Gå til innhold

Kjøpe pc nå eller etter jul?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra noen la ut et emne om dette med priser da det er akkuratt det jeg også lurer på. En ting til som jeg også lurer på er om nVidia sine nye DX11 Kort kommer til å "slå" ATI sine med tanke på pris og ytelse, eller er det ikke godt å si enda?

Edit: HoHo, første post etter to mnd med sniking rundt i dette forumet :ph34r:

Endret av Improvisor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354
Bra noen la ut et emne om dette med priser da det er akkuratt det jeg også lurer på. En ting til som jeg også lurer på er om nVidia sine nye DX11 Kort kommer til å "slå" ATI sine med tanke på pris og ytelse, eller er det ikke godt å si enda?

Tror ikke det er så godt å si enda nei, ihvertfall når man ikke vet når de kommer heller.

Skal kjøpe PC selv, men drøyer til etter jul, delene kommer raskere (PGA nada julepost) og fordi de mest sannsynlig er billigere etter jul

Lenke til kommentar

vel alt er tilgjengelig nå, foruten om skjermkort..

men om du bestiller nå så er det ikke sikkert det komme før etter jul uansett...

når det gjelder GT300 så er det ingen som veit... rykter sier lansering om maks 2mnd, andre sier det blir i juli/august...

pris/ytelse vinner nok ATI

Lenke til kommentar
Så med tanke på PRISER, burde jeg vente eller kan jeg like så godt slå til nå?

fasitsvaret på dette er at du bør vente. Dette vil alltid være det riktige mtp. hva du vil få for pengene dine, så i bunn og grunn må du rett og slett handle når du har behov for ny maskin :)

Lenke til kommentar

Er jo Januar-salg hele året nå for tiden :D dvs. begrepet har i grunn mistet litt av inneholdet. Men kan godt hende det kommer noe som de kaller "Januarsalg" men det er neppe noe anderledes enn de samme gode prisene man kan få på Super-weekend, Super-tirsdag, etc. og Ukens Tilbud i de forskjellige nettbutikkene.

Eneste som vil bli billigere utover i jan/feb/mars er nok ATI 4xxx skjermkort (og tilsvarende for nVidia når DirectX 11 serie lanseres)

Lenke til kommentar
Hvordan er det med 1366 sokkelen da? Vil hovedkort og prossesorer bli billigere? Har tenkt lenge på å oppgradere til 1366, men synes den er litt dyr i disse dager :p

i7 920 er jo nå rundt året gammel.. er nok ikke lenge før vi ser denne bli byttet ut mot en ny versjon...

men enda er 1336sokkel overprisa kontra ytelse.. mest fordi det er smått med HK under 1500kr og billigste CPU er 2k, mens 1556 har HK ned i 700kr og CPU til 1500... det er ikke mye forskjell mellom i5 750 og i7 920

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...