Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til å skrive attest

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter med ett litt merkelig problem her. Jeg slutter nå i min jobb jeg har hatt i 2 år for å prøve noe nytt. Har fått et veldig godt forhold til sjefen og vi skilles som gode venner. Da jeg spurte han om en attest i dag fikk jeg et svar jeg ikke helt hadde forventet meg: Han spurte om jeg ville skrive attesten min selv!

Har jobbet som selger og levert svært gode resultater og vist både initiativ og interesse. Aldri for sen og alltid på jobb. Han sa at hvis jeg ønsket kunne han skrive en attest for meg selv men han er veldig opptatt så jeg takket ja til tilbudet (Glimrende sjangse til å skryte meg selv opp i skyene tenkte jeg. Litt raskt kanskje). Jeg tenker jo at her kan jeg jo få med akkurat det jeg vil og en perfekt attest.

Så kom jeg hjem for å skrive denne attesten og jeg står helt fast. Dette var mye vanskeligere enn jeg trodde. Det er min første fulltidsjobb så har heller ingen andre attester å sammenligne med. Har lest såkalte guider og prøvd å finne ut hvordan jeg skal gjøre dette men det stopper bare opp her.

Er det noen som vær så snill kan hjelpe meg? Som har, eller kan skrive, en drømmeattest jeg kan bruke som et utgangspunkt?

Og ja, jeg vet dette sikkert er både merkelig, feil og umoralsk. Takker uansett for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det vært meg så hadde jeg bedt han gjøre det likevel. Ikke nødvendigvis for det moralske, men jeg synes det er vanskelig å vurdere meg selv på en måte som høres vettug ut. Hvis han er en god sjef så ser han også sider ved arbeidet du har gjort som du kanskje ikke tenker på er relevant for neste arbeidsgiver. Tenk også på at han skal kunne stå for det som blir skrevet der når/hvis en jobb-rekrutterer ringer for å høre ut om deg. Å skrive en attest for siefen din tar 5 minutter. Er det så mye å gjøre på jobben så be han ta med laptopen på dass :)

Lenke til kommentar

Sjefen min skrev attest til meg, sendte den på mail til meg og ba meg skrive på det jeg ville utenom. "Ikke spar på rosen", sa han. Så printet jeg den ut, og han signerte. :)

Omtrent slik:

(navn) har vært ansatt på (avdelingsnavn) fra (dato) til (dato). Hans vareoppgaver har bestått av blablabla. Han har også vært fleksibel, og flink til å tilpasse seg nye oppgaver.

(navn) har utført sine arbeidsoppgaver svært pliktoppfyllende og ansvarsfult, og er en utmerket selger. Han er en svært hyggelig og omgjengelig person som er godt likt av kunder og kolleger på arbeidsplassen. Han er intiativrik, kreativ, lærevillig og et utpreget ordensmenneske.

Med (navn) på laget vårt vet vi at vi alltid har en som er villig til å stille oppnår vi trenger det, og vi vil med dette gi de beste anbefalinger.

Endret av Scooby snacks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...