Carisma'03 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 En sånn sub? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Tror det er hakket nyere Men helt sikkert kanon den der og. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Men skulle jeg bytta til en Alpine subwoofer, måtte jeg kanskje bytta forsterkern også? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hva forsterker er det snakk om? Tror de trenger litt guffe for å fungere bra ja Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Snakk om den jeg bruker nå selvfølgelig, Alpine MRP-M650. Den yter 600 rms i 2 ohm da. Vurdere å konvertere til et rent Alpine-bilstereoanlegg, altså bytte ut 12" sub'en og spilleren Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Nå har jeg fått det nye frontsettet mitt! Det var en fryd å pakke det ut av esken. Nytt, strøkent, stilig, og av høy verdi! Koster egentlig 7 eller 8 lapper, også fikk jeg det for bare tre. Noen bilder av godsakene: Slik skal jeg montere det i diskanthus (på innersidene av ytterspeilene): polkaudio Signature Reference SR5250 Har trua på dette! Hva synes dere? Eneste ulempen må være at jeg ikke fikk med kvittering/garanti på det, men det er nytt/ubrukt. Edit: Ett par ekstra bilder. Mvh. Simen Endret 15. januar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Herlig anlegg det der! Polk audio spiller noe så jævlig Gratulerer Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Lasta opp et par bilder til Gleder meg enormt til å få montert dette. Skal prøve å gjøre en god jobb. Også har jeg bestemt meg for å dempe etterhvert. Hvordan skal jeg forholde meg til disse høytalerne? Altså, de har aldri fått tilført strøm før. Helt ubrukte. Hvordan bør jeg behandle det? Bør de "spilles inn" e.l.? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Tja. På hjemmehøytalere sier de at man skal la de gå et par timer på medium volum før man fyrer på fullt iallefall tar nok ikke skade av det, men best å være sikker Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 pioneer sier at deres høytalere blir best spilt inn, om man guffer på fult med en gang. Det er bare å google om dette, så ser dere jeg har iallefall aldri brydd meg om inspilling. alt det er snakk om er at gummien skal løsne, og den løsner best om den spretter som faen med med en gang kan og si at jeg kjører bare bakhøytalere på min bil, har fremme og, men de går bare på spilleren. lyden er upåklagelig, og jeg trives godt Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Okei, skal sjekke ut litt om det. Søke litt på Google osv... Det guffer bakfra i din bil altså? Liker du det best? Har du prøvd å snu deg rundt og hørt det "foran deg"? Jeg liker også skikkelig trøkk, med subwooferen baki, men har funnet ut at jeg liker diskant/mellomtone foran i bilen, at detaljene høres fra den kanten Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 blir nokk bedre om jeg setter bedre høytalere fremme og forsterker på dem, men jeg er ikke så kresen, og lyden er bra nokk som den er Har en miniforsterker liggende, så muli jeg kobler opp amp på fremhøytalere og en gang Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) For å igjen ta dette med innspilling; de tilnærmet eneste som trenger å tenke på dette, er journalister og andre som skal sammenligne lydkvaliteten til forskjellige høyttalere. Det tar gjerne 50-100 timer før en høyttaler er såpass innkjørt at den deretter låter "slik den skal" resten av levetiden, derfor vil enhver seriøs HiFi-journalist passe på at alt er innspilt før lytting. Ingen vits å lytte på box-freshe høyttalere, de spiller rett og slett ikke helt slik produsenten har planlagt før høyttalerne har blitt brukt litt og alle parametrene faller på plass. For den vanlige forbruker som har kjøpt et par høyttalere vil ikke dette være så kritisk, da har man jo gjerne allerede tatt et valg på hvilke høyttalere man vil ha... Endret 16. januar 2010 av transmedia.no Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Ja ok Men skal passe på å ikke spille for høyt i begynnelsen, hvertfall unngå å guffe på så det vrenger. Det gjelder jo alltid da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå