arnizzz Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hei. Hvor får jeg kjøpt ingredensier som gjør mat STERK STERK STERK i trondheim? Er habaneros tingen? I såfall hvor? Jeg har lyst å lage en usaklig sterk chilli con carne som brauter maximalt. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Et stykk off topic spam er slettet. Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hør med Rafnklau. Til min latterlig sterke chili con carne bruker jeg pulver, fersk vanlig chili, tørket ancho og to typer chipotle, en tørket og en hermetisk.. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Hør med Rafnklau. Til min latterlig sterke chili con carne bruker jeg pulver, fersk vanlig chili, tørket ancho og to typer chipotle, en tørket og en hermetisk.. Bra tips. Den plassen visste jeg ikke om. SKal sjekkes ut asap. Takker så mye. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Alle matbutikker selger fersk chili. Bare øke mengden til du synes det er sterkt nok. Ellers så er malt piri piri krydder alltid en effektiv slager. Selges også på vanlige matbutikker.. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 På ica maxi så har de en hot saus som heter 100% Pain. Den er ganske heftig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Habaneros kan gjøre maten fullstendig uspiselig. Ofte holder det å dyppe den i sausen. Morsomt at den brauter litt, men den skal jo spises og overleves. Er ikke så fett i lengden å spise kjøttdeig og tomat i tåregass, da er det fare for at det blir bestilt pizza. Poenget er at det fint går an å gjøre mat langt sterkere enn spiselig er, men alt med måte. Endret 18. desember 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Alle matbutikker selger fersk chili. Bare øke mengden til du synes det er sterkt nok. Ellers så er malt piri piri krydder alltid en effektiv slager. Selges også på vanlige matbutikker.. Selvfølgelig kan man bare bruke mer av en type chili, men jeg synes det å bruke forskjellige typer chili tilfører gryta en større dybde, at det er noe mer enn bare det sterke.. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 På ica maxi så har de en hot saus som heter 100% Pain. Den er ganske heftig. Den er helt grei. Ikke akkurat heftig.... Men hver sin smak. Blir nødt til å prøve litt habaneros etter hva som ble sagt her Lenke til kommentar
weebl Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 habaneros er pervosterkt! spiste en fersk bit på 4*4mm og jeg grein som en unge, og smakte ingenting på 4 dager Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Mulig smaksløkene mine er ødelagt, men jeg brukte ca en halv habañero i ca 2 dl chili- og mangomajones og syntes ikke det var så ille.. Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) du kan jo se om du får tak på Naga Jolokia pepperen. Er ikke denne sterk nok for deg er det nok ingen som er det. Det er nok ikke noe galt med smaksløkene dine for det sterke i chilipepperene virker ikke på smaksløkene. De får nervene til å sende smertesignaler opp til hjernen så av den grunn svir det, du har nok bare vent deg for mye til smerten Har forresten spist min første hele habanero i dag og da gikk det også med en liter helmelk Endret 19. oktober 2010 av Sempercogitare Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 DU er litt sent ute. JEg har allerede kjøpt masse bhut jolokia (naga jolokia) krydder som VIRKELIG sparker. hehe. Lenke til kommentar
Eirikvalerenga Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 DU er litt sent ute. JEg har allerede kjøpt masse bhut jolokia (naga jolokia) krydder som VIRKELIG sparker. hehe. Hvor fikk du kjøpt det krydderet? Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Blair′s Death Mini, 4-pack Nå vet jeg ikke om det finnes Teknikmagasinet i Trondheim, men i verste fall kan du bestille eller reise til en by i nærheten som har det? Lenke til kommentar
icetwice Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Tørket chili må være noen av de sterkeste naturlige matvarene. Anbefaler at du prøver å steke så mange av disse som du tør i oljen før du begynner med con carnen (viss du bruker olje da). Da frigjør du en utrolig sterk aroma på oljen som setter smak på hele retten i etterkant. Dersom du liker asiatisk mat kan jeg anbefale min favorittrett når det kommer til sterke middagsretter; Kung Pao Chicken. Denne oppskriften er knallgod! Du finner vel de fleste ingrediensene på Meny og f.eks. Asiatiske Matvarer nær sentrum, men jeg foretrekker butikken på Heimdal da den er mer ryddig og oversiktlig. Det eneste jeg ikke har klart å få tak i enda er Sichuanpepper og Shaoxing risvin (fås ikke kjøpt i Norge tror jeg, men har brukt en vanlig sake som den eneste jeg fikk tak i på polet - funger greit nok). Bruk så mye tørket chili og hot chili sauce som du vil, men pass på blir ganske raskt heite greier! Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) For alle som er glad i sterk mat; her er noe dere kan prøve. Endret 6. januar 2012 av Må jeg? Lenke til kommentar
Lader Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Blair′s Mega Death på Teknikmagasinet. Sterkere kan det ikke bli. Lenke til kommentar
chilielskern Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Hvis du liker sterk mat eller rett og slett bare digger den dybden forskjellige chilityper setter i maten så anbefaler jeg zippy.no Der selger de alt fra svakere enn pepper (Urfa) til sterk sterk (Habanero). Jeg fikk min chipotle chili i posten etter 3 dager:) Lenke til kommentar
technicality Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Moruga scorpion er det du skal ha vet du. holder ikke det så råder jeg deg å oppsøke lege Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå