Gå til innhold

Den store core-tråden. (Metalcore, deathcore, hardcore, mathcore osv.)

Joakim Skurk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil anbefale mitt absolutte favorittband her. Oceana!

De har utgitt to album så langt, hvor de fikk seg ny vokalist og trommis på nyeste plata.

Vil si at dette er en mix av experimental/ambient melodiøs post-hardcore!

Et av virkemidlene deres er vel å spille melodiøse licks med delay (mhmm nomnom)

Her er to låter fra første plata, "The Tide"

Se filmen hos Youtube

"We Are The Messengers"

Se filmen hos Youtube

"The Tide" (Anbefaler å høre delen rundt 03:30)

Deres andre plate, "Birtheater", kom ut i mai:

Se filmen hos Youtube

"The Family Disease"

Se filmen hos Youtube

"Boa" (Breaket på 01:17 er noe av det heftigste jeg har hørt!)

---

Kan også nevne at jeg spiller i et band som er inspirert av Oceana bl.a. Sjekk ut signaturen min!:)

Lenke til kommentar

Wow! Ble imponert av bandet deres, emergentsea. Har dere platekontrakt eller? Store planer fremover?

Produksjonsverdiene og kvaliteten var på høyde med mye av det jeg har hørt her før. Litt for lite originalitet for min smak, men det får være opp til dere. Uansett; imponerende!

Lenke til kommentar

Takker for det!:) Alt sammen er spilt inn på soverommet mitt btw, så produksjonen er kanskje litt tam.

Våre nye låter blir mer variert enn det EP-en representerer!

Ang konserter, så blir det vel noe i februar/mars, i Trondheim. Vi har ikke platekontrakt atm, men vi får da se hva som skjer i 2010. :)

Lenke til kommentar

Den første plata til Lostprophets er tøff. Den gikk på repeat en stund da den kom ut ja. Andre plata, "Start something" var grei nok, men jeg likte ikke helt retningen de tok (hadde håpet på mer a'la "Fake sound of progress"). Ble til at jeg aldri gadd å sjekke ut flere plater av dem.

Sjekket ut discografien nå, og de har gitt ut to plater siden "Start something". Hvordan er stilen på de 2 siste platene i forhold til de 2 første?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...