Gå til innhold

Hvordan unngå at festivalarmbåndene blekner i klorvann?


TheMartine

Anbefalte innlegg

Dra med dem til noen som driver med tekstiler og få dem til å ta av den originale feste mekanismen og sette på en ny som gjør at du kan ta dem av og på uten å ødelegge dem. Tenk på metoden til klokker, smykke løsning med sånne kroker, belter som strammer seg selv utten krok, sånn som det er på ski masker ++++

 

De finner sikkert på noe lurt.

 

Men en ting er sikkert, du kan ikke beskytte dem på noen måte som ikke vil påvrike din svømming, og jeg er redd for at klor vil nok bleke dem med tiden. Mine svarte badebokser fra speedo som er ment for folk som konkurrerer, altså folk som svømmer 5-6 ganger i uka ble koksgrå til slutt selv om jeg skylte dem godt etter hver trening.

 

Lykke til, har en kamerat som har sånn festivalbånd på seg fra 1997. ^^

 

Det var det mest kreative forslaget jeg noensinne har fått. Fantastisk. :D

Om jeg velger å følge det er en annen sak. Det blir liksom litt juks når jeg først har fått dem av, for så å ta dem på igjen.

 

Får vel bare la svømmingen ligge til det er varmt nok i fjorden. :)

 

Eller så kan du klippe dem av og slutte å bli sett på som en tilbakestående jente som lever litt for mye i festivaltiden.

 

Guri, den svei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har alltid lurt på hva som er poenget med å beholde festivalarmbåndene lenge etter at festivalen er ferdig. Hvorfor gjør du det? Jeg synes det virker litt tryhard, som om man føler behov for å gjøre et poeng ut av at man har dratt på festival. Man trenger ikke kaste dem fordi man tar dem av hånden.

 

For min del startet det som en demonstrasjon mot nettopp den typen folk som lot båndene henge på i all evighet, og presset dem opp i trynet på alle for å vise at de hadde vært utenfor døra denne sommeren også.

Jeg syntes det var gøy å erte dem, og jo flere bånd jeg fikk, jo morsommere var det å dra det helt ut i det ekstreme. Så ble jeg vant til dem, glad i dem, og så begynte det å gå sport i hvor mange jeg klarte å samle på én sommer.

Et par ganger har jeg faktisk klart å snike meg inn gratis på festival fordi vaktene ikke ser nøye nok etter i haugen av bånd, eller fordi festivalen har likt bånd flere år på rad. Er ikke det suksess, så vet ikke jeg. :fun:

 

Og så over til topic: Wrappe armen inn i plastfolie er så langt det beste forslaget. Spørsmålet er om den holder vannet ute av seg selv, eller om jeg må tape i endene.

Lenke til kommentar
Slik forsegling er stort sett permanent og usynlig. Slites bort etterhvert, men det tar tid.

 

Wow, det hørtes solid ut. Lurer litt på hvordan huden reagerer på sånt. :p

 

Kan du ikke lave en beholdere eller noe av for eksempel Titanium alloy eller Diamant å ha runt armbånden?

 

Det var faktisk veldig lurt. Hvor finner jeg produsenter av slikt?

Lenke til kommentar
Liten bom der, men det ser fortsatt jævlig ut.

 

Meh, jeg synes preppy manneklær ser jævlig ut, så her er det fritt fram for alle preferanser.

Jeg har dem på av mange artige årsaker, og om andre oppfatter det som stygt, plager meg egentlig ikke noe særlig.

 

Så da har vi fått stadfestet at jeg vil beholde dem på, altså. Nå gjelder det bare å tenke ut noe skikkelig lurt for å skjerme dem mot klor.

Lenke til kommentar

Synes det blir vanskelig å mekke en løsning når du ikke vil ta dem av.

Som noen før i tråden sa, å lage en lukkemekanisme på dem var ikke dumt.

 

Hva med borrelåsmekanisme?

 

Men okay, du vil ikke ta dem av for å så ta dem på etter svømming. Hvis du er så bundet til dem, skal vi finne på en annen løsning!

 

 

Sett hjernene i høygir nå, folkens. :D

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar
kjøp en hanske av no slag med unormalt lange ermer eller hva det heter med tramming over, tviler litt på at det tetter helt men minsker gjør det. men det var kanskje ikke bare minsking du var ute etter ? :p

 

Minsking er i så fall second best. Ser jo helst at båndene ikke kommer i kontakt med kloret i det hele tatt, men jeg skjønner at det kan bli vanskelig. :p

Lenke til kommentar
Slik forsegling er stort sett permanent og usynlig. Slites bort etterhvert, men det tar tid.

 

Wow, det hørtes solid ut. Lurer litt på hvordan huden reagerer på sånt. :p

 

NanoLotus® Tekstil-forsegling fullstendig harmløs mot huden. Produktet inneholder ikke alkohol. Det er vannbaseret og miljøvennlig.

http://www.nanowebshop.no/catalog/product_...products_id=282

:D

 

Kan du ikke lave en beholdere eller noe av for eksempel Titanium alloy eller Diamant å ha runt armbånden?

 

Det var faktisk veldig lurt. Hvor finner jeg produsenter av slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...