Gå til innhold

Overvåkningskamera. Tydeligere bilde?

Anbefalte innlegg

Hei folkens, vet ikke helt om dette er riktig plass å spørre, men prøver allikevel. Det har seg slik at det har vært inbrudd i firmabilen min, og han som har brutt seg inn i bilen min kom i en annen bil med en kompis, jeg så hvor bilen kom fra, men jeg klarer ikke tyde hvilken bil det er, og dette er fanget av overvåkningskamera ved Rimi hvor bilen stod parkert. Hvis jeg klarer å tyde det er det til stor hjelp i å finne ut hvem den skyldige er. Men tilbake til hvorfor jeg skriver her, er det en måte å klare å gjøre bildet tydeligere? Kan man trikse med noe annet en kontrast og slikt? Finnes det noe csi triks? Det er ikke så veldig mye om å gjøre. Skal prøve å få kopiert videoen fra Rimi i morgen.

Endret av tigon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du i for eksempel Photoshop?

Går an å gå på Filter->Sharpen->Unsharp Mask, og så trikse litt med innstillingene til bildet blir tydeligere.

Ellers er det en mulighet å benytte seg av High Pass. Du dupliserer layeret, går på filter->Other->High Pass, og setter radius på rundt 2,0 px. Deretter skrur du ned opacityen på dette layeret.

Da skal bildet normalt bli skarpere, men veit ærlig talt ikke om dette funker med et overvåkningsbilde.

Endret av Smoen
Lenke til kommentar

Det er mange måter å gjøre det på, de fleste krever litt trening. Men levels, mild støyfiltrering og oppskarping som forklart ovenfor (evt med større radius på high pass) kan mange ganger gjøre underverker. Du gjør antakelig lurest i å få noen som kan det til å prøve å finne informasjonen, det er ikke sikkert du får det til på egenhånd (siden du spør om muligheten er der).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...