odderling Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Kjøpte nylig en ny harddisk for HTPC'en min som og fungerer som en fil server på nettverket, problemet er at jeg ikke klarer å dele den. Alle instillingene er som på de andre harddiskene men når noen andre en meg (jeg bruker samme brukernavn og passord på flere maskiner) prøver å få tak i filer kommer det opp en beskjed om at de ikke har rettigheten til å gå inn i mappen. Har prøvd å skru av og på "password protected sharing" med og uten brukere som har rett passord, har til og med laget en ny bruker for og prøve men ingenting har virket. Jeg er tom for idêer så jeg kommer her og spør, er det en større geek en meg som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
granlibonden Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Høyreklikk stasjonen og velg "egenskaper", "deling" og "avangsert deling", sjekk tillatelser. Legg event. til tilatelser for spesielle brukere. Dersom du har krysset av for passord beskyttet deling må brukerne ha en brukerkonto på den maskinen for å kunne få tilgang. Lenke til kommentar
odderling Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Måtte lage en bruker med identisk brukernavn og passord for de som skulle logge seg på og de måtte alle ha administrator rettigheter. Virker litt rart for meg men det virker i alle fall nå. Lenke til kommentar
granlibonden Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Det kan hende at bare administratorer har tilatelser til å bruke stasjonen. Du sjekker og forandrer dette slik: Høyreklikk stasjonen, egenskaper, sikkerhet, avangsert og tilatelser. Om ikke gruppen "godkjente brukere" er ført opp og gitt tillatelse til stasjonen så velg "endre tilatelser" og legg til "godkjente brukere" eller "alle". Du kan også legge til enkeltvis de forskjellige brukerne ved å skrive inn deres brukernavn og gi dem forskjellige grader av tilatelser. (lese, skrive, slette osv.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå