Skogli Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Heisann. Jeg har et lite problem som lyder følgende: Min bærbare datamaskin finner ikke routeren som er koblet til i huset. Både Windows sin søker og Lenovo Accsess Connections finner ikke den trådløse routeren. Internett leverandør: Telenor Online ADSL Router: ZyXEL Prestige 600 Series 660HWT Bærbar: Lenovo G530 Han som bur her bruker den daglig. Har både restartet routeren og reset den. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Har du fulgt ledningen fra vegguttaket? Sjekket om "sjul/hide" er haket av? Eller Brodcast name osv er på? Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg vet at ruteren funker skikkelig, siden en kamerat sitter og surfer på nettet uten problemer Skjul/hide på ruteren eller på bærbaren du mener? Lenke til kommentar
War Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Skriv IP-adressen til routeren i en nettleser på en data som er kobblet til med ledning. Der inne ser man det, man kan for eks skjule navnet så andre ikke kan søke den opp. Endret 16. desember 2009 av War Lenke til kommentar
jocke Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Du er sikker på at det trådløse kortet står på? Bærbare har gjerne en fysisk knapp (evt. tastekombinasjon) som slår av/på de trådløse funksjonene (WiFi & Bluetooth). Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Du er sikker på at det trådløse kortet står på? Bærbare har gjerne en fysisk knapp (evt. tastekombinasjon) som slår av/på de trådløse funksjonene (WiFi & Bluetooth). Alternativt setter routeren til Manual Channel Selection og velge en annen kanal (1, 6 eller 11 er fint) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Alternativt setter routeren til Manual Channel Selection og velge en annen kanal (1, 6 eller 11 er fint) Dette er vel sikkert forårsaket av at routeren sender på kanal 12 eller 13 mens software i PC er satt opp for USA (Kanal 1-11). Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 War: Hide ESSID stod på OFF. jocke: Jepp. Jeg er logget på naboen sitt nettverk for øyeblikket. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) støtter teorien til la7dfa - dette har jeg opplevd tidligere med Lenovos kombinasjon av chipset og drivere (mener det var Intel) som trodde de var i USA der disse kanalene ikke er tillatt brukt til Wi-Fi. Kjør en runde med Netstumbler eller InSSIDer og se hva du av enheter. Velg så en ledig kanal eller i hvertfall den en med færrest og svakest signaler fra andre (målt der ruteren står) Endret 18. desember 2009 av leftbrain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå