billywillie Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Har visst fått noe som heter Rogue protection. Startet malwarebytes og trykket på update og den oppdaterte men da jeg skulle instalere oppdateringa sluttet malwarebytes å fungere. Startet så MB på nytt og skannet så pc. Den fant 9 trojanere og blant dem var Rogue protection. når jeg ba MB fjerne disse så hang den seg. Startet så MB på nytt og skannet. Nå fant den bare 2 og når jeg ba den fjerne disse så hang det igjen. Så startet jeg opp i sikkerhetsmodus og der fungerte malwarebytes og den fjernet disse 2 truslene, men jeg får ikke oppdatert Mb i safemodus og nå får jeg ikke startet windows på normal måte. Bare masse feilmeld. om eksplorer, search osv sluttet å virke og bare en svart skjerm. Noen tips Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Manuell oppdatering av mbam: bruk mbam-rules.exe. Fortsatt problemer: Kjør en systemgjenoppretting før problemet oppsto. Last ned SuperAntispyware og kjør en rask skann. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Der fikk jeg kjørt mbam og den fant ting. Poster loggen her. Har også kjørt systemgjenoppretting men kommer fortsatt ikke inn i windows. (kun sikkerhetsmodus) Superantispyware får jeg ikke kjørt fra sikkerhetsmodus. Malwarebytes' Anti-Malware 1.41 Databaseversjon: 3181 Windows 6.0.6002 Service Pack 2 (Safe Mode) 16.12.2009 18:08:01 mbam-log-2009-12-16 (18-08-01).txt Skanntype: Rask Skann Objekter skannet: 89456 Tid tilbakelagt: 4 minute(s), 4 second(s) Minneprosesser infisert: 0 Minnemoduler infisert: 0 Registernøkler infisert: 0 Registerverdier infisert: 1 Registerfiler infisert: 0 Mapper infisert: 0 Filer infisert: 3 Minneprosesser infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Minnemoduler infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Registernøkler infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Registerverdier infisert: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\vegas (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully. Registerfiler infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Mapper infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Filer infisert: C:\Windows\Tasks\{66BA574B-1E11-49b8-909C-8CC9E0E8E015}.job (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Users\Terje\AppData\Local\temp\d.exe (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully. C:\Windows\System32\sshnas.dll (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Hvis du starter normalt, får du åpnet oppgavebehandleren om du trykker ctrl+alt+del ? Hvis, så velger du "Ny oppgave..." fra programmer-fanen. Skrive explorer.exe. Hva skjer? Hvis ikke, se om det skjer noen endring om du velger "Start med siste fungerende......" (et valg du får fra F8-menyen) Hvis dette ikke hjelper, start i sikker modus og se om du får kjørt chkdsk /r fra start->kjør-feltet Endret 16. desember 2009 av norbat Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Fikk til slutt startet windows normalt. Kjørte full scan i sikkerhetsmodus med mb og deretter ny systemgjenoppretting. Kjørte deretter superantispyware og den fant noe som den fjernet og nå ser det ut som alt er oppe å går igjen. Jeg finner derimot ingen logg i superantispyware så jeg aner ikke hva den fjernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå