Julie817254306 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg har Sony A300, er meget fornøyd med det. I dag fikk jeg fisheye objektivet som jeg har gått og ventet på i all verdens med tid. Problemet mitt er at jeg finner FAEN ikke ut hvordan jeg skal få den fast. Det er et objektiv man skal skru fast, jeg kjøpte det hos en forhandler i USA, og han sa det passet til mitt kamra. Kan noen forklare, eller sende meg en link med bilde av hvordan man skal gjøre dette? Jeg har skrudd og vridd linsa alle veier, men alt sitter bom fast. Hjelp? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Er det et objektiv, eller en forsatslinse? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Er det er objektiv så må du ta av det som står på kamera nå,fortsatlinse skal skrues på foran på objektivet. Du skal finne noen tall foran på objektivet ø58mm eller noe sånt,linsa skal ha samme gjengedimensjon/tall. Det kan hende du allerede har et filter foran på objektivet som du må skru av først. Men har du en link til det du kjøpte og hvilken objektiv du allerede har,så er det enklere å hjelpe deg. Edit:og forresten,velkommen til forumet Endret 16. desember 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Julie817254306 Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Er det er objektiv så må du ta av det som står på kamera nå,fortsatlinse skal skrues på foran på objektivet.Du skal finne noen tall foran på objektivet ø58mm eller noe sånt,linsa skal ha samme gjengedimensjon/tall. Det kan hende du allerede har et filter foran på objektivet som du må skru av først. Men har du en link til det du kjøpte og hvilken objektiv du allerede har,så er det enklere å hjelpe deg. Edit:og forresten,velkommen til forumet Jeg har det objektivet som fulgte med kamraet. Og linsa kjøpte jeg på Ebay Men det stod at det skulle passe til modellen min. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Det er en knapp venstre side på fronten av hus, som trykkes inn( og holdes inne), så kan du vri ( uten å bruke mye kraft) og det vil løsne. Så kan du sette på fisheyeobjektivet. Det forutsetter at det er objektiv du har og ikke bare en fisheye forsats/filer. Har du det så må filteret passe til gjengene på det objektivet du allerede har. Fint hvis du kunne poste ett bilde av det du har kjøpt. Lenke til kommentar
Julie817254306 Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Det er en knapp venstre side på fronten av hus, som trykkes inn( og holdes inne), så kan du vri ( uten å bruke mye kraft) og det vil løsne.Så kan du sette på fisheyeobjektivet. Det forutsetter at det er objektiv du har og ikke bare en fisheye forsats/filer. Har du det så må filteret passe til gjengene på det objektivet du allerede har. Fint hvis du kunne poste ett bilde av det du har kjøpt. Det er forsats jeg har kjøpt. Den adapter ringen er 58mm mens linsa mi er Ø55. Er det det som er problemet? Går det ann å bare kjøpe en ny ring, så skru den på? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Det er problemet. Du kan sikkert kjøpe en 58-55mm step down ring (finnes billig på ebay, som alt annet... ) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Ettersom objektivfatninger er mindre (55mm) mens forsatslinsen er 58mm må du benytte en stepupring 55-->58mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå