Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er gutt 18 som er veldig god venn med 14-årig jente. Hvordan blir dette sett på?

Gjest ErDetteRiktig

Anbefalte innlegg

Gjest ErDetteRiktig

Hei !

Jeg er en gutt på 18 år, og har i nyere tid blitt bedre kjent med ei jente jeg kjente litt ifra før.

Vi går veldig godt sammen og deler en masse interesser for saker og ting.

Problemet er bare at hun er 14 år, det forholdet vi har er kun et venneforhold og det er helt utelukket med tanke på sex eller kjærlighet ( bare så det er sagt ) men jeg lurer .. fra et tredjepersons perspektiv, hvordan ser dette ut ?

Jeg mener, vi er bare venner. Jeg har ikke lyst til å virke som en slask eller værre ( pedofil ? ) bare fordi vi er venner.

Håper på svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette burde vel strengt tatt ikke vært noe problem så lenge dere bare er venner. Jeg syns bare det er fint med folk som får seg venner som ikke er like gamle som en. En kan ikke kun begrense seg til mennesker osm er like gamle. Dere er jo begge ungdommer også, så aldersforskjellen er jo ingenting uansett.

Lenke til kommentar

Vet at mange ser stygt på det når gutten er eldre enn jenta (snakker om mer enn 2-3 år). Virker som det alltid er noen baktanker. Enten fra gutten sin side eller jenta sin. Men nå sier du at det bare er et vennskapforhold.

Skal ikke si min mening om dette. Ettersom jeg er litt splittet akkurat der.

Lenke til kommentar

For meg hadde det vært helt greit, er eldre enn dere selv. Men jeg vet at da jeg var 14 el. så hadde jeg sett stygt på deg, og syntes det var ekkelt. Så det er opp til deg om du bryr deg om det eller ikke. Hadde nok gitt pokker i hva folk mente dersom dette er et vennskap som er verdt å ta vare på, men det må du jo også spørre deg selv om siden hun er så ung.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_MOR_*

Du er tross alt 18 år. Jenta er under "lovlig" alder.

Du er i en farilg alder ang. det seksuelle. Spesielt når man ser på hennes alder.

Vær venner og så får vi håpe dere har fornuftige foreldre som passer på dere.

Lenke til kommentar

Vis ikkje eg huskar heilt feil så har dette emnet vore oppe for ei lita stund sida også. Vis du får nokon komentar på det vil eg bare seie at dei som komenterer er dei som går med slike tanker........

Tragisk at samfunnet er blitt slik at gutt å jente ikkje kan vere venner bare fordi gutten er nokre år eldre en jenta, viser bare hvor idiotiske tanker folk går rundt med i hovudet heile tida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...