andri2 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Bygde denne i ettermiddag, den gikk veldig glatt og møtte ikke på noen problemer når jeg bygde eller installerte operativsystemet, men problemene oppsto når jeg lastet ned counter strike source, og garrys mod.. kjørte begge på full grafikk, og spilte i rundt 5-10 minutter, så fryser pcen seg, det siste jeg hører før pcen fryser replayer helt til jeg manuelt skrur av pcen, dette har nå skjedd 5 ganger på rundt en time og jeg lurer på hvorfor, husk at dette er en helt ny selvbygd pc, her er litt info om systemet mitt og komponenter : Windows 7 - 64bit. AMD phenom ii x4 965 (4 cpuz) 3.4 ghz 4096 gb ram directx 11, radeon sapphire 5750 x2 m4a78t-e amd motherboard chieftec 750 w strømforsyner Kingston HyperX KHX1600C9D3K2 4gb ram takker for linker til drivere og helt ny pc, vært på i rundt 4 timer nå Lenke til kommentar
War Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Windows update kjørte du 10 ganger? Du la inn nyeste driver for skjemkort OG hovedkort? Lenke til kommentar
andri2 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Windows update kjørte du 10 ganger? Du la inn nyeste driver for skjemkort OG hovedkort? Tror ihvertfall det, ikke sikker på om jeg la det inn med hovedkortet eller kjørte windows update, hmm . men har enabla crossfire så tror jeg har lastet ned alle drivere for skjermkorta, hadde vært veldig greit med noen l inker Lenke til kommentar
War Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Trykk download og velg OS. Grafikk- pci-e -5700 her , så justere til 5750 så velge OS. Lenke til kommentar
andri2 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Trykk download og velg OS. Grafikk- pci-e -5700 her , så justere til 5750 så velge OS. lastet ned absolutt alt nå, dram voltage står på 1.6v og, er det riktig? Lenke til kommentar
andri2 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Fryser fortsatt og skrur seg av, hjelp? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 dram voltage står på 1.6v og, er det riktig? Ja, men du kan justere opp spenning til 1.9V på KHX1600C9D3K2/2G Sjekk også temp på hardware med HWMonitor! Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) prøv med et annet skjermkort om du har (ikke ATI). (er kanskje AMD nå...glemte det). Endret 16. desember 2009 av zlinky Lenke til kommentar
andri2 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 dram voltage står på 1.6v og, er det riktig? Ja, men du kan justere opp spenning til 1.9V på KHX1600C9D3K2/2G Sjekk også temp på hardware med HWMonitor! ingen tegn til overheat.. aner ikke hva jeg skal, drit irriterende at hele pcen stopper opp og jeg må reboote for at det skal skje noe Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Kjørt memtest? Prøv med kun en rambrikke i, fryser det bytt til neste osv. Evt kjør memtest også. Lenke til kommentar
andri2 Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Kjørt memtest? Prøv med kun en rambrikke i, fryser det bytt til neste osv. Evt kjør memtest også. Kunne jeg fått en link til mem test? og det med en ram brikke, betyr det at je gbare kan bruke en brikke?: o Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 http://www.hiren.info/pages/bootcd Last ned og brenn ut denne, her ligger det en god del verktøy for feilsøking. Bl.a Memtest. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 betyr det at je gbare kan bruke en brikke?: o Nei det er en del av testingen, du må utelukke ting for å finne problemet. Gjør som posten over. Lenke til kommentar
andri2 Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 http://www.hiren.info/pages/bootcd Last ned og brenn ut denne, her ligger det en god del verktøy for feilsøking. Bl.a Memtest. brenne på dvd plate? har ingen dvd plater liggende.. kunne du evt forklart litt mer om hva du mener med 'brenne'? Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Du må laste ned og legge det på en Cd om det er plass, så må du gjøre den Bootable så du kan restarte pcen og den vil starte cden under oppstart. Du kan også kun laste ned memtest og legge den på en cd. Se her. Du må ha et brenneprogram og en tom cd eller dvd. Du kan også bruke minnepenn. Lenke til kommentar
andri2 Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Du må laste ned og legge det på en Cd om det er plass, så må du gjøre den Bootable så du kan restarte pcen og den vil starte cden under oppstart. Du kan også kun laste ned memtest og legge den på en cd. Se her. Du må ha et brenneprogram og en tom cd eller dvd. Du kan også bruke minnepenn. men om det er et problem med minnet, hva gjør jeg da? og jeg har bare 90 mb cder så hadde vært fint om du hadde funent link til bare memtest Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Da må du sende dem inn og få nye. Det behøver ikke være det. http://www.memtest.org/#downiso Lenke til kommentar
andri2 Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Da må du sende dem inn og få nye.Det behøver ikke være det. http://www.memtest.org/#downiso og hvilken av dem laster jeg ned? Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Den nyeste, for eks nr 2. 90mb minnepenn eller cd du mener? Cd er vel på 700mb. Har du minnepenn så er det den som heter det du skal laste ned. Endret 17. desember 2009 av War Lenke til kommentar
andri2 Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Den nyeste, for eks nr 2. 90mb minnepenn eller cd du mener? Cd er vel på 700mb. Har du minnepenn så er det den som heter det du skal laste ned. har noen gamle cder som bare tar 90 mb eller noe .. men merk at dette skjer KUN når jeg spiller, gjelder alle spill.. css osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå