Gå til innhold

Akamboka 2009 - Bestillingsinformasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil gjerne være en del av redaksjonen^^

Dette er ikke spesielt rettet mot deg Remi, men husk at den minst viktige egenskapen et redksjonsmedlem har, er å være en 1337 fotograf. Før man melder seg til redaksjonstjeneste bør man spørre seg selv om man innehar noen av de følgende egenskapene:

1) ork til å mase og følge opp når ting ikke skjer, eller folk ikke leverer

2) ork til å gjøre ensformige, dødskjedelige gjørejobber, som å dytte inn 100 bilder i samme mal

3) ork til å bruke lange kvelder i evigvarende redaksjonsmøter, hvor man snakker om de samme tingene igjen og igjen

Om man har minst en av disse egenskapene, så man i tillegg ha tid. Mye tid. Det har mer enn noe annet vært tid dette årets redaksjons har manglet. I tilegg bør man ha et visst blikk for fotografi. Man bør ha litt fartstid på forumet, så man kjenner terrenget litt, og det skader ikke om man er litt skrivefør.

Jeg syns man bør ta sikte på å etablere en redaksjon for 2010-bokeh så fort som mulig. Hvordan en slik redaksjon bør nedsettes vet jeg ikke helt. Jeg melder meg ikke til tjeneste, men bidrar mer enn gjerne med erfaringer, og kan godt skrive noe, om det måtte være ønskelig

Nå kjenner ikke du meg så forbanna godt da Anew, Punkt 1 og 2 er ikke noe problem, da det er nødvendig. Nr 3 vil ikke skje mange ganger viss man følger opp både på pubkt 1 og 2. Men jeg synes den viktigste egenskapen er å skille mellom gode og dårlige bilder. Å ta bilde av sine egne barn husdyr gjøre normale ting og ting som en rusten spiker ser jeg på som randome snapshots.

Lenke til kommentar
Da fikk jeg sikret meg en, reservert i butikken....den er ikke kommet enda i dag, men det kan vel bli i morgen eller mandag da.

Trondheim, Bergen, Haugesund, Stavanger, Sandnes, Kristiansand, Porsgrunn, Tønsberg får på mandag, alle andre butikker har fått i dag...

Det er ekstremt traffikk nå i butikkene og vi klarer på ingen måte å svarer lokalt på alle som ringer eller skriver mail nå...det var ikke den mest heldige tidspunkt for å lanserer boken :-) Men alt løser seg, vi har nok bøker og internt transport til butikkene fungerer til og med 24.12.09!

Stephan

Ja ja - da blir det vist 3 stk til full pris og postordre selv om jeg skrev klart at jeg skulle ha levert i butikken i Trondheim og rabatt på ei bok.

Nå ble jeg pessimist

Lenke til kommentar
Da fikk jeg sikret meg en, reservert i butikken....den er ikke kommet enda i dag, men det kan vel bli i morgen eller mandag da.

Trondheim, Bergen, Haugesund, Stavanger, Sandnes, Kristiansand, Porsgrunn, Tønsberg får på mandag, alle andre butikker har fått i dag...

Det er ekstremt traffikk nå i butikkene og vi klarer på ingen måte å svarer lokalt på alle som ringer eller skriver mail nå...det var ikke den mest heldige tidspunkt for å lanserer boken :-) Men alt løser seg, vi har nok bøker og internt transport til butikkene fungerer til og med 24.12.09!

Stephan

Ja ja - da blir det vist 3 stk til full pris og postordre selv om jeg skrev klart at jeg skulle ha levert i butikken i Trondheim og rabatt på ei bok.

Nå ble jeg pessimist

I følge min ordrebekreftelse har heller ikke jeg blitt rabattert, men det ordner seg nok. Når Stephan sier vi blir rabbatert, da blir vi det. Det føler jeg meg trygg på. Men jeg ser ikke bort fra litt surr før det ordner seg :p Skjer mye rart i julestria.

Posten antyder forresten at jeg får den den 22. Slett ikke værst.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Da har jeg hentet og lest boka.

Jeg vil takke alle som har bidratt til boka for den formidable innsatsen de har gjort for å få til dette. Boka holder virkelig høy standard, og jeg er stolt av å være en del av fellesskapet som har fått det til, selv om jeg på langt nær er den som har gjort mest for å få det til.

Som flere andre håper jeg at dette blir en tradisjon, og jeg ser frem til å ha flere årganger med Akam-bøker i bokhylla!

Francis :)

Lenke til kommentar

Nydelig bok, folkens! Rett og slett et meget elegant og gjennomført stykke arbeid. Har ikke fått lest all teksten enda, men førsteinntrykket kunne ikke vært bedre.

Gleder meg allerede til neste bok. Ikke bare har jeg langt flere brukbare bilder å velge mellom fra 2009, men nå har jeg også kalibrerte skjermer. Årets bidrag ble dessverre et par hakk for mørke begge to... :cry:

Lenke til kommentar

Dægern døtte!

Jeg har ennå ikke registrert en eneste negativ tilbakemelding. Helt utrolig, selv om jeg må innrømme at vi er fornøyd selv, så er det nesten ikke til å tro at folk er så enstemmig positive.

Noe negativt må det da være og si :)

(Negativt i betydning kontruktiv kritkk om ikke annet)

Tusen takk til alle som har lagt ned de betydelige mengdene arbeid jeg kan forestille meg at det har vært i denne boka! :)
Joda :) Men uten dere hadde det blitt ei stusselig bok.

Vi er virkelig imponert over bredden og kvaliteten på bidragene! Takket være det, så ble boka det den var tenkt å være, nemlig en sosialdemokratisk hyllest til hverandre :)

(Ikke nødvendig å legge noe politisk i dette, sosialdemokrater er vi vel egentlig alle)

Lenke til kommentar

Hentet min i dag jeg også. Den var bra tykk. Tenkte å kjøpe en ekstra, men den første ladningen som hadde kommet inn, var alle reservert. Så jeg får se om det blir noen til overs på de neste som kommer inn.

Kvaliteten er veldig bra, men med fotopapir...hva ville ikke det ha gjort for enda flottere farger. Jeg skal prøve det selv på min neste fotobok, så får jeg sammenlignet.

RandiA

Lenke til kommentar
Kvaliteten er veldig bra, men med fotopapir...hva ville ikke det ha gjort for enda flottere farger. Jeg skal prøve det selv på min neste fotobok, så får jeg sammenlignet.

RandiA

Det er ingen tvil om at fotopapir er enda bedre. Men da går det ut over sideantallet. Og det er ikke noe i den boken som jeg med lett hjerte hadde fjernet; det gjelder nok resten av redaksjonen også. En bok som dette bør ha 110-130 sider.

Det er dog helt tydelig at kvaliteten på JP's fotobøker, på papir, er mye bedre nå enn for to år siden. Og jeg synes kvaliteten er bedre enn boken fra Blurb som Euklid var så elskverdig å sette sammen for oss i sommer. Å slikt sett synes jeg at kvaliteten er helt grei til formålet.

Tom

Lenke til kommentar
Det er dog helt tydelig at kvaliteten på JP's fotobøker, på papir, er mye bedre nå enn for to år siden. Og jeg synes kvaliteten er bedre enn boken fra Blurb som Euklid var så elskverdig å sette sammen for oss i sommer. Å slikt sett synes jeg at kvaliteten er helt grei til formålet.

Tom

Jada, Tom. Helt enig, kvaliteten er flott den. Laget selv 7 "praktbøker" nylig i samme kvalitet, og spesielt "Macro" bøkene mine er jeg kjempefornøyd med, det blir nok flere slike etter hvert.

Lenke til kommentar
Må bare skyte inn at jeg syns boken var heilt sinnsykt flott.

ble passelig stolt da jeg fant bildene mine, så løper rundt til alle venner og kjente og skryter vilt =)

Selv om jeg kanskje ikke er helt uhildet siden jeg jobbet litt med boka også, så kan jeg godt slutte meg til din nøkterne karakteristikk sttrons.

Har forlengst skaffet meg boka, og har neppe bladd gjennom den for siste gang.

Lenke til kommentar

Tok med boken på jobben idag. Den fikk generelt god kritikk.

Merker at jeg har jobbet litt for mye med boken; slik at det var lite overraskelser når jeg leste i den :p

edit: Men det er klart at sluttproduktet ble bra. Det var lett å se på reaksjonen på de som ikke hadde sett boken før.

Men det er helt klart at k.n.b og RandiA (og andre) har gjort en skikkelig jobb med korrekturen.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...