_tHokA_ Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Idag fikk jeg meg en ny skjerm. Men får ikke skjermbilde til å dekke hele skjermen. Er en 1cm sort kant rundt hele bilde. Har prøvd flere innstillinger og oppløsninger, men får ikke dratt ut bilde helt. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få ut bilde? Bilde er også veldig uklart. Skjerm: BenQ 24" LED V2410 Eco ATI GPU driver: 9.11 (nyeste) Bruker HDMI til å overføre bilde fra skjermkort (ATI 4850) til skjermen (DVI-HDMI kontakt, så HDMI kabel til skjermen) Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Er det en Auto-knapp på skjermen? Hvis ja, har du trykket på den? Alternativt, så bør du prøve en annen kabel. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Er auto knapp ja, men den virker ikke på HDMI utgangen. Bruker nå VGA kabelen som følger med. Da virker alt som det skal, men ser jo forskjell på analoge og digitale signalene Skal kjøpe en HDMI -> DVI kabel imorgen og prøve det Lenke til kommentar
F4celess Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Er auto knapp ja, men den virker ikke på HDMI utgangen. Bruker nå VGA kabelen som følger med. Da virker alt som det skal, men ser jo forskjell på analoge og digitale signalene Skal kjøpe en HDMI -> DVI kabel imorgen og prøve det tror feilen ligger i HDMI kabelen, kjermen bruker HDMI 1,3. burde bli en skikkelig standard for HDMI kablene snart, blir jo nye versoner hele tiden Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Kontaktet komplett.no igår og de ba meg prøve en slik HDMI 1.3 kabel. Så har kjøpt det nå og skal prøve den da jeg kommer hjem. Håper det hjelper Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Har akkurat samme problemet som deg, og har spekulert på dette en god stund. Skjermbildet går imidlertidlig helt ut når jeg bruker oppløsningen 1680x1050. Men vil jo selvfølgelig ha Full HD oppløsning. Problemet kom etter at jeg formaterte og installerte Windows på nytt. Tror det har noe med den nyeste ATI-driveren å gjøre. Endret 20. desember 2009 av Jtand Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
mago Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Ny driver lansert. ATI Catalyst™ 9.12 Driver – What’s New? http://blogs.amd.com/play/2009/12/17/ati-c...%E2%80%99s-new/ kansje •New Scaling Options page – new Overscan / Underscan controls kan korrigere ting (men kansje dette gjelder linux controllpanel.. BARE) Endret 20. desember 2009 av mago Lenke til kommentar
Hermit Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Jeg og en kompis har kjøpt lillebroren, BenQ 21.5 V2210 vi har begge akkurat samme problemene. Men via VGA kommer ikke 1920x1080 opp i det hele tatt, men via HDMI kommer den opp, men det kommer svarte kanter rundt skjermen. Siden skjermen er såpass ny er det lite å finne på google, skjermdriverene er helt oppdatert (samme problem før jeg oppdaterte), hjelper ikke noe. Og ingen instillinger på skjermen hjelper noe. Endret 24. desember 2009 av Hermit Lenke til kommentar
Levin Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg finner ikke skjermdriverene en gang Iallefall ikke på BenQ sine sider.. Lenke til kommentar
Hermit Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Skjermer har ikke drivere, det ligger i skjemkortdriverene. Lenke til kommentar
Hermit Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Cataclyst - Desktop and Displays - Velg display - Configure - Scaling Options - Sett til 0%. Sånn jeg løste det, så det er tydeligvis noe tull med nye driverene til ATI at den setter den midt på som standard når du kjører noe gjennom HDMI. Edit: Måtte installere den største Catalyst pakka for å få tilgang til den instillinga. Endret 25. desember 2009 av Hermit Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Cataclyst - Desktop and Displays - Velg display - Configure - Scaling Options - Sett til 0%. Sånn jeg løste det, så det er tydeligvis noe tull med nye driverene til ATI at den setter den midt på som standard når du kjører noe gjennom HDMI. Edit: Måtte installere den største Catalyst pakka for å få tilgang til den instillinga. Takk! Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 DEILIG!!! Endelig... Full skjerm, og HDMI. Skjermen hadde overscan på on, satte den på off og Scaling Options til 0%. Det løste problemet Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Er det en nice skjerm? Kjøpte den nettopp, jeg tenker på utseende Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Denne står for tiden utstilt på Datakjeden i Bergen, og jeg falt pladask for utseendet. Har egentlig ikke behov for ny skjerm, men er farlig nær kjøp likevel. Kan virke som det fins versjoner med DVI eller HDMI, men ikke begge deler. Skyt/arrester meg om jeg er helt på viddene Endret 4. januar 2010 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Om mulig.. Kan en av dere Benq 24" LED LCD eiere måle kanten rundt skjermen? *The bezel*. Jeg vil gjerne vite det. Thx! Lenke til kommentar
Thormodr Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Cataclyst - Desktop and Displays - Velg display - Configure - Scaling Options - Sett til 0%. Sånn jeg løste det, så det er tydeligvis noe tull med nye driverene til ATI at den setter den midt på som standard når du kjører noe gjennom HDMI. Edit: Måtte installere den største Catalyst pakka for å få tilgang til den instillinga. Frustrerende hjelp. Største Catalyst pakka? BigCatalystPack.exe? Eller mener du Catalyst Software Suite? ..altså, om du har et ATI skjermkort, så får du Catalyst Control Center når du laster ned driveren til skjermkortet. Gjennom Control Center finner du frem til scaling options: http://farm5.static.flickr.com/4027/4503408986_c97ed9cbd1_o.png Jeg hater tulleforklaringer. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Forklaringen hans er helt ok. Man kan velge mellom å bare laste ned ati driveren, eller hele catalyst suite. Å registrere på et forum bare for å påpeke at noen andre skrev et ord feil er da langt værre Lenke til kommentar
CannaBanna Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Kan jeg få litt hjelp her også? Har også en BenQ LED-skjerm, men når jeg prøver å trykke på "konfigurer" så går bare bildet tilbake til start (altså der du begynner når du åpner programmet). Utrolig irriterende! Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå