reor Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Jeg har ny laptopp med win7 og 64 bit og finner ikke 64 bit programmer jeg kan installere som er beregnet for 64 bit. Det dukker sikkert opp nye problemer etterhvert , men foreløbig er fokus på flg gratis programvare: Antivirus Spy/malvare Brannmur. For å kunne benytte laptoppen i nettbank trenger jeg: Hente sertifikat som jeg foreløbig ikke har lykkes med. Virker som sertifikatet ikke blir registrert i nettleseren trass i flere forsøk. Jeg trenger også å installere java. Siden både win og nettleser IE8 er 64 bit installerte jeg java 64 bit.Java var fornøyd med installasjonen , men javainstalasjonen blir ikke registrert når jeg prøver i bank. Jeg fikk melding fra support for et program jeg benytter at ved win 7 64 bit system må dette kjøres i XP modus. For å få dette til har jeg oppgradert fra Home til Proff versjon. Jeg har videre lastet ned ca 500Mb fra Microsoft som skal instaleres i forbindelse med xp modus , men lengre har jeg ikke kommet enda. Gode tips motas med takk. Endret 17. desember 2009 av reor Lenke til kommentar
granlibonden Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Du trenger ikke å bruke 64-bit software om du har 64-bit OS. Bruk gjerne vanlig 32-bit. Kjør heller IE i 32-bit så slipper du antagelig problemene med nettbanken og java. XP modus er mye styr, men om du har et program som er veldig viktig for deg så er det jo bryet vert. Om du ikke allerede har gjort det så ville jeg vel prøvd å instalere det på vanlig måte og sett hva som skjer. Mange programmer fungerer selv om de i utganspunktet skal være kompatible. Tror det er slik at du finner XP modus som et eget "program" du starter opp. Det er egentlig en virituell instalasjon av XP og alt fungerer da som om du er i XP. Når du er i XP instalerer du programmet ditt der på vanlig måte. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Er det ikke slik at det er 32bit varianten av IE8 i Win7 som blir lagt på oppgavelinjen. For å starte 64bit varianten må man vel starte den manuellt. Noe som gjør at man bruker JAVA 32bit til vanlig. På meg kan det virke som du kjører IE8 32bit sammen med JAVA 64bit. Endret 17. desember 2009 av hans A Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Du trenger ikke Professional utgaven for å kjøre XPMode. Du kan bruke noe som heter VMLite på alle windows 7 versjoner og kjøre XP Mode via det programmet: http://samfunn.myhken.com/?p=974 Men har du kjøpt Pro utgaven allerede, så er det jo for sent. Ellers støtter også jeg det at du bruker 32bits utgaven av Internet Explorer, så slipper du en del problemer. Jeg bruker kun 32bit IE på min 64bit W7 pc. Ellers trenger du ikke 64bits programmer som andre sier, du laster ned det du trenger (enten 32bit eller 64bit) og installerer det. 64bits versjonen takler programmer med både 32bit og 64bit, mens 32bit OS støtter kun 32bit programvare. Lenke til kommentar
reor Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg takker for svarene så langt. Mye nyttig info her. IE 8.0 64 bit ligger på win 7 dvden og blir installert sammen med win 7. Er det en mulighet å nedgradere IE8.0 fra 64 til 32 bit , eller må jeg laste ned 32 bit versjonen? Lenke til kommentar
granlibonden Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Både 32-bit og 64-bit er nok allerede instalert. Sjekk "Alle programmer" på start menyen. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Er det ikke slik at 32 bit ligger på katalogen: c:\program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe mens 64 bit varianten ligger på: c:\programfiles\Internet Explorer\iexplore.exe Og når man bruker snarveien på startmenyen så er det 32 bit varianten som blir brukt. "\Program Files (x86\" Lenke til kommentar
granlibonden Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 På min maskin er begge snarveiene (32 og 64-bit) under alle programmer på startmenyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå