Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dameproblem, hvor står jeg?

Anbefalte innlegg

Yessda, tenkte å lufte litt tanker o.l her for å få litt feedback.

Så jeg liker da ei dame og synes det er komplisert, men kanskje jeg som gjør det værre enn det det er.

Ok så her er greia. Jeg er veldig interessert og har luftet dette for henne. Hun har sagt at hun akkurat har vært interessert i noen andre, og må komme over dette, og ordne opp i noen ting før hun tar noe standpunkt om hun liker meg eller ikke. (vanligvis ville jeg lest dette som et nei)

- Men hun har opprettholdt kontakt i varierende grad, i forrige uke ringte hun meg hele tiden, denne uken hører jeg ikkeno omtrent. enkelte dager prater vi 2-3timer på telefon, andre dager er det snakk omm 2-3 sms'er. noen ganger vil hun jeg skal ringe etter å ha sendt en sms, andre ganger svarer hun ikke på mange timer.

- Når vi henger sammen har hun vært veldig på å få klemmer, og når vi har spillt sammen har hun lent seg på meg (rygg mot mitt bryst, sitter mellom bena) og hun har ingenting imot at jeg koser med henne (stryker på mage, armer, nakke, klemmer).

- Hun kjøpte også en julegave til meg som hun ville jeg skulle åpne. en parfyme, som hun har sagt er den beste lukten hun vet om.

- når vi prater og kommer innpå noe med andre gutter etc sier hun alltid "dette kommer ikke du til å like", og hun liker tydligvis å erte meg litt med det.

- hun har sagt at hun savner å prate med meg viss vi bare har pratet over meld en dag, hun har flere ganger sagt at hun er glad i meg.

- Hun har også nevnt at hun er redd for å såre meg fordi hun har vært i samme situasjon (her tolker jeg det til at hun mener at man liker noen som ikke liker deg tilbake)

- hver gang jeg tuller litt flørtete kommenterer hun det gjerne med at vi er venner; eks: hun sier hun skal dusje før jeg kommer, jeg svarer at det må jeg også, så er skuffet hun ikke inviterte meg så vi kunne dusje sammen. TYPISK SVAR FRA HENNE HER BLIR DA:(etterlikner meg) hehe, du (hennes navn), la oss bare ta vennskapet vårt et steg til.

LITT TILLEGSINFO: Det har skjedd en del med denne jente oppgjennom tidene, inntrykket mitt er at hun aldri har hatt noen snille typer, eller gode venner, som jeg tror har utspillt seg i at hun har problemer med å stole på folk, men hun har åpnet seg veldig for meg med å snakke om alt virker det som.

så, jeg er midt oppi dette og ser meg blind.. trenger noen friske øyne til å gi meg beskjed om hva dere mener skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok så her er greia. Jeg er veldig interessert og har luftet dette for henne. Hun har sagt at hun akkurat har vært interessert i noen andre, og må komme over dette, og ordne opp i noen ting før hun tar noe standpunkt om hun liker meg eller ikke. (vanligvis ville jeg lest dette som et nei)

Vet dette antakelig ikke er svaret du vil ha. Men vi jenter har ofte et stort behov for noen å "slikke sårene" med når vi har blitt såret av en gutt. Jeg har selv vært like "slem" en gang(da jeg var 16-17 år). Jeg ble dumpet av typen min, som jeg var veldig glad i. Da var bestekompisen min god å ha, og selv om jeg visste han var interessert i meg og dette ikke var gjensidig, la jeg opp til en del uskyldig flørting. Noe som gjorde at jeg såret bestekompisen min.

Slik jeg ser det har du 2 muligheter:

- gi henne tid, og se hva som skjer.

- krev et ærlig svar, og evt gå videre dersom hun ikke kan gi deg det. Husk at ingen har lov til å leke med andres følelser.

For meg virker det som om hun kanskje er litt umoden, siden hun holder deg på pinebenken slik, mulig jeg tar helt feil her. Jeg kjenner jo hverken deg eller henne ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_ukjent_*

Så vidt jeg vet er jeg ingen jente. Men jeg føler du er i den samme situasjonen jeg har vært gjennom to ganger. Ingen av gangene endte bra. Som sjokoloko skriver har jeg også intrykk av at denne type oppførsel er en måte å ha en person nær som man kan stole på og ha så lenge det er nødvendig. For din del håper jeg at hun ikke bare leker med deg, men jeg ville vært forsiktig. Som også sjokoloko skriver har ingen lov til å leke med andre sine følelser, men det virker som hun desverre gjør dette.

Kan hun ikke gi deg et ærlig svar burde du gå videre. Om hun plutselig snur på hælene og lover det gull og grønne skoger kan det kanskje være greit å passe litt på en liten stund fremover. Å ikke stole på kjæresten er selvsagt bare negativt. Men med tanke på hvordan hun har oppført seg kan det kanskje være greit at du er litt på vakt en periode og ser hvordan ting utvikler seg.

Om du gir henne tid og ser hva som skjer tenk deg godt om. Har man slike følelser for en annen person tar man en stor sjanse og risikerer å bli veldig såret. Men tar du sjansen bør du hvertfall gjøre hva du kan for å ikke la deg rive med og få store forhåpninger.

Jeg håper alt ordner seg og at ting blir som du ønsker. Lykke til :)

Lenke til kommentar

ja har vurdert det jeg også, men greia er vel at hun her er vel det nærmeste en drømmedame jeg har møtt. så vil liksom ikke gi slipp på henne uten en "fight" viss du skjønner

edit:

tror jeg går for å være litt tilbaketrukken og ser hva som skjer da, om hun tar kontakt eller ikke

Endret av Darth Invidia
Lenke til kommentar

Hun gir deg en del varierende signaler som er en smule vanskelig å tyde.. Men hadde jeg vært i samme situasjon ville jeg prøvd meg. Gått inn for kysset neste gang hun f.eks. ligger i armkroken din eller andre steder sjangsene byr seg..

Det kan hende hun er så tilbakeholden fordi hun er redd for å miste deg som en venn, og at du har havnet i den "flotte" vennesonen hennes.

Men vennesonen er ikke et umulig sted å komme seg ut av, det krever bare litt mer innsats, og en litt større risiko.

Ja, du risikerer å miste henne som venn. Så spørsmålet du må stille deg selv er: Er jeg villig til å risikere vennskapet for noe mer?

Er svaret ja, så skal du ta sjangsen på å dra det videre.

Hvis du ikke er villig til å ta risikoen burde du la det ligge, og glemme dama på kjærlighets-måten.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du får lufte tanker om jenter du finner attraktive og som du kunne tenke deg å prøve deg på. Da vil du sannsynligvis merke av reaksjonen hennes hvor du har henne.

Det er også en mulighet at hun blir sur fordi hun likte godt å ha deg som backup, eller som beviset på at "det er iallefall noen som liker meg". De fleste har vel et behov for å føle seg attraktiv, og man føler seg sjeldent så attraktiv som når noen jakter på deg samtidig som du holder dem på en armlengdes avstand...

Å si at du er interessert i andre jenter kan være høyt spill. Da blir du ikke lenger den hun er sikker på liker seg, og hun vil kanskje distansere seg litt fra deg.

Lenke til kommentar

hmmmm, gode råd.. jeg tror nok ikke jeg går for å kommentere andre damer.

Når det gjelder vennskap så må jeg innrømme det er en greie jeg aldri har skjønt. har selv vært god venn med venninner som har vært interessert i meg, jeg er også den nærmeste vennen til xen min..

Jeg ser liksom ikke hvorfor en romanse skal ødelegge.. men jeg sporer av..

Tror nok jeg satser på et kyss en gang i nærmeste framtid når det virker riktig. :)

Takk for svar hittil, har noen andre forslag, kom gjerne med de

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...