MST Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Ja. Er ett " beinrangel " på 190cm som ikke blir tjukkere uansett hva jeg hiver innpå Veier 65kg ellns nå og vil helst ligge på rundt 70kg.. Så hva slags mat burde jeg spise? Og hvor ofte/hvor mye? Vil helst ikke buse innpå med fastfood ogsånt.. Trener lite kondis men noe vekter ( skal begynne på studio etter nyttår ) så derfor vil jeg legge på meg. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Er ett " beinrangel " på 190cm som ikke blir tjukkere uansett hva jeg hiver innpå Du vil legge på deg hvis du spiser riktig nok mende mat. (og ritkig mat) List opp hva du spier på en dag. Endret 16. desember 2009 av Pijus Lenke til kommentar
MST Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Frokost: Brødskive og knekkebrød med ost/leverpostei/kjøttpålegg Lunch: To brødskiver med noe pålegg Middag: Vanlig norsk middag:p Alt fra pølser til fiskekaker etc.. Kveldsmat: Brødskiver/Cornflakes Spiser noe dilldall mellom dette også, men er bare noe småtterier. Lenke til kommentar
sultanIverigste Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Drømmer du om å legge på deg må du ha i deg masse karbohydrater Lenke til kommentar
Smoen Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Mest mulig mettet fett, vil jeg anta. Medisterpølser, og -kaker, for den saks skyld, skal visst være veldig feitende. Passer bra å hive innpå mest mulig nå. Lenke til kommentar
MST Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Og hva inneholder mye karbohydrater? Skal prøve å hive innpå så mye som mulig i jula, ja Endret 16. desember 2009 av MST Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Drømmer du om å legge på deg må du ha i deg masse karbohydrater Mest mulig mettet fett, vil jeg anta. Medisterpølser, og -kaker, for den saks skyld, skal visst være veldig feitende. Passer bra å hive innpå mest mulig nå. Så mye uvitenhet.. Hvis du vil legge på deg er det kcaloverskudd som gjelder. Dvs. at du må spise mer enn du forbrenner, men husk å trene styrketrening ved siden av for å legge på deg muskler og ikke bare fett. Lenke til kommentar
MST Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Kjører styrke vedsiden av. Hva burde jeg spise for å få i meg mye kalorier da? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Frokost: Brødskive og knekkebrød med ost/leverpostei/kjøttpåleggLunch: To brødskiver med noe pålegg Middag: Vanlig norsk middag:p Alt fra pølser til fiskekaker etc.. Kveldsmat: Brødskiver/Cornflakes Spiser noe dilldall mellom dette også, men er bare noe småtterier. Ok.. Du sier at du spiser masse, men dette er ikke masse. Er ett " beinrangel " på 190cm som ikke blir tjukkere uansett hva jeg hiver innpå Du vil bli tjukk hvis du overstigger ditt kalorioverskudd. Jeg tipper du er 15/16 år gammel, og du har en grei vekt for høyden (Du skal ligge på 63-80kg) På dager med lite aktivitet skal du ha i deg 3300kcal (med overskudd) På dager med morderat aktivitet skal du ha i deg 3900kcal. (med overskudd) Fordellingen skal ligge på 97-130g protein om dagen og resten av kaloriene skal komme fra fett og karbohydrater. Protein: Gode proteinkilder er melk, kjøtt, egg, kylling og fisk. (Mange flere men jeg tar de viktigste og de proteinkildene som inneholder mest av aminosynene). Fett: Her spiller det lite rolle på hvor kaloriene kommer fra, mettet eller umettet what so ever (unngå for mye omega6 og transfett) Karbohydrater: Her spiller det en større rolle, karbohydratene skal være lav GI, sein fordyene karbodrater. Husk på at karbohydrater er sukker (glukose) og som du helt sikkert har lært på skolen så er vel ikke sukker så veldig bra for deg? En brus inneholder rundt 97g karbs.. 1g protein = 4kcal 1g karb = 4kcal 1g fett = 9kcal Som du helt sikkert ser, så gir fett dobbelt så mye kalorierer som en karb. Slitter du med å få i deg mat om dagen så er fett en grei måte å få i seg gode kalorier. Olivenolje er lett å få ned, som både inneholder en god dose på omega3 (og lite av omega6?). Finn noen divverse matevarer du liker, ikke snop of course. Da mener jeg rein mat, ikke pizza eller noe sånt. Tips fra meg: Sliter du med å gå opp i vekt og ligger i kaloriunderskudd eller bare ikke klarer å få i deg mat. Så gå for feite produkter, du vil ikke bli feit av det så lenge du ikke overstigger kalorioverskuddet. Du kan så lett som leve på fett uten å bli feit. Helmelk er en grei ting, som inneholder 33g muskel proteiner per liter og gir hele 660kcal per liter. Har du ingenting imot melk og heller ikke alergi elr no sånt, gå for melk! Eat fat, get fat (jeg bare køddder..) Endret 16. desember 2009 av Pijus Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Prøvd ormkur? Lenke til kommentar
