Gå til innhold

[løst]Nybygg; noen spm. om tilkoblinger på P55 UD6

deltamannen

Anbefalte innlegg

Dette er mitt første bygge-pc prosjekt, og har alltid vært ganske grønn når det gjelder kabler og tilkoblinger. Så ta fram den minste te-skjea du har før du svarer. Sitter og venter på siste vareparti fra Dustin, og leser manualene imens. Men har noen spørsmål

Spørsmål 1:

Har kjøpt en Corsair HX620 PSU, og lurer på hvordan jeg skal koble til den. Det kommer to ledninger ut av den. En 24 pins som er main power connector, og en kabel til som er delt i to hvor hver 4 pins kontakt har to gule og to svarte ledninger.

Jeg regner med begge to skal kobles til HK og de to 4-pins kontaktene gir strøm til CPU. Riktig?

Spørsmål 2:

DVD-rom tilkobling. Kjøpte en Sony Otiarc AD 7243S som er en bulk versjon og det kom derfor ikke med noen ledninger til den. Men det var en haug med ledninger i som fulgte med PSU og jeg håper/tror jeg kan bruke en av disse + en SATA data-kabel som fulgte med HK.

Hvilken SATA power-kabel er det egentlig jeg skal bruke her? Prøver å dytte inn en SATA bak på DVD men jeg tør ikke ta så hardt i.d:)

Spørsmål 3:

Kobling av lyd. Jeg har egentlig ett eksternt lydkort som brukes til DAW, men 64-bits drivere er enda i beta-fase og jeg skal derfor bruke logitech z-5500 foreløpig. Skal da bruke S/PDIF optisk. I følge HK-manual er det en 2-pins kontakt på HK, men jeg kan ikke finne en slik ledning i hverken PSU, HK eller GPU esken.

Hvordan skal jeg gjøre det?

Spørsmål 4:

Hva er forskjellen på SATA2 og GSATA2 og hvilken skal jeg bruke? Skal bare ha en hardisk, skal ha SSD etterhvert

Endret av deltamannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...