kjetil2002 Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Siden microplex.no antageligvis ikke kommer til å føre Waterchill, lurer jeg på å investere i Swiftech. Er det lurt eller bør jeg forsøke å få tak i Waterchill fra et annet sted? Jeg har lest i tester at Swiftech kommer veldig bra ut når det gjelder kjøling av GPU. Noen på forumet har skrevet at radiatoren ikke er så bra. På microplex.no selger de Swiftech komplett sett (med cpu-blokk) for like under 2000 kroner og gpu-blokk til rundt 500 kroner. Er 2500 kroner for et slikt sett en god investering? Det er også mulig å få tilsvarende sett fra Waterchill ned til rundt 2000 kroner på 3dfxcool.no (inkludert cpu- og gpu-blokk) Jeg skal vannkjøle en 2.8GHz prosessor og et Sapphire Radeon 9700PRO AIW. Hvilken løsning ville dere valgt? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Selv ville jeg valgt waterchill -god ytelse til bedre pris Du ser jo av diverse tester at waterchill cpu blokka ligger på høyde med magnum, noe som er veldig bra. Og så er det jo utseende da Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 databutikken har waterchill til 1400. Kjøpte der fra å fikk den etter 3 dager. Genialt sett vis man har p4. Man bør kansje kjøpe litt bedre vis man har amd. Jeg kjører på xp1800+ uklokka og har 40c idle. men så har jeg satt gfx vifte til 7volt oxo da. Og det og chipset er sykt varmt. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 NEI fy feit ! Waterchill er ikke halv parten så bra som swiftech ! waterchill blokka er heller ikke på langt nær så bra som magnum. For all del gå for swiftech hvis du har rå. Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 NEI fy feit !Waterchill er ikke halv parten så bra som swiftech ! waterchill blokka er heller ikke på langt nær så bra som magnum. For all del gå for swiftech hvis du har rå. Du er jo helt på villspor! Ta en titt på dette bilde: Ser du forskjellen på radiatorstørrelsen? Hva er det som gjør at vanntemperaturen blir lavere? -Jo, radiatoren! Fra www.ocshoot.no sin test av WaterChill: Her ser du de to rivalene - ready for fight, den vanvittige MaxPerf. radiatoren er påsatt en 120mm Enermax vifte, vi har ingen måte å måle om denne viften er bedre eller dårligere enn Sunon viften WaterChill bruker. På det nederste bildet ser du kjøleblokkene - Aseteks mer elegante og slankere design ved siden av den voldsomme Magnum kjøleblokken. I tillegg til å kjøre disse to systemene mot hverandre bestemte vi oss for å prøve en annen radiator med WaterChill - BlackIcePro som i likhet med WaterChill radiatoren er beregnet for en 120mm vifte. Vi kunne fortsatt i det uendelige med å teste forskjellige konfigurasjoner etc. men vi bestemte oss for å stoppe med dette. Grunnen er blant annet at dette er vår første test av kjøleblokker / komplette vannkjølesystemer og derfor ble alle tester utført ti ganger for å verifisere at vi hadde en sikker og stolbar testmetode - nærmere et døgn med testing. Vel la oss hoppe til resultatene ? System Høyeste / Laveste Magnum / Max.Perf. / Eheim / Enermax 25,1 24,9 WaterChill 28,5 28,1 WaterChill m. BlackIcePro 28,3 27,9 Oppdatert 24/2 2003 - vi har fått forståelse for at at ikke alle forstår at WaterChill resultatet i denne testen faktisk er MEGET bra ! Det er viktig å forstå at vi tester WaterChill mot noe som av mange anses som det aller beste som er på markedet. Hadde hvert kjekt å se WaterChill blokka sammen med en Max.Perf radiator, da tror jeg det ville slått det meste! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg ville styrt langt unna det Swiftech settet! Grunnen er at radiatoren, kanskje den viktigste delen i systemet, er en pinglete Black Ice Micro (test). Denne er alt for svak til å gi å gi en godkjent kjøling. Waterchill har kanskje ikke verdens beste radiator den heller, men den er vesentlig bedre enn den lille spjælingen med 80mm vifte Swiftech bruker. Det JungHanz sier er for å si det mildt tøv. Vis meg EN test som viser at Swiftech slår Waterchill og jeg skal løpe naken gjennom vikingskipet på TG04. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 finn en test ffs!! Jeg vurderer og kjøpe waterchill nå. Billig og bra Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 finn en test ffs!! Jeg vurderer og kjøpe waterchill nå. Billig og bra hva med denna Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Nå mente ikke jeg Swiftech kit. Men jeg tar info ut fra den virkeligheten jeg kjenner. Har en kamerat som kjøpte waterchill.... har ble ikke fornøyd i det hele tatt.... har lest om flere på forumet som ikke er fornøyd med waterchill. Men man kan jo ikke få det så utrolig bra til 1500kr eller.no Men skal du først kjøpe vannkjøling så ville jeg nå kjøpt noe som duger skikkelig ! Magnum eller swiftech blokk og en skikkelig radiator. Men det er nå bare mitt syns punkt da. Dere waterchill elskere har sikkert en helt annen formening ! Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Vis meg EN test som viser at Swiftech slår Waterchill og jeg skal løpe naken gjennom vikingskipet på TG04. Var derfor jeg ville ha en test Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Billig er IKKE nødvendigvis dårlig!!!!!!! Det er utrolig idiotisk å faktisk gå rundt og mene dette. Waterchill er ett utrolig bra eksempel på det. Waterchill er faktisk ett veldig bra h2o sett, og det er bedre enn swiftech. Når det ligger ca 3 grader høyere enn en magnum 478 med Max.Perf som forøvrig er den aller beste kombinasjonen du kan få i vanlig vannkjøling uten pelt o.l. i dag. Når dette resultatet i tillegg er med ett sett med radiatoren som følger med, så er det en ekstremt bra resultat. Kom ikke her og si at Waterchill ikke er meget bra. Det er også bedre enn Swiftech, og når det koster tusenlappen mindre, så er du ganske blotta for noe livsviktig hvis du ikke går for Waterchill :wink: mvh nvoetfiv Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 fester du waterchill ordentlig godt på en amd, altså ikker vær SÅ forsiktig, så får du nok bra nok resultat skal du se... ASETEK har gjort en meget bra jobb med å introdusere vannkjøling til forbruker markedet...ikke bare "high end"... min 2400+ festet godt fast med standard kjøepasta ligger på rundt 30-35 grader på 7v... Mvh Kjetil Kultom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå