sedsberg Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Har fått tak i en gammel defekt Xbox360 jeg tenkte å se på. Den slår seg plutselig av og blinker rødt i de to venstre lysa. Har funnet ut at det er "overheating". Skrudde den opp og så at alle kjøleribbene og viftene var stappfulle av støv og røykegugge. Kjøeribbene var fullstendig tette. Der er forklaringen tenkte jeg. Demonterte kjølerne og renset de grundig. Fjernet all gammel pasta fra ribber og prosessorer og la på ny Arctic Alumina (som burde være mer enn god nok). Renset også viftene og kjølekanalen. Men fremdeles samme problemet. Har også målt kjøleribbene med IR-termometer og de går så vidt over 55C på det varmeste. Ekstra snålt: Jeg fjerna kjølekanalen (plast-dingsen mellom viftene og ribbene) og fikk temperaturen til å gå til himmels. Men den skrudde seg ikke av det granne fortere av den grunn. Satt på kanalen og la teip over ribbene for å tvinge lufta gjennom kjølefinnene. Temperaturen ble da lavere ettersom viftene økte hastigheten men fikk fremdeles to røde lys. Noen tips? Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Vil tro den allerede er tatt knekken på. Tror nok du må ha nye deler? Lenke til kommentar
No14 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Den bør jo funke så fort den har blitt kald igjen, det gjorde min de gangene den fikk de lysene. Hvis det ikke funker er det nok noe galt som ikke er riktig og som muligens kanskje må byttes ut ja.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Kjøpte RROD-fix og X-clamp-fix hos Modnet og monterte det (med en liten modifikasjon). Bytta også ut de innebygde viftene med noen bedre noen. Fyrte opp og nå virker det som den funker igjen. Stod på i to timer uten at viftene økte noe særlig. Før gikk vitehastigheten rett til værs etter noen få minutter. Håper den holder seg. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Bra! Kosta det mye? Bråker det mer enn før? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 100,- for repair-kitet og 200,- for viftene. Usikker på hvor mye stillere den er nå men det virker som det er en god del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå