Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Innstalert W7, PCen vil ikke kjøre det.

Anbefalte innlegg

Heisann, enda et problem.. Nå er det på laptoppen.

Har innstalert Windows 7 på PC'n min, og når jeg er ferdig så vil den ikke kjøre det.

Etter den etter kommet forbi Acer logoen så kommer det en svart skjerm, og en hvit bindestrek som bare blinker. Den har stått sånn i timevis nå.

Pcen heter ACER ASPIRE 7520

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Maskinspesifikasjonene skal fint greie å kjøre OS'et hvertfall. Jeg regner med at andre OS har fungert?

Det er et punkt i installasjonen hvor maskinen vil vente lenge før prosessen fortsetter, men da ser du windows bakgrunnsbildet.

Lenke til kommentar

Har du satt riktig boot-rekkefølge i BIOS? Sett den til å lese DVD først, så harddisker etter det.

Anbefaler å ta en clean install, da det som regel er en dårlig løsning med oppgraderinger.

Håper du har tatt backup av de filene du har lyst å beholde. Ellers kan det være en idé å nappe ut harddisken og montere den i en stasjonær pc og starte overføring av slikt før du fortsetter med ny formatering...

Lenke til kommentar
Det er en oppgradring fra Vista ja.

EDIT:

Har virkelig gjort det nå, ikke vil den lese CDen heller. D2D recovery (Alt + F10) virker heller ikke.

Det virker jo da som problemet er at den ikke leser, ikke selve installasjonen. Jeg vet ikke hva som er riktigst å gjøre, men selv ville jeg tatt ut strømledningen og fjernet batteriet en kort stund og så satt alt inn igjen og prøvd på nytt, evt først vanlig start, dernest start fra CD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...