Kolbu Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Hei, jeg har fått en oppgave på skolen hvor jeg skal forklare følgende: viser forskjellen på relativ og absolutt ruteadressering viser hvordan man kan bruke den logiske funksjonen HVIS til å gjøre nyttige beregninger jeg er utrolig dårlig på excel og sliter med dette her, er det noen som har lyst til å hjelpe meg litt på vei her? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 En absolutt adresse endrer seg ikke når du kopierer formelcellen fra ett sted til et annet. Vrient å bli mer konkret uten å vite hva du kan, vet du hvordan du lager en formel i Excel? En hvis-formel gjør noe hvis en betingelse er oppfylt, noe annet hvis ikke. Betingelsen og resultatet kan være virkelig hva som helst, men ett eksempel er at regnestykket gir 5% rabatt hvis kunden handler for over 1000 kroner, og 0% hvis ikke. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Kolbu Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 En absolutt adresse endrer seg ikke når du kopierer formelcellen fra ett sted til et annet. Vrient å bli mer konkret uten å vite hva du kan, vet du hvordan du lager en formel i Excel? En hvis-formel gjør noe hvis en betingelse er oppfylt, noe annet hvis ikke. Betingelsen og resultatet kan være virkelig hva som helst, men ett eksempel er at regnestykket gir 5% rabatt hvis kunden handler for over 1000 kroner, og 0% hvis ikke. HTH. Beste hilsen Harald kan vel egentlig bare det mest basic. men takk for det du skrev det hjalp meg veldig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå