Joakim Skurk Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Grindcore er da helt klart core? Det er jo en form for ekstrem hardcore punk blandet med litt mer. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Av sjangere med core i seg er det bare en som gjelder og det er grindecore. Kan poste en sang fra muligens den beste grindcore plata der ute. Terrorizer - World Downfall Lenke til kommentar
gard. Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Nja, uenig Vowels. Mathcore er rimelig digg også. Eller.. hvertfall det beste core-bandet (det eneste som kanskje er virkelig er bra) spiller mathcore, derfor er det også en grei sjanger. Snakker så klart om Converge, som jeg er skuffet over at ikke ble nevnt med en gang i tråden. De har faktisk og en så og si plettfri diskografi, hvor det nyeste (Jane Doe ->) er det beste. For å få folk interessert, poster jeg ei skikkelig bra låt fra det beste -core-albumet noensinne: 1 Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Ypperlig. Core = kjerne. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 http://www.amazon.com/Farewell-Mona-Lisa/d...mp;sr=1-1-spell !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) core-tråden? lol. men jaja. slenger på de antakelig tre beste videoene som noen gang kommer til å bli postet i denne tråden, og satser på at jeg ungår noe "emo er ikke ekte punk/core"-diskusjoner. Endret 21. desember 2009 av aarolilja Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Postet denne i metaltråden for en stund siden, men fikk liten respons der: "Nytt" sideprosjekt med medlemmer fra mange andre kjente, og gode, band: http://www.spin.com/articles/listen-fall-o...ers-new-project Ryan Morgan (Gitar i Misery Signals) synger, og har overraskende kul stemme. Deilig energi i sangen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Foretrekker black- og deathmetal, men har ingenting imot metalcore. Mye forskjellig å trekke frem som ligger under -core, men liker All Shall Perish og The Black Dahlia Murder som er deathcore/metalcore-ish. Liker også Between The Buried And Me som er jazz/mathcore eller noe sånt, hehe. Grindcore er jo OK, men til tider teit. Post-hardcore likte jeg mye før. Er det en sjanger jeg savner i førstepost, er det emotive hardcore. ("emo"-musikk fra 90-tallet, må ikke blandes med post-hardcore, eyeliner og sminke (....)) Eksempler. Se filmen hos Youtube Blanding av rolig og skriking i de fleste låtene. Bra tiltak. Lenke til kommentar
Aborticide Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Av sjangere med core i seg er det bare en som gjelder og det er grindecore. Kan poste en sang fra muligens den beste grindcore plata der ute. Terrorizer - World Downfall Ja fy faen, Terrorizer er sykt kos. Kan legge til noen andre jeg syns er minst like 'kos'. Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
simenkm Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 god norsk hardcore. Bingo drive-in. sjekk ut! Bingo Drive-in Myspace Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Litt softere enn det meste som er posta her, men er en jævlig fet sang. Mine yndlings metalcore band er Bullet for my valentine, all that remains, parkway drive og trivium Lenke til kommentar
gard. Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Band som det der er de som setter -core sjangre i skikkelig dårlig lys. Bullet for My Valentine (+++) er i min mening noe av det verste du kan finne av metal/-core. Endret 27. desember 2009 av blade-bunny 1 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Må ikke glemme Attack Attack når denne typen band nevnes. Snasen musikk Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Favorittbandet mitt, uten tvil. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) roflmaostalinleninlololololololroflcopterlollercoasterleoloetgaøiotlfkdøsx z attack attack? 4reel? 4srs? Se filmen hos Youtube altså jeg har ikke noe imot at folk har forskjellig smak. men er dette trollz eller hardcore 4reel 4srs nigga yo meninger? edit: kan jo likegreit haile Brokencyde når man først er igang lololololol. Endret 27. desember 2009 av aarolilja Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Ironi funker dårlig på internett. 4reel, 4srs Endret 27. desember 2009 av Vowels Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg tørr å innrømme at jeg liker "Stick Stickly" av Attack Attack! Finnes faktisk en del experimental hardcore som funker å høre på. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Err, Attack Attack! går ikke under eksperimentalt. Ny sang fra DEP! Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Må ikke glemme Attack Attack når denne typen band nevnes. Snasen musikk wtf? skal det ligne på bfmv? Det der sugde, det eneste de kunne på gitar var enkle chugg chugg riff jo. Technobeaten var ganske kul da Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hahah, cracks me up. Uansett; mine favoritter er utvilsomt Fall of troy, converge og the dillinger escape plan. Fall of troy: Se filmen hos Youtube Føler mange band blir veldig generiske og kjedelige i denne sjangeren, noe som er synd siden jeg liker musikken veldig godt. Noen som har forslag til band jeg kan like? To andre flotte band: Botch: Se filmen hos Youtube Every time I die: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå