Sozinho Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hei! Kabelen mellom modemet og routeren din er vel vanlig cat/rj-45 nettverkskabel. Det er denne du skal koble en pc til, evt med en lenger kabel. Du har jo koblet modemet ditt til routeren, så da skal det vel la seg gjøre å koble modemet til en pc. Som jeg skrev tidligere, få lånt deg en bærbar pc så slipper du flytte så langt på en stasjonær pc f.eks... På GRC testen vil du få en av tre tilbakemeldinger. Open hvis porten synes utenfra og er åpen, Closed hvis porten synes utenfra men er ikke tilgjengelig, og Stealth hvis porten ikke synes / ikke er åpen. Igjen, jeg fikk Stealth på porter åpnet i Port Forwarding på min router. Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Sozinho jeg testet på Shields Up, og jeg må si at det var litt vanskelig å tolke svaret jeg fikk: Som aller siste løsning så skal jeg se om jeg får en laptop på kabelen direkte til modemet. Det er garantert den mest vriene løsningen mulig for meg så jeg tester gjerne alt annet først. det kan vere du har prøvd dårlige port checker sider, prøv denne www.portforward.com også laster du ned PFPortChecker Sozinho jeg testet på Shields Up, og jeg må si at det var litt vanskelig å tolke svaret jeg fikk: Som aller siste løsning så skal jeg se om jeg får en laptop på kabelen direkte til modemet. Det er garantert den mest vriene løsningen mulig for meg så jeg tester gjerne alt annet først. det kan vere du har prøvd dårlige port checker sider, prøv denne www.portforward.com også laster du ned PFPortChecker Sozinho jeg testet på Shields Up, og jeg må si at det var litt vanskelig å tolke svaret jeg fikk: Som aller siste løsning så skal jeg se om jeg får en laptop på kabelen direkte til modemet. Det er garantert den mest vriene løsningen mulig for meg så jeg tester gjerne alt annet først. det kan vere du har prøvd dårlige port checker sider, prøv denne www.portforward.com også laster du ned PFPortChecker Lenke til kommentar
Androish Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hei, jeg opplever samme problem som deg. Skal åpne port 6112 ++. Jeg har et modem fra Canal digital, og etter mye prøving og feiling prøvde jeg å koble meg forbi ruteren. Det viste seg at problemet var der selv etter jeg koblet meg rett inn i modemet. Så det kan virke som at Canal Digital har sperret porten :O jeg har tenkt å kontakte de i morgen for å feilsøke. Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hei, jeg opplever samme problem som deg. Skal åpne port 6112 ++.Jeg har et modem fra Canal digital, og etter mye prøving og feiling prøvde jeg å koble meg forbi ruteren. Det viste seg at problemet var der selv etter jeg koblet meg rett inn i modemet. Så det kan virke som at Canal Digital har sperret porten :O jeg har tenkt å kontakte de i morgen for å feilsøke. du kan sjekke masse random porter med PFPortchecker og sjekke ka som er åpent, kan vere du må innpå canaldigital.no og bruke en config side der i fra for og åpne porter på modem ! Lenke til kommentar
Imbakekeke Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Ja jeg tror også det er Canal Digital som sperrer. Får bare spamme kundeservice til de ordner det. Lenke til kommentar
Androish Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Det viste seg at det var åpene porter inn til meg alikevell Fant det ut uten å kontakte CD da. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 http://i50.tinypic.com/10rnxvq.jpg Det er mulig jeg er help på villspor, men skulle det ha stått et kryss eller noe i den tomme boksen til venstre for den "port forwarding regelen" du har opprettet? Dvs., har du opprettet regelen, men ikke enablet den? Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Det er helt riktig, det skal være ett kryss i boksen ved siden av for å slå på regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå