Joαkim Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Heisann, enda et problem.. Nå er det på laptoppen. Har innstalert Windows 7 på PC'n min, og når jeg er ferdig så vil den ikke kjøre det. Etter den etter kommet forbi Acer logoen så kommer det en svart skjerm, og en hvit bindestrek som bare blinker. Den har stått sånn i timevis nå. Pcen heter ACER ASPIRE 7520 Lenke til kommentar
ols Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Prøv å start med installasjons-dvd i, installasjonen er kanskje ikke helt ferdig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Maskinspesifikasjonene skal fint greie å kjøre OS'et hvertfall. Jeg regner med at andre OS har fungert? Det er et punkt i installasjonen hvor maskinen vil vente lenge før prosessen fortsetter, men da ser du windows bakgrunnsbildet. Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Andre OS har fungert ja, og PCen var ferdig med å innstalere W7. PCen skulle bare ta en siste restart, men så skjedde det ingenting.. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 begynn på nytt. Tar ofte kortere tid enn å begynne feilsøking. Var det oppgradering fra XP/Vista, eller en ren installasjon du gjorde? Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Det er en oppgradring fra Vista ja. EDIT: Har virkelig gjort det nå, ikke vil den lese CDen heller. D2D recovery (Alt + F10) virker heller ikke. Endret 16. desember 2009 av Bimmerfan Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Har du satt riktig boot-rekkefølge i BIOS? Sett den til å lese DVD først, så harddisker etter det. Anbefaler å ta en clean install, da det som regel er en dårlig løsning med oppgraderinger. Håper du har tatt backup av de filene du har lyst å beholde. Ellers kan det være en idé å nappe ut harddisken og montere den i en stasjonær pc og starte overføring av slikt før du fortsetter med ny formatering... Lenke til kommentar
ols Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Det er en oppgradring fra Vista ja. EDIT: Har virkelig gjort det nå, ikke vil den lese CDen heller. D2D recovery (Alt + F10) virker heller ikke. Det virker jo da som problemet er at den ikke leser, ikke selve installasjonen. Jeg vet ikke hva som er riktigst å gjøre, men selv ville jeg tatt ut strømledningen og fjernet batteriet en kort stund og så satt alt inn igjen og prøvd på nytt, evt først vanlig start, dernest start fra CD. Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Står BIOS i AHCI ? Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 AHCI? Hvordan finner jeg ut om den står i AHCI eller ikke? Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Er ikke helt sikker på hvordan det er i laptopper, men i min stasjonære er det slik : I "main" velger du "Storage Configuration" Så velger du "Configure SATA as". Her kommer det opp 3 valg : IDE, RAID eller AHCI. Velg AHCI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå