kim_andreas Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) hei jeg har akkurat kjøpt meg noe billige (og sikkert ikke noe bra) høytalere, eller surround anlegg.. det jeg trenger hjelp til er valg av forsterker(regner med jeg trenger det?) jeg er helt grønn på dette området og ber derfor ydmykt om deres veiledelse. her er høytalerene: http://fenceaudio.no/product.cfm?id=46&path=12,18 Quint 30 heter de.. her er tekniske specs: Specifications.: Cabinet-type: Closed Tweeter: 1/2" dome Woofer: 3" woofer (front) Woofer/midrange: Two 3" Max power: Front: 120 watts, Centre: 100 watts, Satellite: 100 watts Nominal impedance: 4-6 ohms Sensitivity: Front: 88 dB, Centre/Sat: 86 dB Frequency response (-3 dB): 100-25.000 Hz Frequency response (-6 dB): 75-32.000 Hz Dimensions: Front/Sat (HxWxD): 10,3*10*15 cm (Foot: 17*20 cm) Centre (HxWxD): 11*31*15,5 cm Weight: Front: 4,65 kg, Centre: 1,6 kg, Satellite: 4,35 kg mitt store millionspm er da: åssen forsterker fungerer på dette anlegget? jeg har tenkt til å bruke noe ifra 1-2500,- jeg vil også ha mulighet til å koble tv'en og PS3 til den. jeg vil helst ha noen håndfaste tips om forsterke, gjerne med link.. tusen takk for all eventuell hjelp:) Endret 16. desember 2009 av kim_andreas Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Vil påstå at omtrent alle receivere vil passe disse høyttalerne som nok vil være det svakeste punktet. 1. Du bør kjøpe sub. 2. For å koble til PS3 og TV (digitaldekoder med HDMI) trenger du en receiver med HDMI, det har alle nye i dag men du finner en del på bruktmarkedet som ikke har det. 3. Skal du oppgradere sender forslår jeg du kjøper en receiver som takler de nye HD formatene siden du har PS3 som spiller BD. Kan komme med noen tips, vent litt. Edit: Det absolutt misnte alternativet jeg ville gått for er denne Onkyoen... http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/los...rround-receiver .. eventuelt sjekket bruktmarkedet. Endret 16. desember 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
Howard Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 En TX-SR507, som Nasciboy nevner, fremstår som et veldig godt valg i denne klassen. Da får du en oppdatert og fremtidsrettet modell med godt med HDMI-tilkoblinger Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 En Onkyo TX-SR307 til 2300 kroner fremstår som et bra valg her, eventuelt modellen over (TX-SR507) som Nasciboy nevner. Da får du en oppdatert og fremtidsrettet modell med godt med HDMI-tilkoblinger Med så liten forskjell i pris hadde jeg aldri kjøpt 307 siden den ikke har dekoding for de nyeste lydformatene som man finner på Blu-Ray. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Bra poeng! Jeg var faktisk ikke klar over at 307 ikke støttet de nye HD-formatene. Trekker herved tilbake anbefalingen om 307 - takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå