Hugo_Hardnuts Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Hei. Skal endelig ha meg nytt hjemmekinoanlegg, men trenger hjelp til å se over det oppsettet jeg har kommet frem til: TV: Samsung LE-46B550, 46", LCD Reciever: Harman/Kardon AVR 155 Høytalere: Harman/Kardon HKTS 11 Mediasenter: Sony PS3 Jeg har ikke all verdens krav til lyd, og det viktigste er at det fungerer uten altfor mye krøll. Designet har også en del å si da dette skal stå fremme på "orkesterplass" i stua. Prismessig har jeg strukket meg så langt jeg kan gå. Tenker å kjøre optisk kabel fra TV til Reciever, og HDMI fra PS3 til Reciever og fra Reciever til TV. Er det noen som har erfaring med høytalerene? De får gode anmeldelser i de testene jeg har lest, men det jeg lurer mest på er hvordan det blir ift. å regulere lyden mellom de ulike kanalene. Jeg blir nemlig sittende på en måte der bakhøytalerne kommer rett bak sofaen, mens det blir ca. 4,5 meter frem til center og fronthøytalerne. Det skal også følge med kabler til høytalerne, men erfaringsmessig blir disse for korte...eller? Ellers noen innspill? På forhånd takk! Endret 17. desember 2009 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Ingen? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hei, det ser ut som et veldig velbalansert og fint oppsett. Den høyttalerpakken har fått mye skryt rundt omkring, masse godlyd og trøkk for pengene, men jeg har ikke hørt den selv. Lydvolum mellom de ulike kanalene kan du justere på receiveren. Jeg vet ikke hvor lange kabler som medfølger. Når det gjelder receiver ville jeg i den prisklassen heller gått for f.eks. Onkyo TX-SR507, som har noe mer krefter og støtte for de nyeste HD-formatene. Da får du også en ekstra HDMI-inngang. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Flott, takk skal du ha! Da blir det bestilling i løpet av kvelden:) Lenke til kommentar
Nicon Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Hei. Gratulerer med nytt anlegg. Vurderer dette anlegget selv, har derfor noen spørsmål: Hvordan spiller det vs. Bose v30 ? Hvor bra forsterker trenger jeg? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Bose V30 spiller skjorta av det anlegget der. Buksa og undertøyet forsvinner også. Går da ikke an å vurdere de to oppimot hverandre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Etter det jeg har lest, har Bose-anlegget kun middelmådig lyd med enkelte problemer i bassgjengivelsen. Det er godt mulig H/K er bedre. Lyd og Bilde slakter Bose V30! Endret 27. desember 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Kjøpt & Betalt, mener du? . Lyd og Bilde har aldri likt Bose. Se heller til tester i utlandet. EDIT: Skal også nevnes at de ga Lifestyle 48 toppkarakter i 2007, et år før test av v30, og dette er da et identisk system med identiske høyttalere....eneste forskjellen er da at de har byttet ut cd/dvdspilleren med en enhet med flere inn- og utganger. Endret 27. desember 2009 av Alastor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Det virker som om de deler mine synspunker. Why not Bose? Et annet tilfeldig forum Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Er uten tvil slik at mange audiofile ikke kan fordra bose, , de elsker å hate merket, og bose leverer nok aldri samme dynamikken som et system med store høyttalere i samme prisklasse. Men så små høyttalere, så utrolig god brukervennlighet, og samtidig så god lyd finner du ingen andre som kan levere. Og det har definitivt bedre lyd enn anlegg til 10000,-. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Fikk noen ekstra grunker til jul, så da ble forsterkeren byttet ut til Harman/Kardon AVR 255 - (idiotisk nok) av den grunn at jeg synes den så veldig mye stiligere ut enn den fra Onkyo (no offence til de som måtte eie en). Skjønt, kan jo slenge på den dårlige unnskyldningen at jeg nå fikk bestilt alt fra samme butikk da... Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Veldig fornøyd. Eneste problemet mitt er at veggen som TV'en henger på er litt smal, så det blir ikke all verdens avstand mellom de to fronthøytalerne og dermed litt redusert surround-effekt...men det er ikke anlegget sin skyld. Bør kanskje også nevne at høytalerne er litt pain å henge opp hvis man bruker veggfestene, men det går greit med litt tålmodighet. De medfølgende kablene var forøvrig mer enn lange nok for min del. Veldig positivt overrasket over akkurat det. Skal jeg nevne noe negativt om forsterkeren, så må det være at kontakten for AC-ut på denne er litt løs. I hvertfall sitter ikke stømkontakten til sub'en min så godt fast i denne, men det går også greit med mindre man flytter mye på ting. Hele anlegget ser grisestilig ut, med unntak av fjernkontrollen til forsterkeren som ser ut som en murkloss fra 1980 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå