Kverulantus Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Se filmen hos Youtube Miss May I - Melodic hardcore band fra Ohio. Melodiøst, hardt og generelt genialt. Alt er rett og slett bare nydelig. Vanna - Post hardcore band fra Boston, Massachusetts. Også melodiøst og tungt. Dog er ikke cleanvokalen helt min stil. Blir litt for mye på noen låter. Men har absolutt mye bra! Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Vil anbefale mitt absolutte favorittband her. Oceana! De har utgitt to album så langt, hvor de fikk seg ny vokalist og trommis på nyeste plata. Vil si at dette er en mix av experimental/ambient melodiøs post-hardcore! Et av virkemidlene deres er vel å spille melodiøse licks med delay (mhmm nomnom) Her er to låter fra første plata, "The Tide" Se filmen hos Youtube "We Are The Messengers" Se filmen hos Youtube "The Tide" (Anbefaler å høre delen rundt 03:30) Deres andre plate, "Birtheater", kom ut i mai: Se filmen hos Youtube "The Family Disease" Se filmen hos Youtube "Boa" (Breaket på 01:17 er noe av det heftigste jeg har hørt!) --- Kan også nevne at jeg spiller i et band som er inspirert av Oceana bl.a. Sjekk ut signaturen min! Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Wow! Ble imponert av bandet deres, emergentsea. Har dere platekontrakt eller? Store planer fremover? Produksjonsverdiene og kvaliteten var på høyde med mye av det jeg har hørt her før. Litt for lite originalitet for min smak, men det får være opp til dere. Uansett; imponerende! Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Takker for det! Alt sammen er spilt inn på soverommet mitt btw, så produksjonen er kanskje litt tam. Våre nye låter blir mer variert enn det EP-en representerer! Ang konserter, så blir det vel noe i februar/mars, i Trondheim. Vi har ikke platekontrakt atm, men vi får da se hva som skjer i 2010. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Skiva og EP-en til Shot At Dawn ligger til gratis nedlasting, om noen er interessert. Goodshit imo!http://www.shotatdawn.net/?p=media Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Se filmen hos Youtube Hva syntes dere? Liker sangen veldig godt, selv om jeg har gått lei av den etter å ha hørt den for mange ganger. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) fælt fælt fælt band. retter opp debatten med litt mer emo. Endret 24. januar 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Ett "fælt" holder aarolilja, ingen vits i å hisse folk opp, hehe. Sangen du postet over var grei, hadde likt om man kunne høre vokalen bedre. Var dette bedre? Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 liker andreplata bedre, men ja. det var nok det. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Den første plata til Lostprophets er tøff. Den gikk på repeat en stund da den kom ut ja. Andre plata, "Start something" var grei nok, men jeg likte ikke helt retningen de tok (hadde håpet på mer a'la "Fake sound of progress"). Ble til at jeg aldri gadd å sjekke ut flere plater av dem. Sjekket ut discografien nå, og de har gitt ut to plater siden "Start something". Hvordan er stilen på de 2 siste platene i forhold til de 2 første? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Ny Attack Attack!-låt ute, for de som er interessert: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Råttent band, vet ikke om jeg skal le eller gråte. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Bedre enn den forrige plata, men betydelig mindre morsomt, og fortsatt ganske dårlig. Vokalisten var i hvert fall mye bedre. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Likte forrige bedre. Stick Stickly går uten tvil inn på topp 10. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Tar heller disse over bandet over. De har ihvertfall litt talent. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) skjønner ærlig talt ikke sjarmen med sånn der pop metall med rar og malplassert metalcore-innflytelse. nei, holder meg til emo/hardcore. Endret 25. januar 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ser at ingen har nevnt mine favoritter enda. Ingen som slår så hardt som Hatebreed! Se filmen hos Youtube Jeg like faktisk de eldre albumene som Supremacy og The Rise of Brutality bedre en de nye. Men det er fortsatt likanes. #headbang Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hva synes folket her om August Burns Red? Det er helt klart en av mine favoritter Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Sisteskiva er konge! Gleder meg kraftig til 10. mars. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Enig! Liker spesielt Meddler, Marianas Trench og Meridian. Indonesia er også et lite stykke perfekthet. 10.Mars blir herlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå