littlemeh Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 uansett hvor mye frikjent han blir, vil han alltid ha noe mørkt hengede over seg og andre vil alltid være skeptisk til han. Og en jente som blir tvunget til å ha samleie har ikke noe mørkt hengende over seg? Det finnes kanskje jenter som er så svake og som er så psykisk ustabil at de kan sette falske anklagelser på en gutt, men jeg tviler på at det er et så stort antall at det å legalisere voldtekt burde bli diskutert. Dette var bak mål, trådstarter. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Jeg synes det burde blitt gitt langt høyere straff for voldtekt. Den vanligste straffen for seksualfobrytelser (bestående av hovedsaklig voldtekt og sex med mindreårig 10/14/16 år) er 1-2 års ubetinget fengsel om jeg ikke husker helt riv ruskende feil (hadde nettopp oppgave om dette). Jeg husker i alle fall at straffene som blir gitt er alt for små i forhold til strafferammen (som er inntil 10 år, minst 2 år ved samleie og inntil 21 år ved gruppevoldtekt, særlig krenkende/smertefull voldtekt (...) og visse andre ting). Og likevel får folk bare 1-2 års fengsel. Leste en sak hvor en mann på 50+ fikk under 2 års fengsel for å ha voldtatt en 10 år gammel jente. MEN, til saken, dette med anklager osv gjelder vel mest folk på samme alder/jenter i alderen 15-20 år. (rene gjetninger). Og igjen, tror ikke juryen er så ubrukelig som mange skal ha det til. Edit:leif Endret 16. desember 2009 av Sitronsaft Lenke til kommentar
muhammad84 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 For det første stiller jeg spørsmålstegne ved seriøsiteten din, altså om du er et "troll". Hvis vi avkriminaliserer voldtekt vil vi havne på samme plan som Afghanistan, Somalia og andre U-land. Ååå så kul du er da fordi du tror du finner et troll bare fordi noen skriver noe som er upopulistisk og annerledes. Det er INGEN som har noen intresse av å vite hva og hvem du anser som troll eller ikke. Bruk raporter knappen istedet, og 9 av 10 såkalte voldtekter skjer av venner og bekjente og er alltid i gråsonen.. Oops litt for full jente som angrer på sex osv osv osv. Eventuelt en enkel situasjon å utnytte for en drittsekk av en gutt som helst burde vært skutt før daggry. Jeg går inn for å sende alle som blir anklaget for voldtekt til Bouvetøya lenge før jeg går inn for legalisering. Aner jeg et troll? La oss ta et MEGET sannsynlig scenario: En gutt og en jente er på fest, begge to er godt beruset. Jenta har klenget på gutten hele kvelden og hengt over han. Senere på kvelden forsvinner begge to opp i 2 etasje og inn på et rom hvor de oppholder seg til langt uttpå natt. Etter fire dager får jentas kjæreste høre av felles bekjente at hun (mest sannsynlig) har ligget med en annen. Eter fem dager går jenta til politiet å anmelder gutten for voldtekt. Hun blir sjekket, men de finner ingen spor. I tillegg har hun hatt sex med kjæresten sin etter det. ved spørsmål om hvorfor hun ikke kom tidligere kommer det en lang historie om at hun har vært redd, deprimert, psykisk nedbrutt osv osv. Så begynner saken å rulle og gå.. vitner fra festen kalles inn til avhør, gutten må forlate jobben et par ganger for å møte til politiavhør. Disse bor på et lite sted hvor ryktene sprer seg fort, også til guttens jobb.. Etter litt blir saken henlagt som ikke noe straffbart skjedd. Alikevel fortsetter arbeidskolleger og andre folk man møter å se surt på han, er skeptisk til han, og hele pakka. Han vil alltid ha dette hengende over seg, uansett ufall av saken. Alltid. Mener du fortsatt at han som ble anklaget for voldtekt burde blitt sendt til Bouvetøya? Og hvorfor ikke henne? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jøss du må jo være en av våre nye landsmenn siden du lufter så sterke tanker Eller en skvær hvit nordmann som tok det brukernavnet og kom med de meningene for å provosere. Helt enig her, dette er trolig en hvit faen som har like mye imot innvandrere som deg MongoMan. Tilbake on topic: Et forslag om å legalisere voldtekt er kanskje det dummeste jeg har hørt/sett noen ytre på veldig lenge. Hva tror du det hadde resultert i? Klarer du virkelig å se på dette som noe bra for samfunnet, eller er dette noe du mener fordi du, eller kompisen din har kommet bortpå en litt problematisk jente? Beklager men vi bygger ikke samfunnet vårt etter bare deg, heller ikke bare etter det mannlige kjønn. Mvh Håkon Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 La oss ta et MEGET sannsynlig scenario: -snip- Mener du fortsatt at han som ble anklaget for voldtekt burde blitt sendt til Bouvetøya? Og hvorfor ikke henne? Jeg synes også dette høres ut som et meget sannsynlig scenario. Men det betyr jo ikke at voldtekt bør LEGALISERES. Heller økte straffer for ærekrenkelse og falske anklager. Folk vil alltid utnytte muligheter til å få egen vinning av å beskylde andre. Dette finner vi jo ofte igjen. Det betyr jo ikke at forbrytelsen folk blir anklaget for skal legaliseres. Ikke en gang i nærheten av mål. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 La oss ta et MEGET sannsynlig scenario: -snip- Mener du fortsatt at han som ble anklaget for voldtekt burde blitt sendt til Bouvetøya? Og hvorfor ikke henne? Jeg synes også dette høres ut som et meget sannsynlig scenario. Men det betyr jo ikke at voldtekt bør LEGALISERES. Heller økte straffer for ærekrenkelse og falske anklager. Folk vil alltid utnytte muligheter til å få egen vinning av å beskylde andre. Dette finner vi jo ofte igjen. Det betyr jo ikke at forbrytelsen folk blir anklaget for skal legaliseres. Ikke en gang i nærheten av mål. Dette er fasiten. Man fjerner ikke straffa for mord pga. Fritz Moen-saken heller liksom. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Mener du fortsatt at han som ble anklaget for voldtekt burde blitt sendt til Bouvetøya? Og hvorfor ikke henne? Det mener jeg selvsagt ikke; jeg sa enveisbilletter til Bouvetøya for anklagede var bedre enn ditt forslag – uten at det dermed er et godt forslag. Det eneste som fungerer er selvsagt et rettssystem. Jeg velger faktisk å tro at det å gå til politiet med en voldtektsanmeldelse er en ganske grusom påkjennelse, og at dette derfor ikke er noe som blir gjort i hytt og pine. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 For det første stiller jeg spørsmålstegne ved seriøsiteten din, altså om du er et "troll". Hvis vi avkriminaliserer voldtekt vil vi havne på samme plan som Afghanistan, Somalia og andre U-land. Ååå så kul du er da fordi du tror du finner et troll bare fordi noen skriver noe som er upopulistisk og annerledes. Det er INGEN som har noen intresse av å vite hva og hvem du anser som troll eller ikke. Bruk raporter knappen istedet, og 9 av 10 såkalte voldtekter skjer av venner og bekjente og er alltid i gråsonen.. Oops litt for full jente som angrer på sex osv osv osv. Eventuelt en enkel situasjon å utnytte for en drittsekk av en gutt som helst burde vært skutt før daggry. Jeg går inn for å sende alle som blir anklaget for voldtekt til Bouvetøya lenge før jeg går inn for legalisering. Aner jeg et troll? La oss ta et MEGET sannsynlig scenario: En gutt og en jente er på fest, begge to er godt beruset. Jenta har klenget på gutten hele kvelden og hengt over han. Senere på kvelden forsvinner begge to opp i 2 etasje og inn på et rom hvor de oppholder seg til langt uttpå natt. Etter fire dager får jentas kjæreste høre av felles bekjente at hun (mest sannsynlig) har ligget med en annen. Eter fem dager går jenta til politiet å anmelder gutten for voldtekt. Hun blir sjekket, men de finner ingen spor. I tillegg har hun hatt sex med kjæresten sin etter det. ved spørsmål om hvorfor hun ikke kom tidligere kommer det en lang historie om at hun har vært redd, deprimert, psykisk nedbrutt osv osv. Så begynner saken å rulle og gå.. vitner fra festen kalles inn til avhør, gutten må forlate jobben et par ganger for å møte til politiavhør. Disse bor på et lite sted hvor ryktene sprer seg fort, også til guttens jobb.. Etter litt blir saken henlagt som ikke noe straffbart skjedd. Alikevel fortsetter arbeidskolleger og andre folk man møter å se surt på han, er skeptisk til han, og hele pakka. Han vil alltid ha dette hengende over seg, uansett ufall av saken. Alltid. Mener du fortsatt at han som ble anklaget for voldtekt burde blitt sendt til Bouvetøya? Og hvorfor ikke henne? Veldig bra eksempel!!!! Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Man skal være bra umoralsk, kald og hjerteløs om man anklager noen for voldtekt på falskt grunnlag. Så er ganske "godt" gjort å gjøre noe slikt ja, som Euklid sier. Tror mange slike anklager ofte kan spores tilbake til foreldre som har misforstått og overragert. Edit: Unødvendig å quote alt det der Sigurd. Endret 16. desember 2009 av Sitronsaft Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Alle kan jo komme med falske anklager for alt mulig, skal alt bli lovlig da? Enough said. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg velger faktisk å tro at det å gå til politiet med en voldtektsanmeldelse er en ganske grusom påkjennelse, og at dette derfor ikke er noe som blir gjort i hytt og pine. Du tenker rimelig i rette baner. Jeg har vært hos politiet èn gang angående en lignende sak. Det var ikke en utført voldtekt inni bildet, men et forsøk. Jeg brukte faktisk en hel uke på å komme meg dit. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Flyttet denne til Politikk og samfunn da jeg ikke ser hva den har å gjøre i seksualitet bortsett fra at det er en seksuell handling. Reaksjoner og tilbakemeldinger tas på PM og ikke i tråden Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Vel ifølge loven er det forbudt å ha seksuellt samkvem med personer som er for fulle til å ta en avgjørelse for eller i mot. Så det burde du nok uansett slutte med Joda, det har du helt rett i. Problemet er at gutten vanligvis er like full som jenten og da blir det litt søkt å legge all skylden på han. Ikke at jeg engang vurderer et så tåpelig forslag, men fylla er problem i denne saken Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Det å være full er ingen unnskyldning for en handling. Stort sett kreves det en stiv penis for å utføre samleie. Det kreves også en aktiv aktiv handling fra gutten som også i nesten alle tilfeller vil være den sterkeste og mest dominante parten. Blir menn også voldtatt? Selvsagt blir de det. Men alkohol skal og vil aldri være en unnskyldning for en handling. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Det å være full er ingen unnskyldning for en handling. Stort sett kreves det en stiv penis for å utføre samleie. Det kreves også en aktiv aktiv handling fra gutten som også i nesten alle tilfeller vil være den sterkeste og mest dominante parten. Blir menn også voldtatt? Selvsagt blir de det. Men alkohol skal og vil aldri være en unnskyldning for en handling. Poenget var om den ene er for full til å kunne regne som bevisst og i stand til å gjøre valg selv (som er poenget med den voldteksloven), og den andre er like full, så er begge for fulle til å holde for ansvar for hva de gjør. Poenget mitt var om begge er like fulle så blir begge like voldtatt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Er det fleire som får problemer med anklaga voldtekt når det ikkje er tilfelle enn det er jenter som får problemer etter voldtekt? Neppe. Å legalisere det for å beskytte den part som i 99% av tilfellene er skuldig ser eg ingen logikk i. Det er alltid nokon som prøver å bruke eit rettssystem til sin fordel, eller for å sverte andre. Dersom ein person har hatt samleie med ein dame som er så berusa at ho ikkje hugsar det burde denne personen slutte med sånt. Å bli anklagd og frikjend er kanskje nødvendig. Brent barn skyr ilden. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg brukte faktisk en hel uke på å komme meg dit. At du i det hele tatt kom deg dit bør du være stolt av! Er overbevist om at det er store mørketall her. Det er lett å si at straffene for falske anklager bør gjøres strengere, men hvilken effekt vil dette få på antallet tilfeller som ikke blir meldt? Jeg er åpenbart ikke for falske anklager, ei heller uten sympati for de som måtte få falske anklager rettet mot seg – men det er forbannet perspektivløst å gjøre noen stor sak ut av de som blir anklaget uten grunn; jeg er i alle fall alt for forbannet på alle drittsekkene som slipper unna med voldtekt og alle de uhyrlige opplevelsene mange jenter har måttet gjennomgå til at jeg klarer å engasjere meg voldsomt i de anklagedes sak. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Dette er det noe uvanlige steget å informere om at trådstarter er utestengt, på bakgrunn av trolling. Dette er bruker nr. 2 opprettet, hvor begge benytter en 10-minutts mail-tjeneste. Dvs falsk e-post. Samtidig benyttes typiske muslimske navn, med to emner hvor det ene handler om å legalisere voldtekt og det andre er å stille spørsmål ved hvorfor incest er ulovlig. Et stadig voksende fenomen på nettforum er at ikke-muslimer utgir seg for å være muslimer og starte slike tema. Om nå vedkommende bak mener utestengelsen er feil så ta kontakt med meg, e-post finnes i min profil. Siden vedkommende ikke kan kontaktes grunnet bruk av falsk e-post så får det bli på denne måten her. Tråden stenges, da den startet ved trolling som formål. Om noen seriøst ønsker å diskutere dette teamet så start gjerne en ny tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg