Gå til innhold

Hvorfor dominerer PS3 fullstendig på VG forumet?


Anbefalte innlegg

Er nesten aldri 360 snakk der i det hele tatt, kun PS3. Er det fordi PS3 dominerer i Norge og et forum som VG avspeiler det mer enn på "hardcore" forums som dette?

 

Eller har det blitt en plass hvor PS3 fanboys samles akkurat som Aftenposten forumet har blitt en samleplass for hockey fans?

 

Er noen helt ekstreme folk der som Xtragal, Gringorilla osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xbox fans kan være like ikke som Sony defence force, hehe :whistle: har xbox 360 selv, er langt ifra noen tilfeldig konsoll, valgte den pga pris og ps3 var ikke akuratt like godt inni i markedet da som nå. Dessuten så savner jeg bare ratchet og clank serien, men likte godt spill som HALO.

 

 

Hvorfor ps3 dominerer? Jeg som en forsvarer av mitt produkt gidder ikke krangle med ps3 folk, hvem diskuterer på vg uansett :)

Lenke til kommentar

Eg har null kjennskap til kva folk som heng på VGD. Kan kanskje tenkast grunnen er at Playstation framleis står sterkare som merkevare i markedet enn Xbox. PS2 var jo overlegen Xbox, då vil mange kjøpe PS3 fordi det er ein Playstation. Brukarane av diskusjon.no er i større grad gamere og har betre teknisk innsikt. Dei ser forbi merkenavnet og vel konsoll med grunnlag i ei meir djuptgåande analyse. Om alle gjorde dette ville sikkert halvparten valgt PS3 og den andre halvparten X360. Sony har og vil kanskje alltid ha fordelen av sine suksessfulle forgjengere. X360 er den første konsollen til Microsoft som for alvor konkurrerer med Nintendo og Sony.

Lenke til kommentar

Ok, hev det meste av denne tråden i søppelboksen. Tema her er ikke en teknisk PS3 vs. andre konsoller. Tema her er å diskutere hvorfor PS3 diskuteres mer på VGD enn andre konsoller. Såfremt det da er en påstand som medfører riktighet.

 

Så jeg gjentar; Diskuter hvorfor PS3 diskuteres mer (evt. om man er enig i den påstanden).

 

Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert.

 

 

Ellers, fun-fact som kan bli med i diskusjonen: På diskusjon.no er stillingen slik målt i antall innlegg fra januar til november i år:

 

PC-spill 26 489

Sony 20 457

Microsoft 17 728

Nintendo 2 990

 

 

Øverst troner forøvrig WOW med 31 844.

 

Så, hva er det som gjør at noe er mer populært enn annet å diskutere? Det samsvarer jo ikke med salgstall, der burde jo Nintendo være langt høyere.

 

Vel, sosiale medier er fortsatt sterkt preget av å være dominert av unge. Her på forumet er det eksempelvis mest unge menn. Hvordan demografien er på VGD er vet jeg ikke helt, men jeg vil tro det også der er mest unge menn.

 

Jeg vet ikke hvordan demografien for de forskjellige konsollene er, men jeg har et inntrykk av at PS3 og Microsoft retter seg mer mot unge menn, mens om forumdemografien hadde bestått av mer eldre og barn så ville vel Nintendo-snakk blitt mer populært. Ettersom konsollen stiller sterkt blant bl.a. eldre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...