BmOnline Hei, Nei jeg trokke det pga jeg har vært på pcen nesten vær dag så XD men jeg hadde garanti på pcen så NO PROBLEM, Men Takk til allse som har hjulpet meg! Godt Nyttår! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå