Yngviz Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg kjøpte for noe dager siden Guitar Hero 5 med gitar til PS3, men jeg har litt problemer med gitaren 1. Den kobler av hele tida, sånn midt i sangene og sånt. Plutselig begynner de røde lysene å blinke. 2. Den bli alltid kontroll nr.2. Hvis jeg setter den til være kontroll nr. 1 så funker den ikke... Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Bister Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Det at den alltid blir nr. 2. Har du på kontrollen(Dualshock)? For da vil gitaren alltid bli nr. 2. Skru av kontrollen(Dualshock) før du skrur på gitaren, da blir gitaren nr. 1 (skal bli ) Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Siden du kjøpte den for noen dager siden så går jeg ut ifra at dette ikke er løsningen på problemet ditt men jeg sier det alikevel: Har du prøvd å bytte batterier i gitaren? Lenke til kommentar
Yngviz Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Etter å ha skrudd av og på håndkontrollen mange ganger ble gitarkontrollen nr.1. Og jeg prøvde å bytte batterier, men den skrur seg fortsatt av og på Jeg får ikke spilt sånn som gitaren holder på Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Bruker du noe annet ekstrautstyr da? F.eks Logitech universal kontroll med ps3 adapter? Lenke til kommentar
Yngviz Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Bruker du noe annet ekstrautstyr da? F.eks Logitech universal kontroll med ps3 adapter? Nei. Det er bare gitaren som er skrudd på. Idag da jeg slo den på så begynte de røde lysa på gitaren å blinke raskt, men den fungerte allikevel. Men så etter 30min så kobla den seg ut igjen Den trives også best hvis den er kontroll nr. 2. Den kobler ut etter 10-30 min som kontroll nr.1 og etter ca. 30-60 min som nr.2 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Jeg synes det høres ut som at det er et problem med batteriene, sjekk om kontaktene (til batteriene) sitter stramt, evt putt en bit papir bak de for å klemme batteriene skikkelig på plass. Alternativt kan det være noe galt med usb-tilkoblingen, har du testet annet utstyr i PS3'n? Og har du "parret" gitaren med tilkoblingsboksen? Hvis ikke, gjør slik: 1. Slå av gitaren og trekk ut tilkoblingsboksen 2. Putt inn tilkoblingsboksen 3. Slå på Gitaren 4. Trykk og hold inne knappen på tilkoblingsboksen 5. Trykk på PS-knappen på gitaren Prøv dette mens du står på forskjellige avstander, av og til kan det å stå for nære konsollen gjøre at syncingen ikke fungerer. Hvis ps3'n står inne i et stativ sammen med annet utstyr, f.eks en forsterker så kan du jo ta ut ps3'n og prøve igjen. Hvis ingenting av det funker så ville jeg sjekket om det er noe annet utstyr i nærheten som forstyrrer signalet. Og til sist: Det kan jo hende at du har vært uheldig og fått en gitar eller tilkoblingsboks som er defekt. Så hvis du ikke får noe resultat av alt det over, ta med gitaren og tilkoblingsboksen dit du kjøpte den og be om nye. Endret 19. desember 2009 av Solaar Lenke til kommentar
Yngviz Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg synes det høres ut som at det er et problem med batteriene, sjekk om kontaktene (til batteriene) sitter stramt, evt putt en bit papir bak de for å klemme batteriene skikkelig på plass. Det er ikke batteriene, de sitter godt fast... Alternativt kan det være noe galt med usb-tilkoblingen, har du testet annet utstyr i PS3'n? Jeg har testa med en minnepenn, en annen guitar hero-gitar og lader til håndkontrollen. Og alt virker 100% Og har du "parret" gitaren med tilkoblingsboksen? Hvis ikke, gjør slik: 1. Slå av gitaren og trekk ut tilkoblingsboksen 2. Putt inn tilkoblingsboksen 3. Slå på Gitaren 4. Trykk og hold inne knappen på tilkoblingsboksen 5. Trykk på PS-knappen på gitaren Prøv dette mens du står på forskjellige avstander, av og til kan det å stå for nære konsollen gjøre at syncingen ikke fungerer. Hvis ps3'n står inne i et stativ sammen med annet utstyr, f.eks en forsterker så kan du jo ta ut ps3'n og prøve igjen. Jeg har satt PS3en midt på gulvet, og gitaren blir "parret" med boksen, men så etter 30 min kobler den ut igjen... Hvis ingenting av det funker så ville jeg sjekket om det er noe annet utstyr i nærheten som forstyrrer signalet. Og til sist: Det kan jo hende at du har vært uheldig og fått en gitar eller tilkoblingsboks som er defekt. Så hvis du ikke får noe resultat av alt det over, ta med gitaren og tilkoblingsboksen dit du kjøpte den og be om nye. Jeg finner ingenting som forstyrrer signalet heller.. Må jeg få byttet gitaren da? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Det ser nok slik ut ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå