kjonnis Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Heisann... Bygde en pc for 4-5 år siden, den begynner å bli temmelig sliten nå. Så kunne tenke meg en ny, og har satt opp en liste på komplett med deler som virker fornuftig med tanke på bruk kontra pris. Det den blir mest brukt til er nettsurfing og vg-lesing. Men spiller også litt cs og starcraft, og kan tenke meg å prøve starcraft 2 når det kommer ut. Vil dette oppsettet være greit nok til mitt formål? som sakt lenge siden jeg har holdt på med pcbygging og slikt, så hadde vært flott med litt tilbakemeldinger Link til handlevogn på komplett:pc i deler i5 På forhånd takk Jørgen Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Nå vet jeg verken når SC2 kommer ut, eller hvilke krav det kommer til å ha, men vi snakker tross alt om et strategispill som neppe krever den råeste maskinen. Oppsettet ditt ser relativt ok ut, vil påpeke to ting: 1. jeg aner ikke om 500W er kurant for dette oppsettet. Vel mulig det er det, og isåfall er oppsettet ditt ganske greit og rimelig. 2. Du har valgt disker med variabel RPM. Hvorfor du har valgt 2 stk 500GB-disker vet jeg ikke, mulig du har planer om RAID, men jeg ville iallefall ha satt en disk med fast 7200RPM som systemdisk. Så kan du heller ha WD Green som lagringsdisk ved siden av Lenke til kommentar
kjonnis Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Ja var også litt usikker på om det 500w poweret var greit nok. Men kan jo prøve det i starten og eventuelt bare bytte ut senere... Har ett 650w power i den gamle pcen min nå, så går jo ann å sette inn det også eventuelt. Variabel RPM på diskene ja, se her kommer det gode innspill!! Jeg var ikke klar over at det var variabel rpm på disse diskene, så tenkte hovedsakelig bare å sette en til OS og programmer og en som lagring i tillegg har jeg eksternt... så trenger ikke så vanvittig stor lagringskapasitet internt. Men da skjønner jeg jo at jeg må finne en annen disk til å ha OS på. Kikket litt på VelociRaptor, men det er ganske drastisk prisforskjell. Så kanskje bare flekke til med en vanlig WD med fast 7200RPM som OS disk da. Det er vel ikke fastsatt noen dato for SC2 enda såvidt meg bekjent, men vil vel heller ikke tro at det blir de mest ekstreme grafikk krava til ett strategi spill nei. Takk for gode innspill! Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Ser ut som et bra oppsett. Har selv en 500W PSU som driver 2 grafikkort og 2 harddisker og har ikke hatt noen problemer. Ser ikke noen grunn til at det skulle være noe problem. Ellers har jeg ikke så mye å si på oppsettet. Ser bra ut! Til ditt bruk vil nok 5770 være det beste valget, men det er jo klart at det er vanskelig å si for spill som kommer i fremtiden. I verste fall kan du jo bare bytte ut kortet med et bedre dersom det skulle være nødvendig, eller kjøpe et til 5770 og kjøre det i Crossfire (du har jo 2 PCI-E-slotter). Men siden dette bare blir spekulasjon, er det nok greit å holde seg til det kortet du har valgt. Vurdert SSD som systemdisk? Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Anbefalt strømforsyning for skjermkortet alene er 450W. Så kan du legge til hvert komponent (du har f.eks. 2 disker etc). Jeg tviler også på at du kan bruke din gamle, det kom en ekstra strømtilkobling til hovedkortet for 2-3 år siden. Så det bør du sjekke i så fall. Kanskje er det bedre å heller gå for en 650W eller større. Og modulær, så slipper du at unødvendige kabler henger og dingler i kabinettet. Lenke til kommentar
kjonnis Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Da har jeg oppdatert handlelista mi med 1stk 500G WD black med 7200RPM fast om jeg har forstått dette riktig. Er kanskje greit at det ikke er så mye mere enn 7200RPM med tanke på støy også, iogmed at pc'n blir ståendes på soverommet :S SSD som systemdisk virker noe dyrt atm? men er jo stor sjangs for at prisene faller nå som det blir mere populært, så kan jeg jo heller oppdatere med det etterhvert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå