Gå til innhold

Klarer ikke å dele ny harddisk

odderling

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en ny harddisk for HTPC'en min som og fungerer som en fil server på nettverket, problemet er at jeg ikke klarer å dele den.

Alle instillingene er som på de andre harddiskene men når noen andre en meg (jeg bruker samme brukernavn og passord på flere maskiner) prøver å få tak i filer kommer det opp en beskjed om at de ikke har rettigheten til å gå inn i mappen.

Har prøvd å skru av og på "password protected sharing" med og uten brukere som har rett passord, har til og med laget en ny bruker for og prøve men ingenting har virket.

Jeg er tom for idêer så jeg kommer her og spør, er det en større geek en meg som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan hende at bare administratorer har tilatelser til å bruke stasjonen.

Du sjekker og forandrer dette slik:

Høyreklikk stasjonen, egenskaper, sikkerhet, avangsert og tilatelser. Om ikke gruppen "godkjente brukere" er ført opp og gitt tillatelse til stasjonen så velg "endre tilatelser" og legg til "godkjente brukere" eller "alle". Du kan også legge til enkeltvis de forskjellige brukerne ved å skrive inn deres brukernavn og gi dem forskjellige grader av tilatelser. (lese, skrive, slette osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...