MST Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Nei, det er for noe? Stemmer at jeg er 15 år. Men syntes nå at 63-65kg er litt lite til å være en 190cm høy Lenke til kommentar
Knife Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Det er lite ja, men du er ikke undervektig. Les min post, så har du alt du trener. (Ikke lurer deg inn i magiske-5kg på 2 dager, det tar tid) sats mot 1-2kg hver 2 uke. Endret 16. desember 2009 av Pijus Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Nei, det er for noe?Stemmer at jeg er 15 år. Men syntes nå at 63-65kg er litt lite til å være en 190cm høy Hvis du har orm i magen så kan det være grunnen til at du ikke legger på deg. en ormkur vil da drepe ormen. eksempler på det er bendelorm. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg forslår du prøver å få mer muskler enn fet o_0 Hvem ønsker å bli feit.. Tren og spis MYE, proteiner og karbo og full pupp! I tillegg kan du kjøpe veksttilskudd greier på helsekosten eller spesial butikker hvor de selger slikt. DET kan jeg anbefale.. Lenke til kommentar
MST Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Skal ikke bli feit. Men, skal bli større ved å spise mye å trene vekter. Om jeg har en orm i magen har jeg ingen anelse på.. Men, skal prøve å spise mye mer enn jeg gjør. Spiser ikke akkurat mye i forhold til at jeg fortsatt vokser og er såpass stor/lang.. Er det det samme om jeg spiser Stekt eller kokt egg? Og jeg drikker en god del melk ( lett ) helmelk blir for kvalmt for meg. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Hvis du har orm i magen så kan det være grunnen til at du ikke legger på deg. en ormkur vil da drepe ormen. eksempler på det er bendelorm. Hvor stor sasynlighet er det for det? Lenke til kommentar
MST Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Mye havregryn ogslikt, er det bra? Egg skal jeg begynne og spise en god del av, har hørt noe om at en ss olje ellns skal inneholde en del fett ellns? Hva skal jeg spise når jeg tar mellommåltider? Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Du har ikke noe orm i magen. Basta. Du går rett og slett ikke opp i vekt fordi du spier lite. Og Pijus. Jeg vil bare være litt pirkete, så jeg må endre på noen ting du sa. Man må ikke overstige kalorioverskuddet sitt for å legge på seg, men kcalbehovet. Alt man spiser over det man trenger vil gjøre at man legger på seg. 97g karbs i en flaske brus? Da snakker du om en ganske stor flaske håper jeg? Mye havregryn ogslikt, er det bra?Egg skal jeg begynne og spise en god del av, har hørt noe om at en ss olje ellns skal inneholde en del fett ellns? Hva skal jeg spise når jeg tar mellommåltider? Havregryn har ganske bra med kcal per. 100 gram og det inneholder masse bra, så ja, det er noe du kan (og burde) innføre i kosten din. Egg er bra. Hvorfor gjør det noe at en SS olje inneholder en del fett? Fett er ikke farlig, pluss at det er sunt fett (jeg sier ikke at mettet fett er usunt Pijus ) som er bra for deg. Du kan trygt innta noen spiseskjeer med olje. Endret 16. desember 2009 av Pollador Lenke til kommentar
MST Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Hva slags olje da? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Og Pijus. Jeg vil bare være litt pirkete, så jeg må endre på noen ting du sa. Man må ikke overstige kalorioverskuddet sitt for å legge på seg, men kcalbehovet. Alt man spiser over det man trenger vil gjøre at man legger på seg. 97g karbs i en flaske brus? Da snakker du om en ganske stor flaske håper jeg? Kcalori behovet var regnet med kalorioverskudd (regnet med at ca 300kcal må til for kalorioverskudd). Men jeg tror vi begge mener det samme, bare jet som har folumert meg litt vanskelig (vet a faen hvordan folumert skrives ) Er ganske sikker på at 0,5dl brus inneholder rundt 50-100g sukker. Er ikke sikker fordi jeg aldri drikker brus 50g sukker er vel 50g karbodydrater. Endret 16. desember 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå