Gå til innhold

Rayman for gammelt for Vista?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en samleskive med alle Rayman spillene som jeg husker fra jeg var liten, skikkelig slager rettere sagt. Når jeg starter installasjonen så får jeg dette feilvinduet opp:

 

16 Bit MS-DOS Subsystem

 

C:\\Windows\System32\cmd.exe

This system does not support fullscreen mode. Choose 'Close' to terminate the applicaton.

 

Close Ignore

 

 

Trykker jeg ignore kommer feilmeldinga opp en gang til, trykker jeg ignore enda en gang får jeg opp at det ikke svarer. :(

 

hva skal jeg gjøre for og få spillt spillet? Noen som har noe forslag eller løsning?

Hjelp meg Norge!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Installere windows 95?

 

Nei husker jeg fikk samme greia når jeg skulle installere det på windows vista selv, endte opp med å laste ned spillet og da fungerte det fint ;)

 

Hehe, laste ned fra torrents etc? Regner med at jeg prøver på det. Har jo kjøpt det så om jeg laster det ned kan ikke folk klage :p Men ingen tanke på hvordan jeg kan snike meg rundt det?

Lenke til kommentar

jeg prøver på akkurat det samme. jeg har lyst til å mimre litt om gamledager da jeg elsket spillet. men jeg sliter med det samme problemet når jeg prøver å installere det på windows 7. det er jo fordi at spillet ikke støttes av den versjonen av windows. er det noen av dere som har en god link til en torrent fil vi kan laste ned? eller vet dere noe om hvor man kan laste ned den patchen dere snakker om?

Lenke til kommentar

1. Gå til min datamiskin.

2. Høyreklikk på CDRommen.

3. Velg "Åpne".

4. Finn filen "Setup" eller "Install".

5. Høyre klikk på filen.

6. Velg "Egenskaper".

7. Klikk på "Kompabilitet".

8. Kryss av den øverste boksen.

9. Velg Windows 95 modus i menyen like under.

10. Trykk på "Bruk" knappen nederst i vinduet.

11. Trykk "Ok"

12 Kjør "Install" eller "Setup"

Lenke til kommentar

jeg har prøvd meg litt mer fram. jeg lånte en litt mindre PC som også kjører Windows 7, og da kom jeg faktisk inn på menyen. når jeg derimot trykker på "play" lukkes hele spillet og det kommer ikke en gang en feilmelding opp.

 

så det virker som om spillet faktisk starter på en data med mindre skjerm. for når jeg prøver å få spillet i gang på en virtuel versjon av windows 7 på maccen min, går det ikke.. og jeg får den samme feilmeldingen som alle andre. jeg prøver også å kjøre rayman gold spillet forresten.

 

EDIT: jeg har også prøvd på rådene jeg har fått her, men det funker ikke :( nå får jeg kanskje en virtuel versjon av windows 95, så jeg håper på at det går da.

Endret av anonymelillemeg
Lenke til kommentar

Jeg og en kompis styret i nesten en hel dag med dette her forelden også. Vi hadde enormt lyst til å spille Rayman i jula, men fant ikke spillet. Vi hadde det på Playstation. Så fant vi et par forskjellige pc versjoner på internett, men ingen funket på hverken vista eller xp. Da dro vi frem min moddete xbox, den orginale, og innstallerte playstation emulator på den samt lastet ned en Rayman iso til playstation bare for å se at spillet stoppet på Ubisoft logoen. Da fant vi på nett at Rayman var et av spillene som ikke funket med denne emulatoren, selvfølgelig. :)

 

Da lastet jeg ned ePSXe emulator, men denne funket ikke på min Vista 64-bit og heller ikke i virtual windows XP på min kompis sin macbook. Heldigvis fant jeg en av mine gamle pc-er i bua med Windows XP. Innstallerte på den og kjørte guiden som følger med emulatoren for å sette opp bios, drivere osv. Etter det lastet vi inn Rayman isoen bare for å se det fryse på Ubisoft logoen igjen.

 

Etter mye tukling med videoinnstillingene i emulatoren klarte vi å få det til å starte i windowed mode, men ikke fullscreen. Så fant vi ut at dersom man starter det i windowed mode og maksimerer vinduet så funker det perfekt i fullscreen.

 

Til slutt koblet jeg pc-en til tv-en og tok frem en av 360 kontrollerne mine, med ledning, og koblet den i pc-en. Her var det rett frem, emulatoren fant kontrolleren med en gang og det var bare sette hvilke knapper som skulle være hva og alt funket. Nå har vi Rayman fungerende 100% på tv-en med perfekt musikk, lyd, grafikk, og spilt med en kontroller som, etter min mening, er mye bedre enn playstation kontrolleren. :D

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Mener å huske at man kan få kjøpt det originale spillet på PSN. Skal sjekke det ut

jaa!! det funket! jeg fant det der :D jeg kjøpte det for 40 kroner.. og det er verdt pengene synes jeg :) selv om det ikke er helt det samme som på den gode gamle pcen ^^ men det blir uansett som å gå tilbake i tid for meg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...