Nektard Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Heihei Overtatt den meget gamle bærbare pc'n til moren min. Siden det var mye saker å ting som ikke var i orden (virus etc)bestemte jeg for å installere windows på nytt! Alt gikk jo greit men nå er lyden borte, så regner med at jeg trenger en driver. Men aner ikke slags driver jeg skal laste ned, er ikke 100% sikker på hva hovedkortet heter! Men på velkomstsenteret(vista) står det: Mobile intel®915GM/GMS/910GML express chipset family! Noen som klarer å finne en lyd driver på intels sider ved hjelp av denne informasjonen? Er det noe alternativt jeg kan gjøre? Tusen takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Hvilket merke og modell er maskinen? Modell står ofte under maskinen Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Produsenten har driverne du behøver, som nevnt over, gå dit og se etter merke/modell, evt. så har det et eget nummer som man kan bruke for å finne akkurat hvilke komponenter PC'n man har i maskinen. Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Produsenten har driverne du behøver, som nevnt over, gå dit og se etter merke/modell, evt. så har det et eget nummer som man kan bruke for å finne akkurat hvilke komponenter PC'n man har i maskinen. Fujuitsu siemens M40 Amilo pro v2040 ms 20175 hehe bare slang ut de tallene og bokstavene som stod der! Endret 16. desember 2009 av Nektard Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Har du sjekket drivere på produsentens hjemmeside? Evt. har du sjekket om din mor har en driver-cd tilhørende PCen liggende? Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Har du sjekket drivere på produsentens hjemmeside?Evt. har du sjekket om din mor har en driver-cd tilhørende PCen liggende? har sjekket mor, og prøver produsenten. Men jeg har vista, og jeg fant bare drivere til xp! Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Drivere Men drivere til Vista er vel ikke direkte støttet så du kan kanskje få problemer Lenke til kommentar
ols Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Det virker som lyd-chippen kan være en ad1986a. Det er bare å google på det og vista. Jeg fant i farten denne: ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/Drive...6100_Vista.zip Det gjør sannsynnligvis ingenting at det står asus, men jeg garanterer ingenting. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg fikk ikke linken til ols til å fungere, så jeg legger ut en til. Analog Devices SoundMAX AD1986 Vista Driver 6.10.01.6110 WHQL: Husk å installer Intel® 915 Express Chipset Driver! Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg fikk ikke linken til ols til å fungere, så jeg legger ut en til. Analog Devices SoundMAX AD1986 Vista Driver 6.10.01.6110 WHQL: Husk å installer Intel® 915 Express Chipset Driver! Tusen takk...skal se om jeg får det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå