errgo Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Hei. Sender Xbox 360 ut trådløse signaler selv om du kun har koblet til en kablet kontroller? Hvis den gjør, går det an å slå det av slik at den ikke sender ut noen som helst trådløs stråling (og du kun kan bruke kablet kontroller på den)? Om det ikke går an å slå av på software nivå, går det an å skru opp 360'en og fysisk fjerne eller sette ut av drift den trådløse senderen (det er snakk om en gammel Xbox fra 2006, så det er ikke så nøye med garantien)? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) tror det blir vanskelig. du får ringe microsoft og forklare problemet ditt så hjelper de deg sikkert. (regner med at du har en som er allergisk mot slike stråler i huset) men spørs om den søker konstant likevel, det virker litt sært pga strømforbruk og slikt. Endret 16. desember 2009 av 530XD Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Trådløsmodul og antenne ligger på et kort som er montert foran på Xboxen. Det kan lett taes av. Problemet er at samme kort også huser power-knappen og lysene foran. Xboxen starter altså ikke uten dette kortet. Det er en oscillator montert på kortet som sannsynligvis tuner trådløsmodulen til riktig frekvens. Lodder du av denne kan det være nok for å deaktivere trådløs sending og mottak på konsollen. Kan jeg spørre hvorfor i all verden du vil gjøre noe slikt? Lenke til kommentar
errgo Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Trådløsmodul og antenne ligger på et kort som er montert foran på Xboxen. Det kan lett taes av. Problemet er at samme kort også huser power-knappen og lysene foran. Xboxen starter altså ikke uten dette kortet. Det er en oscillator montert på kortet som sannsynligvis tuner trådløsmodulen til riktig frekvens. Lodder du av denne kan det være nok for å deaktivere trådløs sending og mottak på konsollen. Kan jeg spørre hvorfor i all verden du vil gjøre noe slikt? For å unngå 2.4GHz stråling fra konsollen. Sender trådløsmodulen jevnlig ut signaler når Xboxen er påslått, selv om du ikke har trådløs kontroller tilkoblet til den? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Den scanner aktivt ja, selv om konsollen er skrudd av. Eneste måte å få den til å slutte å sende/motta på 2,4GHz er å trekke strømmen eller avlodde modulen fra radio/power-kortet foran på chassiset. Men er usikker på hvordan konsollen reagerer om du dreper radiosenderen. Hvorfor plager 2,4GHz stråling deg så mye? Lenke til kommentar
errgo Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Hva heter den, eller er den merket med, den modulen/oscillatoren? Jeg hadde oppe Xbox360'en isted, men fant det ikke ut. Søkte på xbox360 rf module oscillator på google, men fant ikke noe som kunne hjelpe. Jeg fjernet den store flate antenna, men den fikk fremdeles kontakt med en trådløs kontroller når jeg prøvde, selv på flere meters avstand, så ble tydeligvis ikke kvitt all strålingen bare ved å fjerne antenna. Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Kan jeg spørre hvorfor i all verden du vil gjøre noe slikt? For å unngå 2.4GHz stråling fra konsollen. Har du noen med allergi i huset, eller har du ganske enkelt blitt for påvirket av VGs skremselspropoganda? Lenke til kommentar
kjellheia Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg kjøpte også en slik X-boks. Og jeg hadde målt strålningen fra en av de første modellene. Men når jeg fikk den nye modellen hjem. Så satte jeg den in på loftet og var svært fornøgd. Kjøpte to kontroller med ledning slik at den ikke skulle stråle. Men jeg reagerte på den selv en etasje under. Måtte da se om det var X-boksen som strålte selv om vi brukte ledning. Og det var det. Den stråler like mye om den er på eller av. Den stopper ikke før du drar ut kontakten. Jeg ringte da til Microsoft for og høre om blåtannen kunne slås av. Men det kunne den ikke. Snakket da med de som modifiserer disse. Men de sa det var umulig. Jeg åpnet da min nye X-boks. Og fant ut at vist jeg fjernet hele den enheten som lyser i fronten. Så forsvant strålningen. Jeg har i tillegg satt på en jord kabel som er skrudd i metall kappen i boksen. Vil du ha en beskrivelse av framgangsmåten kan du se på vedlegge. Hilsen Kenneth Timenes Hvordan fjerne trådløs enheten på Xboks 360.pdf Lenke til kommentar
errgo Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg kjøpte også en slik X-boks. Og jeg hadde målt strålningen fra en av de første modellene. Men når jeg fikk den nye modellen hjem. Så satte jeg den in på loftet og var svært fornøgd. Kjøpte to kontroller med ledning slik at den ikke skulle stråle. Men jeg reagerte på den selv en etasje under. Måtte da se om det var X-boksen som strålte selv om vi brukte ledning. Og det var det. Den stråler like mye om den er på eller av. Den stopper ikke før du drar ut kontakten. Jeg ringte da til Microsoft for og høre om blåtannen kunne slås av. Men det kunne den ikke. Snakket da med de som modifiserer disse. Men de sa det var umulig. Jeg åpnet da min nye X-boks. Og fant ut at vist jeg fjernet hele den enheten som lyser i fronten. Så forsvant strålningen. Jeg har i tillegg satt på en jord kabel som er skrudd i metall kappen i boksen. Vil du ha en beskrivelse av framgangsmåten kan du se på vedlegge. Hilsen Kenneth Timenes Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå