Gå til innhold

Den store core-tråden. (Metalcore, deathcore, hardcore, mathcore osv.)


Joakim Skurk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, uenig Vowels. Mathcore er rimelig digg også. Eller.. hvertfall det beste core-bandet (det eneste som kanskje er virkelig er bra) spiller mathcore, derfor er det også en grei sjanger. Snakker så klart om Converge, som jeg er skuffet over at ikke ble nevnt med en gang i tråden. De har faktisk og en så og si plettfri diskografi, hvor det nyeste (Jane Doe ->) er det beste.

 

For å få folk interessert, poster jeg ei skikkelig bra låt fra det beste -core-albumet noensinne:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Foretrekker black- og deathmetal, men har ingenting imot metalcore.

 

Mye forskjellig å trekke frem som ligger under -core, men liker All Shall Perish og The Black Dahlia Murder som er deathcore/metalcore-ish. Liker også Between The Buried And Me som er jazz/mathcore eller noe sånt, hehe. Grindcore er jo OK, men til tider teit. Post-hardcore likte jeg mye før.

 

Er det en sjanger jeg savner i førstepost, er det emotive hardcore. ("emo"-musikk fra 90-tallet, må ikke blandes med post-hardcore, eyeliner og sminke (....))

 

Eksempler.

 

 

 

Se filmen hos Youtube

 

Blanding av rolig og skriking i de fleste låtene.

 

Bra tiltak.

Lenke til kommentar

roflmaostalinleninlololololololroflcopterlollercoasterleoloetgaøiotlfkdøsx

z

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

attack attack? 4reel? 4srs?

 

Crabdance.gif

 

Attackattack2.gif

 

Se filmen hos Youtube

 

 

 

altså jeg har ikke noe imot at folk har forskjellig smak. men er dette trollz eller hardcore 4reel 4srs nigga yo meninger?

 

 

 

edit:

kan jo likegreit haile Brokencyde når man først er igang lololololol.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

Hahah, cracks me up.

 

Uansett; mine favoritter er utvilsomt Fall of troy, converge og the dillinger escape plan.

 

Fall of troy:

 

Se filmen hos Youtube

 

Føler mange band blir veldig generiske og kjedelige i denne sjangeren, noe som er synd siden jeg liker musikken veldig godt. Noen som har forslag til band jeg kan like?

 

To andre flotte band:

 

Botch:

Se filmen hos Youtube

 

Every time I die:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...