Gå til innhold

Blande white spirit med rødsprit?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser for meg at det ikke vil blande seg noe særlig. Blir vel som å blande diesel og bensin. Forøvrig, å bare bruke det "du finner som fungerer" som dekkrens kan i verste fall ødelegge/skade dekket, så det er generelt seg ikke noe jeg vil anbefale.

Med salt tenker du vel på veisalt her, ettersom det er tema.. isåfall er det litt usikkert ettersom hvilken type saltblanding de bruker.

Lenke til kommentar

Jeg tipper de vil blande seg, men det er ikke dermed sagt at det er noen kjempeidé å gjøre det. Veisalt er vel vanligvis NaCl, dvs. det samme saltet som du bruker på maten, men når det er snakk om å rense dekkene er det jo asfaltstøv og diverse smuss som må fjernes i tillegg. Jeg vet at en del bruker white spirit til å fjerne asfaltstøv fra lakken på bilen, men på dekkene er det kanskje ikke like bra?

Lenke til kommentar
Til salting av veier benyttes vanligvis Kalsiumklorid (CaCl2)

Ole

De fleste kildene jeg har sett, peker mot at NaCl brukes mest. CaCl2 brukes vel derimot på grusveier om sommeren for å dempe støv.

Det har du helt rett i.

Hilsen en forvirret og desillusjonert

Ole

Lenke til kommentar

Vel, personlig erfaring tilsier at white spirit og rødsprit blander seg godt, sleng gjerne i litt tennvæske og noe parafin også, fyll det på en halvliterflaske, rist godt og så kan du gå ut og helle det på en fotball, tenne på og se om du får spilt flaming football.

Erfaringer fra barndommen tilsier at det fungerer fint. Det brenner i alle fall godt, selv om det ikke akkurat var det du spurte om, så fikk du i det minste vite at det brenner bra sammen :D

Det være seg på fotballer, mål, lekehus, dukkestuer, gresstuster, bibler eller hva det skal være :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...