tigertiger Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Er på jakt etter en bærbar PC til både jobb- og privatbruk. Pris kan gjerne være opp til ca 15000, men helt ok om jeg kommer godt lavere også! Ute på reise ca 1 gang pr måned, så max 15 tommer skjerm (gjerne 13 eller 14, men da er det fort en del andre ting som blir begrenset..) Har skjerm og mus som PCen kobles til når den brukes på pulten. Skal ikke spille med den. Photoshop av og til. Som oftest har jeg ca 10 vinduer oppe samtidig med browser, Outlook, Word og Excel. Har sett litt på Acer Timeline, men redd for at f.eks. C2D SU9400 yter dårlig. Selv om jeg ikke trenger kjempekrefter, hater jeg å vente på at maskina skal starte, programmer som skal åpnes osv. Av den grunn er jeg også veldig skeptisk til maskiner som kun har integrert grafikk, og ikke separat grafikkløsning. Skader ikke om den ser bra ut - type rene linjer, f.eks. ser ikke HP Envy noe dårlig ut. Gjør heller ingenting om Win7 følger med, og at disken er på minst 250GB. Har pr i dag HP Compaq 8510p, har vært godt fornøyd med denne - men liten disk, sviktende CD-brenner, feil på powerknappen, gammelt batteri og Win Vista = smartere å kjøpe ny enn å oppgradere eksisterende. Gode tips motttas med takk! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 en maskin med høy skjermoppløsning og en rask 7200RPM disk er det du trenger virker det som.. hva med: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....100561%3bfl%3a0 sett på 1920x1080 matt skjerm, 4GB RAM og en 500GB 7200RPM HDD sammen med win 7 home premium 64bit.. siden du reiser en del kan kanskje innebygget 3g modem være en løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå