Gå til innhold

Les Paul til 2,5-3k

pctil5000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aller først må jeg bare spørre: Har du vært i butikken og sammenlignet flere gitarer i prisklassen din? Dette fordi noen foretrekker Les Paul, andre Stratocaster, mens noen liker noe helt annet. Men hvis du er sikker på at du skal ha Les Paul, og at det passer til musikken du spiller, vil jeg foreslå at du tar en titt på bruktmarkedet og går for en Les Paul Standard. Denne er nok et godt hakk over den du linket til og vil vare lenger, i tillegg til at det er liten prisforskjell.

Lenke til kommentar

Det beste rådet jeg kan gi er uansett å stikke til butikken å prøve.

- Er dette din første gitar? Hvis ikke, hvilken har du fra før?

- Har du vært i butikken og sammenlignet gitarer og sett hva du liker best, eller har du bare funnet en gitar på nettet som du synes så kul ut?

Endret av ertestuing
Lenke til kommentar
Det beste rådet jeg kan gi er uansett å stikke til butikken å prøve.

- Er dette din første gitar? Hvis ikke, hvilken har du fra før?

- Har du vært i butikken og sammenlignet gitarer og sett hva du liker best, eller har du bare funnet en gitar på nettet som du synes så kul ut?

har jo en washburn x100 som er umulig og finne på youtube kosta 3000,-

har en kirk hammet 15w forsterker

Lenke til kommentar

Er enig med ertestuing, dra til din lokale musikkforhandler og prøv de forskjellige gitarene.

Men min mening er at Epiphone Les Paul er gode gitarer for en nybegynner, selv The Beatles brukte Epiphone.

Mange sier at Epiphone er overpriset, det synes jeg er tull. Gode gitarer til en billig penge.

Lenke til kommentar

Da Beatles brukte Epiphone var Epiphone hovedrivalen til Gibson, da, så Epiphone fra før 1984 er noe helt annet enn Epiphoner i dag.

pctil5000: Hvis du er interessert i å spille litt tyngre musikk, så vil jeg si at en Les Paul er et godt valg i forhold til en Strat, særlig om du egentlig ikke bryr deg så mye. En Les Paul gir et ganske variert lydbilde, i motsetning til f.eks. en SG, som har veldig spinkel clean-lyd. Men vil likevel, som de andre, anbefale at du tar deg en tur i butikken og prøver ut noen forskjellige gitarer. JerryC, som spiller Canon Rock, bruker jo en Stratocaster (usikker på om det er en Fender-kopi eller om den er original), og om du vil ha nøyaktig samme lyd som JerryC ville jeg gått for en Stratocaster eller en Telecaster fra Fender (eller Squier).

Lenke til kommentar
Da Beatles brukte Epiphone var Epiphone hovedrivalen til Gibson, da, så Epiphone fra før 1984 er noe helt annet enn Epiphoner i dag.

pctil5000: Hvis du er interessert i å spille litt tyngre musikk, så vil jeg si at en Les Paul er et godt valg i forhold til en Strat, særlig om du egentlig ikke bryr deg så mye. En Les Paul gir et ganske variert lydbilde, i motsetning til f.eks. en SG, som har veldig spinkel clean-lyd. Men vil likevel, som de andre, anbefale at du tar deg en tur i butikken og prøver ut noen forskjellige gitarer. JerryC, som spiller Canon Rock, bruker jo en Stratocaster (usikker på om det er en Fender-kopi eller om den er original), og om du vil ha nøyaktig samme lyd som JerryC ville jeg gått for en Stratocaster eller en Telecaster fra Fender (eller Squier).

Forsterker da? en vox VT30 ?

Lenke til kommentar

Er Canon Rock den eneste sangen du spiller? Kan du ikke si hvilke band du liker? Det er jo umulig for oss og anbefale en bra gitar hvis vi ikke vet hva slags musikk du spiller. Uansett så er både Lp'er og strater allsidige gitarer som kan brukes til det meste. Det kommer egentlig mest an på hvilken av de du liker spillefølelsen best på. Derfor foreslår jeg at du stikker i butikken og sier at du vil prøve en lp-type-gitar, og en strat-type. Så kan du komme hit å si hva du likte best.

NB: Det lønner seg uansett å kjøpe brukt. Du får som regel mye mer for pengene da.

Her er uansett noen forslag:

Epiphone LP standard

Epiphone LP - vet ikke om dette er standard-modellen, men kan tenke meg det siden nypris var 5k

Fender Stratocaster Mexico - bedre pickuper på denne

Fender Stratocaster Mexico - kjempegitar

Roland Cube 30X forsterker

Endret av ertestuing
Lenke til kommentar
Er Canon Rock den eneste sangen du spiller? Kan du ikke si hvilke band du liker? Det er jo umulig for oss og anbefale en bra gitar hvis vi ikke vet hva slags musikk du spiller. Uansett så er både Lp'er og strater allsidige gitarer som kan brukes til det meste. Det kommer egentlig mest an på hvilken av de du liker spillefølelsen best på. Derfor foreslår jeg at du stikker i butikken og sier at du vil prøve en lp-type-gitar, og en strat-type. Så kan du komme hit å si hva du likte best.

NB: Det lønner seg uansett å kjøpe brukt. Du får som regel mye mer for pengene da.

Epiphone LP standard

Epiphone LP - vet ikke om dette er standard-modellen, men kan tenke meg det siden nypris var 5k

Er Vox VT30 Like god som roland cube?

Lenke til kommentar

Epiphone LP standard

Er Vox VT30 Like god som roland cube?

Det vet jeg ikke, da jeg ikke har noen erfaring med Vox'en. Jeg vet bare at den Cuben er en rimelig god forsterker til soveromsbruk, spesielt med tanke på prisen. Men for all del, Vox'en er jo sikkert grei den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...