Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overklokk av q6600 og P5K. Hvilke grenser burde jeg følge?

Anbefalte innlegg

Etter å ha fått et innfall om å remontere min cpu-kjøler. Rense godt, legge på ny pasta og snu den slik av viften blåser luft oppover i stedet for mot baksiden av chassis.

Jeg fikk så god effekt av dette at jeg tror pike med at jeg vil overklokke mer enn det jeg har gjort før, fordi nå fikk jeg mye lavere temperaturer. (se bilde)

Men nå som problemet ikke lenger er temperaturene, så er det hvor mye spenning kan jeg putte på cpu, og nb? Jeg har lest at man bør aldri gå over 1,5V på q6600, men sier folk dette fordi det da blir for varmt, eller sier dem det fordi cpu dør sakte uansett kor varm den blir på denne spenningen? NB volt har jeg bare på auto, fordi det ser ut til å fungere fint. Men hvor kan jeg se hvilke spenning "auto"-settingen gir, og temp på nb?

kjører nå vcore på 1,5125V, vram på 2,25V.

HK = P5K deluxe

Kjøler = thermalright 120 xtreme

ram = ocz pc2-8500 5-5-5-15@2,2

cpu = q6600@3,4

EDIT: btw, før remontering, så stod den speedstep greien på, derfor vises det 2,7GHz, i stedet for 450x7=3150

post-4299-1260985061_thumb.png

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NB volt har jeg bare på auto, fordi det ser ut til å fungere fint. Men hvor kan jeg se hvilke spenning "auto"-settingen gir, og temp på nb?

Dette kan du foreksempel se i biosen: power - hardware monitor - voltage monitor / temperature monitor (heter noe i nærheten av dette:-P)

Ellers kan programmet hardware monitor vise samme informasjonen (pluss mye mer).

Når det kommer til max spening på q6600 har også jeg hørt 1,5v, men jeg vet om mange som bruker mye mer. Har en kammerat som har kjørt sin q6600 på over 1,55v i to år snart, og hans lever fortsatt... Dette er dog ikke å anbefalle:-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...