Gå til innhold

Hvordan unngå at festivalarmbåndene blekner i klorvann?


TheMartine

Anbefalte innlegg

Jada, dette er en litt snål problemstilling, men likefullt en jeg har tenkt på i flere år, faktisk.

 

Saken er at jeg har en prektig samling festivalarmbånd på begge armer. Jeg har ikke tenkt å klippe dem av, så jeg må finne på noe lurt når jeg nå har tenkt å begynne å svømme litt innimellom. Jeg er selvsagt redd for at de skal blekne i klorvannet, og det ville faktisk vært en tragedie.

 

Det eneste jeg kommer på, er å ta noe slags plastikk rundt båndene, for eksempel en brødpose eller noe, og tape godt igjen over og under. Men dette blir jo ganske klundrete, og sikkert ikke spesielt godt å svømme med.

 

Noen som har noen andre kreative forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med litt innsats så vil jo du kunne få de av deg uten å ødelegge dem, men dette er også ganske kludrete. Tror ikke noe kompromiss er mulig her, for å være ærlig :)

 

Um...nei, det tror jeg ikke går. De innerste sitter rimelig stramt, og er fra 2003 og greier. Må være litt forsiktig med dem. :p

 

Hva om jeg skyller dem godt etter jeg har svømt, da?

Lenke til kommentar

Dra med dem til noen som driver med tekstiler og få dem til å ta av den originale feste mekanismen og sette på en ny som gjør at du kan ta dem av og på uten å ødelegge dem. Tenk på metoden til klokker, smykke løsning med sånne kroker, belter som strammer seg selv utten krok, sånn som det er på ski masker ++++

 

De finner sikkert på noe lurt.

 

Men en ting er sikkert, du kan ikke beskytte dem på noen måte som ikke vil påvrike din svømming, og jeg er redd for at klor vil nok bleke dem med tiden. Mine svarte badebokser fra speedo som er ment for folk som konkurrerer, altså folk som svømmer 5-6 ganger i uka ble koksgrå til slutt selv om jeg skylte dem godt etter hver trening.

 

Lykke til, har en kamerat som har sånn festivalbånd på seg fra 1997. ^^

Lenke til kommentar
Bilde :grin:

 

Yeah, yeah.

 

post-183647-1261000683_thumb.jpg

 

Jeg vet mange synes det er ekkelt, men de vaskes jo tross alt minst like ofte som jeg vasker kroppen.

 

Uansett da, så elsker jeg dem, og har ikke tenkt å kvitte meg med dem før de ramler av. Men jeg har også lyst til å svømme av og til, og der oppstår konflikten. :p

Stilig:D misunner deg mesten litt for dei:P Trur nok dei blekner litt uansett kva du gjer når du bader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...