abene Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Adobe har bekreftet et nytt alvorlig sikkerhetshull i PDF-leseren Reader. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Finnes det noen PDF-lesere som faktisk er gode? Jeg lar meg ikke akkurat imponere over foxit-reader heller, nag-screens, enorm minnebruk, og ikke verdens mest stabile. AtW Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Spørs vel hva du trenger det, selv bruker jeg SumatraPDF de ytterst få gangene jeg må åpne ei tullete pdf-fil, og det fungerer fint for min del Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg er tilbake på Acrobat Reader etter testing av Foxit, den var bare irriterende :/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg synes Foxit fungerer ypperlig: - Den har aldri kræsjet her - kan åpne mange PDF-er i faner - takler utskrift til sære papirstørrelser som 841x1672 mm Det jeg ikke klarer med Foxit klarer jeg heller ikke med Adobe Reader. Men jeg bruker Adobe Acrobat i blant for å slå sammen PDF-er, fjerne sider, rotere sider og sånt, men den takler ikke faner. Det synes jeg er en vesentlig ulempe. Ikke takler den sære papirstørrelser heller. Prøver man å åpne flere dokumenter samtidig så er det bare sist åpnede dokument som vises (etter lang tids kverning). Acrobat er forresten veldig treg til å starte. Adobe Acrobat har riktignok en haug med funksjoner som ikke Foxit har. Blant annet 3D-visninger og mye annet jeg aldri har brukt. Hva skal man med javascript i PDF? SumatraPDF er liten og lett, men er mye mer funksjonsbegrenset enn både Acrobat, Reader og Foxit. Greit nok hvis man bare skal se enkle PDF-er en gang i blant. I likhet med Acrobat og Reader støtter det ikke faner. Hver PDF åpnes i en ny prosess. En liten uoffisiell test angående minnebruk på et 8 MB dokument jeg har her: Foxit 88 MB Acrobat: 40 MB Sumatra: 19 MB* Dokumentet rendres ikke korrekt. En liten sjekk av bloat-faktoren (plassen programmet tar på harddisken): Foxit 8,0 MB Acrobat: 568 MB Sumatra: 1,3 MB Hvis jeg skal velge mellom ondene: høy minnebruk, sikkerhets-helvete og feil rendrede dokumenter så velger jeg høy minnebruk. Lenke til kommentar
ratman87 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 den beste er da faktisk pdf xchange viewer. som er gratis, lightweight, og kan legge til notater/tegninger i pdf filen. Skjønner ikke at så mange bruker adobe/foxit, når denne er gratis http://pdf-xchange-viewer.en.softonic.com/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Adobe Reader, Foxit og Sumatra er da også gratis. Sistnevnte til og med åpen kildekode GPLv2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå